Remklauw zit vast Stilo
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Remklauw zit vast Stilo
Zo m'n eerste akkefietje heb ik zojuist gehad met m'n stilo. Vorige maand waren we al naar kwik fit gegaan ivm piepende remmen. Remblokken waren pas vervangen en kwikfit kon de oorzaak niet vinden. Hij kwam ook netjes door de remtest. Maar het gepiep werd steeds erger en als ik op de snelweg reed, klonk het net alsof er krekels aan het meeliften waren. Vandaag toch maar ff terug gegaan en nu blijkt dat onze remklauw rechtsachter vast zit. Kosten volgens kwikfit: € 268,-. Ik zit nu te twijfelen of ik het gewoon zal laten vervangen of verder moet kijken om het te laten reviseren. Gelukkig zijn de remblokjes en schijf nog wel in orde
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Remklauw zit vast
De oorzaak is dat er telang met de remblokken is door gereden... dan ga je vroeg of laat een remklauw krijgen die vast gaat zitten, en die zijn de hoofd prijs...
Neem eens contact op met Mike (op het forum) hij kan voor FSC donor leden wel een goedkopere oplossing bedenken...
Neem eens contact op met Mike (op het forum) hij kan voor FSC donor leden wel een goedkopere oplossing bedenken...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- BredaBounce
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di jul 01, 2014 2:54 pm
- Registration: 11PRHF
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.9 JTD 16V 140 (192A5000)
- Woonplaats: ~Breda~
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Remklauw zit vast
been there... done that... 770 eurootjes verder (2x klauw, 2x schijf, 2x blok, 1x montage) auw.Schumi schreef:De oorzaak is dat er telang met de remblokken is door gereden... dan ga je vroeg of laat een remklauw krijgen die vast gaat zitten, en die zijn de hoofd prijs...
Neem eens contact op met Mike (op het forum) hij kan voor FSC donor leden wel een goedkopere oplossing bedenken...
En als alles er al af ligt heb je vaak weinig keuze...terugzetten gaat niet meer....
- Deze gebruikers waarderen BredaBounce voor dit bericht:
- Doorman (wo sep 05, 2018 5:30 pm)
- Waardering: 14.29%
|̶͇̿ ̶͇̿ ̶͇̿) |̿ ̿ |̶͇̿ ̶͇̿ |͇̿ ͇̿ ͇̿ ͇̿)|̶̿ ̶̿ ̶̿ ̶̿||̶͇̿ ̶͇̿ ̶͇̿) |͇̿ ͇̿ ͇̿||͇ ͇ ͇ ͇ ͇||̿ \͇||͇̿ ͇̿ ͇̿ |̶͇̿ ̶͇̿
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Remklauw zit vast
We hebben deze auto nu ruim 2 maanden. Toen we de auto kochten zaten er net nieuwe remblokjes op. Ik weet dus niet of er te lang mee is doorgereden. Is nu ook niet belangrijk meer want het kwaad is al geschied.
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Remklauw zit vast
Te lang doorrijden met remblokken heeft daar niets mee te maken. De zuigers in de aluminium remklauwen gaan corroderen en gaan daardoor zwaarder lopen met de tijd. Ook de glijbussen in de remklauw kunnen zwaarder gaan lopen. Deze combinatie maakt dat de remklauw moeilijk vrij komt en dus aan gaat lopen (piepen, warm worden, etc.)
Reviseren kan zeker, je kunt via tuynder of ebay revisie setjes halen. Die bestaan uit een nieuwe remzuigerkeering, glijbus rubber en stofhoes. Alles demonteren, daarna de remzuiger uit het huis verwijderen en netje opschuren (gebruik scotch brite of heel fijn schuurpapier) tot er geen corrosie randen meer voelbaar zijn. daarna nieuwe keering monteren en de zuiger weer terugplaatsen met speciaal zuurvrij vet. (Let op dat je de nieuwe keerring niet beschadigd ) Stofhoes plaatsen, glijbussen schoonmaken en nieuwe stofhoes monteren. remblokklemmen schoon maken en daarna alles weer monteren.
Het is uiteraard meer werk dan een nieuwe remklauw erop zetten, maar je bespaart ook weer een hoop Het is wel een secuur werk dus heb geen haast
Reviseren kan zeker, je kunt via tuynder of ebay revisie setjes halen. Die bestaan uit een nieuwe remzuigerkeering, glijbus rubber en stofhoes. Alles demonteren, daarna de remzuiger uit het huis verwijderen en netje opschuren (gebruik scotch brite of heel fijn schuurpapier) tot er geen corrosie randen meer voelbaar zijn. daarna nieuwe keering monteren en de zuiger weer terugplaatsen met speciaal zuurvrij vet. (Let op dat je de nieuwe keerring niet beschadigd ) Stofhoes plaatsen, glijbussen schoonmaken en nieuwe stofhoes monteren. remblokklemmen schoon maken en daarna alles weer monteren.
Het is uiteraard meer werk dan een nieuwe remklauw erop zetten, maar je bespaart ook weer een hoop Het is wel een secuur werk dus heb geen haast
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Remklauw zit vast
Dankjewel voor alle reacties! Ik ben maar naar de sloop gegaan en heb daar een remklauw van een stilo abarth (de enige op het hele terrein!) getrokken en heb deze bij een garage erop laten zetten. Kostte me uiteindelijk 70 euro totaal geen gepiep meer en ik heb zojuist 200 euries bespaard
Ik heb ook meegekeken met de monteur, mocht het in de toekomst ooit nog voorkomen (hoop het natuurlijk niet), dan fix ik het zelf
Ik heb ook meegekeken met de monteur, mocht het in de toekomst ooit nog voorkomen (hoop het natuurlijk niet), dan fix ik het zelf
- bass343
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma feb 09, 2015 2:26 pm
- Registration: 48jtts
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Puttershoek
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!
Beste forum leden,
Na een tijdje afwezig geweest te zijn door drukte (werk/Geboorte dochter)ben ik weer terug
Aleen helaas wel met een probleem waar ik tegen aan liep toen ik mijn remblokken achter wou vervangen.
Links ging heel voorspoedig zeker met een rewind tool en was de zuiger zeer makkelijk terug te draaien.
Aleen bij recht aan gekomen is er helaas geen beweging in de zuiger te krijgen (heb dom genoeg te lang door gereden )
En is de zuiger best ver naar buiten gekomen.
Dus hier nu de vraag zie ik wat over het hoofd ?
Is er nog een handigheidje die ik kan toepassen?
of nog een anderen oplossing zonder dat ik de remleiding moet los maken?
Of zit er niets anders op dan de zuiger er uit te drukken en de klauw te reviseren?
alvast bedankt voor de reacties
Mvg sebas
Mvg Sebas
Na een tijdje afwezig geweest te zijn door drukte (werk/Geboorte dochter)ben ik weer terug
Aleen helaas wel met een probleem waar ik tegen aan liep toen ik mijn remblokken achter wou vervangen.
Links ging heel voorspoedig zeker met een rewind tool en was de zuiger zeer makkelijk terug te draaien.
Aleen bij recht aan gekomen is er helaas geen beweging in de zuiger te krijgen (heb dom genoeg te lang door gereden )
En is de zuiger best ver naar buiten gekomen.
Dus hier nu de vraag zie ik wat over het hoofd ?
Is er nog een handigheidje die ik kan toepassen?
of nog een anderen oplossing zonder dat ik de remleiding moet los maken?
Of zit er niets anders op dan de zuiger er uit te drukken en de klauw te reviseren?
alvast bedankt voor de reacties
Mvg sebas
Mvg Sebas
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!
Je hebt Pm
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!
ben ook wel benieuwd wat je in zo'n geval moet doen...
- Waardering: 14.29%
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!
Het laten herstellen bij het FSC "Kwik-Point" In Amersfoortdjacco schreef:ben ook wel benieuwd wat je in zo'n geval moet doen...
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast