Ben maar eens helemaal uit m'n dak gegaan

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Ben maar eens helemaal uit m'n dak gegaan

Bericht door Renier »

Afbeelding

Al sinds dat ik de Stilo heb gaat mijn dakraam niet open (knarste alleen maar), dus heb ik hem er maar eens uit gehaald, ik kwam al vrij direct iets tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Maar heb het maar gelaten voor wat het was en ben verder gegaan. Ook blinken mijn wieltjes wat meer nu (als nieuw zelfs) omdat ik ze ondertussen nog eens gereinigd had en een laag blanke lak bovenop de bestaande lagen gespoten heb, aangezien ik ze zelf ook zwart gespoten heb maar dat vrij dof en mat was en ze zijn nu ook extra goed beschermd met die extra laag blanke lak.

Afbeelding

Ik kan je wel vertellen dat het dak eraf ging bij de Stilo.

Afbeelding

Klem op dat stukje buis was eruit geklapt was gezet nadat ik de boel terug in de baan waar het in hoorde gezet had.

Afbeelding

Toen werd het wel erg donker, dak maar binnen gezet en een hoes over de auto heen getrokken.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende dag gelukkig geen zwembadje in de auto aangetroffen.

Afbeelding

Alles onder/in -gespoten en ingesmeerd, uiteindelijk wou het met een bepaalde dosering geweld wel een beetje, en steeds beter naar mate dat het vet e.d. zich beter ging verspreiden.

Nu zit het dak er weer in, kreeg hem met de noodzwengel die in het console verstopt zat wel open en dicht gezwengeld met best wat moeite, maar helaas is het voor het elektromotortje nog teveel lijkt het, echter kreeg ie hem wel dicht getrokken en deels open maar nog niet echt naar behoren. Teveel weerstand alsnog, of misschien is de accu wel te ver leeg, al kan ik me amper voorstellen dat het daarom niet lukt. Ook al is de computer wel gereset...

Auto ligt nu in ieder geval aan de lader, als ie weer kan starten zullen we met lopende motor eens verder kijken en indien nodig kijken of er nog meer maatregelen genomen moeten worden om de boel wat soepeler te laten gaan of anders kijken of er niet nog iets een beetje aan gort is.
Deze gebruikers waarderen Renier voor dit bericht (totaal 2):
Stilodriver (do apr 16, 2015 5:45 pm) • longtimeago (di apr 21, 2015 4:13 pm)
Waardering: 28.57%

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Ben maar eens helemaal uit m'n dak gegaan

Bericht door longtimeago »

Ik blijf jaloers op zo'n dak.
leuke foto's ook!
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten