Coolant temp sensor failure Stilo Abarth

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Schumi »

Kenniee schreef:Ik denk dan dat er niets anders op zit dan de auto naar de garage te slepen, en hem daar uit te lezen. Ik neem aan dat het niet gaat om de ecu uit te bouwen en deze mee te nemen naar de fiat garage om hem daar uit te lezen? Misschien iemand die dat weet...
Nee, je moet de Stilo met de MultiEcuScan uit lezen...dan zullen er vast enkele fout(en) codes te voorschijn komen...en dan weet je wat het probleem(en) is/zijn....en dan kun je met de oplossingen aan de slag... :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Kenniee
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do feb 05, 2015 5:37 pm
Registration: 71JBNZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schinveld
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Kenniee »

Schumi schreef:
Kenniee schreef:Ik denk dan dat er niets anders op zit dan de auto naar de garage te slepen, en hem daar uit te lezen. Ik neem aan dat het niet gaat om de ecu uit te bouwen en deze mee te nemen naar de fiat garage om hem daar uit te lezen? Misschien iemand die dat weet...
Nee, je moet de Stilo met de MultiEcuScan uit lezen...dan zullen er vast enkele fout(en) codes te voorschijn komen...en dan weet je wat het probleem(en) is/zijn....en dan kun je met de oplossingen aan de slag... :thumbup:
Ik ben inderdaad ook van plan om zelf de hard- en software voor een multiecuscan aan te schaffen. Helaas heb ik dat op het moment echter nog niet. Neem aan een fiat garage ook voldoende specifiek kan uitlezen? ben van plan om de auto vamiddag nog langs te brengen...

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Schumi »

Kenniee schreef:
Schumi schreef:
Kenniee schreef:Ik denk dan dat er niets anders op zit dan de auto naar de garage te slepen, en hem daar uit te lezen. Ik neem aan dat het niet gaat om de ecu uit te bouwen en deze mee te nemen naar de fiat garage om hem daar uit te lezen? Misschien iemand die dat weet...
Nee, je moet de Stilo met de MultiEcuScan uit lezen...dan zullen er vast enkele fout(en) codes te voorschijn komen...en dan weet je wat het probleem(en) is/zijn....en dan kun je met de oplossingen aan de slag... :thumbup:
Ik ben inderdaad ook van plan om zelf de hard- en software voor een multiecuscan aan te schaffen. Helaas heb ik dat op het moment echter nog niet. Neem aan een fiat garage ook voldoende specifiek kan uitlezen? ben van plan om de auto vamiddag nog langs te brengen...
Dan gaat het je helaas wel geld kosten...maar al je geen keuze hebt is dat niet anders :(
Er is helaas geen FSC Kwik-Point bij jou in de buurt...anders was dat even de oplossing geweest voor jou.
Vraag bij de Fiat garage om een uitdraai van de uitlees resultaten..zodat je weet waarvoor je hebt betaald.. ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
LanderD
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: do apr 02, 2015 8:25 am
Registration: 21-NL-NN
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Oostburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door LanderD »

Met de gratis versie van MultiECUscan kun je ook codes uitlezen en wissen. Je moet dank enkel zo een stekker aanschaffen, geen idee wat dat kost maar kan niet meer dan 20€ zijn toch? Ik heb zelf deze van mn broer gebruikt. Wel heel handig, en je kan bovendien voor andere merken ook wel programma's downloaden om met diezelfde stekker te gebruiken...

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door djacco »

heb een VAG en een EML via Ebay gekocht voor 6-7 euro de stuk (incl verzenden) !
moest wel 3 weken wachten voordat ik ze in huis had en ik moest de EML modificeren (zie how to) maar werkt verder prima.
(Niet meer on topic maar mogelijk wel nuttige info ;) )

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Schumi »

Heren voor de zo veelste XXXX laten we nu on-topic blijven...dat is voor de gene die deze topic heeft opgestart wel zo netjes ;)
Als je wat aan elkaar te melden heb doe dit dan middels een Pm... :o
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten