Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Lauriefish
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do jan 07, 2016 1:15 pm
Registration: 95JNVG
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Lauriefish »

Lieve forummers,

Ik wil graag even iets aan jullie voorleggen. Enige weken geleden heb ik mijn eerste Stilo gekocht. Voor de aankoop een aankoopkeuring laten doen bij Fiat, waarbij me werd verteld dat de sleutel versleten was. De sleutel werkt nog moeiteloos in de deur, ik kan hem moeiteloos in het contactslot steken maar ik kan hem soms wel twintig keer draaien of erin en eruit steken voordat hij hem pakt en de startblokkering eraf gaat.

Ik heb me blindgestaard op de term 'versleten sleutel' en heb daar een aantal stappen voor ondernomen (zoals het opnieuw verkrijgen van de codekaart bij Fiat), maar ik begin me nu af te vragen of een nieuwe sleutel mijn probleem wel gaat oplossen. Is het contactslot niet het probleem? Zo ja, ik kan natuurlijk een contactslot + sleutel bij de sloop halen, maar en dan?

Ik heb even meerdere knappe koppen nodig die met me kunnen meedenken, want ik weet het echt even niet meer en word gek van het feit dat ik mijn auto regelmatig niet direct kan starten ...

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door cees26 »

Hoi Laurie.

Het lijkt mij verstandig om eens kontakt op te nemen met een Quick point van FSC, gratis voor doneren de leden dus ook voor jou !

A presto
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Lauriefish
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do jan 07, 2016 1:15 pm
Registration: 95JNVG
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Lauriefish »

Dat heb ik inderdaad precies gedaan, even gebeld met Dennis12354 vandaag. Vanuit hem en mij de volgende vraag:

Ik heb op jullie advies deze behuizing / sleutelbaard gekocht:

Afbeelding

Ook heb ik een oude sleutel van een Stilo van de sloop gehaald, exact zo'n klapsleutel als mijn huidige sleutel.

Als ik de nog blanco sleutelbaard laat frezen, heb ik dan genoeg aan een transponder van de sleutelboer (valt die te programmeren?) of heb ik de transponder van die oude sleutel nodig en valt deze te programmeren?

Gebruikersavatar
Lauriefish
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do jan 07, 2016 1:15 pm
Registration: 95JNVG
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Lauriefish »

djacco schreef:Oude sleutel moet je herprogrammeren, check even of dit bij een quikpoint kan.
Thanks, maar dat is geen antwoord op mijn meest recente vraag.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door djacco »

Lauriefish schreef:Dat heb ik inderdaad precies gedaan, even gebeld met Dennis12354 vandaag. Vanuit hem en mij de volgende vraag:

Ik heb op jullie advies deze behuizing / sleutelbaard gekocht:

Afbeelding

Ook heb ik een oude sleutel van een Stilo van de sloop gehaald, exact zo'n klapsleutel als mijn huidige sleutel.

Als ik de nog blanco sleutelbaard laat frezen, heb ik dan genoeg aan een transponder van de sleutelboer (valt die te programmeren?) of heb ik de transponder van die oude sleutel nodig en valt deze te programmeren?
Of die van de sleutelboer werkt weet ik niet maar er zijn er meerderen die een oude sleutel met een nieuwe baard hebben laten herprogrammeren.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door EntonoX »

Sleutelbaard laten frezen en binnenwerk (inclusief chip = kleine rijst korrel achtig glazen buisje) van de sleutel van de sloop overzetten. Daarna kun je de sleutel bij elke dealer, garage of via een fsc quickpoint laten in leren op de body computer :thumbup:

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door yellowstilo »

let op - de transponder van een sleutel van de sloop (of iedere andere gebruikte) is niet bruikbaar ivm. de opgeslagen precode - deze code is uniek voor iedere Stilo .
Je moet dus ofwel je eigen transponder overzetten ofwel een nieuwe transponder laten programmeren a.d.h.v. de gegevens in de bodycomputer.
Als je daarvoor niemand kunt vinden dan kun je mij evt. een PM sturen voor meer informatie.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Schumi »

yellowstilo schreef:let op - de transponder van een sleutel van de sloop (of iedere andere gebruikte) is niet bruikbaar ivm. de opgeslagen precode - deze code is uniek voor iedere Stilo .
Je moet dus ofwel je eigen transponder overzetten ofwel een nieuwe transponder laten programmeren a.d.h.v. de gegevens in de bodycomputer.
Als je daarvoor niemand kunt vinden dan kun je mij evt. een PM sturen voor meer informatie.
Dit kan de FSC ook zelf..en waarschijnlijk ook goedkoper ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Soette
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 25, 2016 12:14 pm
Registration: 69jjvg
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Soette »

Goedenavond FSC :thumbup: ,

Ik ben in het bezit van een Stilo met maar 1 sleutel. Dit is een klapsleutel. Het grappige is, dat de knopjes niet werken, maar het lampje wel aangaat. De vorig eigenaar zei toen: "Ja, deze knopjes deden het nooit :yawn: . Ik ben langs de dealer geweest en vind €400 :crazy: teveel voor een nieuwe klapsleutel.

Heeft er iemand enig idee, hoe ik deze situatie kan oplossen of desnoods ervoor kan zorgen dat de knopjes wel werken? Ik heb gezocht op het forum en kon geen concrete aanwijzingen vinden. Ik zou het zeer op prijs stellen, als iemand mij zou kunnen uitleggen, wat ik moet doen en waar ik dat zou moeten doen.

Met vriendelijke groeten,

Soette :wave:

Gebruikersavatar
Lauriefish
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do jan 07, 2016 1:15 pm
Registration: 95JNVG
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Contact sleutel en sleutel aangelegenheden

Bericht door Lauriefish »

Update versleten sleutel-verhaal:

- Inmiddels een nieuwe sleutel laten frezen, maar er moet nog een nieuwe chip in omdat de sleutel anders niet in te leren is.
- Verscheidene kanten inclusief de dealer vermoeden nu dat het toch gaat om het contactslot en niet de sleutel ...

Wordt vervolgd ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten