loose connection
- gamepc1986
- Beginner
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr mei 01, 2015 6:16 pm
- Registration: 11-HS-ZJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: grouw
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: loose connection en dashboard flipt.
der is maar 1 roze witte kabel op de abs
met daarnaast een roze zwarte
is heel simpel je maakt de roze witte kabel beetje kaal niet door knippen.
je soldeerd der nieuwe draad aan.
trek hem na de body computer .
als je dus body computer ziet incl zekerring kast is de kabel bos aan
de rechter onderkant en daar klik je even de stekker los en zoekt de roze witte draad uit
Nogmaals kaal maken en niet door knippen .
soldeerd hem der weer op.
wist alle fout codes en klaar was het bij mij.
hoe ik de storing heb gevonden was vrij simpel achteraf.
de abs en body computer konden niet met elkaar verbinden.
dus kreeg canbus fouten.
toen heb ik de can bus draden opgezocht en door gemeten.
en ja hoor 1 breuk van de abs na de bodycomputer.
dus door getrokken en de dashboard abs alles deed het weer.
met daarnaast een roze zwarte
is heel simpel je maakt de roze witte kabel beetje kaal niet door knippen.
je soldeerd der nieuwe draad aan.
trek hem na de body computer .
als je dus body computer ziet incl zekerring kast is de kabel bos aan
de rechter onderkant en daar klik je even de stekker los en zoekt de roze witte draad uit
Nogmaals kaal maken en niet door knippen .
soldeerd hem der weer op.
wist alle fout codes en klaar was het bij mij.
hoe ik de storing heb gevonden was vrij simpel achteraf.
de abs en body computer konden niet met elkaar verbinden.
dus kreeg canbus fouten.
toen heb ik de can bus draden opgezocht en door gemeten.
en ja hoor 1 breuk van de abs na de bodycomputer.
dus door getrokken en de dashboard abs alles deed het weer.
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Loose connection - Fiat Stilo Abarth 2.4
Hallo FSC-ers!
Sinds kort krijg ik de melding "Loose Connection". Dit is een zeer vervelende storing aangezien mijn auto tijdens deze storing niet meer wil starten. De startmotor draait, maar de motor slaat dan niet aan.
De auto start altijd als hij een tijdje stil gestaan heeft, bijvoorbeeld als ik hem voor het eerst op de dag gebruik. Doe ik de auto daarna uit, dan kan de storing er ineens zijn. Pas na een half uur ofzo, start hij dan.
Soms zie ik heel kort dat er een "Gearbox Fault" melding verschijnt voordat de auto uitvalt. Het is namelijk voorgekomen dat de motor uitviel terwijl de motor stationair liep.
De accu gaat niet snel leeg, ik kan veel pogingen doen voordat de accu leeg is.
Het begon allemaal met een "Engine Control System Fault" (Uit laten lezen; lambda sensor). Daarna een Airbag melding. En nu dus de Loos Connection melding.
Ik heb al gelezen dat de accu vervangen kan helpen. Ik heb ook gelezen dat het aan de ECU kan liggen, maar ik zou graag jullie mening hierover horen voordat ik ergens mee begin.
Ik ben best wel een leek qua autotechniek en ik heb nog niet veel geprobeerd. Ik weet de Accu en de ECU te vinden, maar ik hiermee nog niets gedaan, behalve kijken en de kabels bewegen
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr, Burrrr
Sinds kort krijg ik de melding "Loose Connection". Dit is een zeer vervelende storing aangezien mijn auto tijdens deze storing niet meer wil starten. De startmotor draait, maar de motor slaat dan niet aan.
De auto start altijd als hij een tijdje stil gestaan heeft, bijvoorbeeld als ik hem voor het eerst op de dag gebruik. Doe ik de auto daarna uit, dan kan de storing er ineens zijn. Pas na een half uur ofzo, start hij dan.
Soms zie ik heel kort dat er een "Gearbox Fault" melding verschijnt voordat de auto uitvalt. Het is namelijk voorgekomen dat de motor uitviel terwijl de motor stationair liep.
De accu gaat niet snel leeg, ik kan veel pogingen doen voordat de accu leeg is.
Het begon allemaal met een "Engine Control System Fault" (Uit laten lezen; lambda sensor). Daarna een Airbag melding. En nu dus de Loos Connection melding.
Ik heb al gelezen dat de accu vervangen kan helpen. Ik heb ook gelezen dat het aan de ECU kan liggen, maar ik zou graag jullie mening hierover horen voordat ik ergens mee begin.
Ik ben best wel een leek qua autotechniek en ik heb nog niet veel geprobeerd. Ik weet de Accu en de ECU te vinden, maar ik hiermee nog niets gedaan, behalve kijken en de kabels bewegen
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr, Burrrr
Laatst gewijzigd door Burrr op di feb 23, 2016 3:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Loose connection - Fiat Stilo Abarth 2.4
Oja;
Hieronder nog de foutcodes die ik heb achterhaald door het uit te lezen:
P1173 (onbekend)
P0520 SAE: Druksensor/ Schakelaar Motorolie: Onjuiste werking (Ik krijg soms in bochten een Oil Pressure melding)
P0335 Sensor Krukaspositie - G28 Onjuiste werking
P0325 Pingelsensor 1 - G61 Storing in stroomcircuit
Hieronder nog de foutcodes die ik heb achterhaald door het uit te lezen:
P1173 (onbekend)
P0520 SAE: Druksensor/ Schakelaar Motorolie: Onjuiste werking (Ik krijg soms in bochten een Oil Pressure melding)
P0335 Sensor Krukaspositie - G28 Onjuiste werking
P0325 Pingelsensor 1 - G61 Storing in stroomcircuit
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Loose connection - Fiat Stilo Abarth 2.4
ECU is bij de Abarth bijna uit te sluiten.
Op basis van je foutcodes is dus de krukassensor kapot.
Omdat de motor dan niet weet waar de zuigers zich bevinden valt de motr uit.
Olie pijlstand is voldoende? En anders kijken bij de stekkers van de oliepomp.
Pingelsensor storing zou ik verwijderen, denk dat deze actief werd ivm uitvallen motor.
Succes
Op basis van je foutcodes is dus de krukassensor kapot.
Omdat de motor dan niet weet waar de zuigers zich bevinden valt de motr uit.
Olie pijlstand is voldoende? En anders kijken bij de stekkers van de oliepomp.
Pingelsensor storing zou ik verwijderen, denk dat deze actief werd ivm uitvallen motor.
Succes
- Deze gebruikers waarderen dennis12354 voor dit bericht:
- Burrr (di apr 05, 2016 5:22 am)
- Waardering: 14.29%
- Mofo
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za dec 26, 2015 6:24 pm
- Registration: 76nfxg
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
ASR Failure loose connection
Goede avond,
Een paar weken geleden voor het eerst enkele malen de melding "ASR failure - loose connection" gehad, waarbij de Stilo 1.6 geheel uitvalt. Ergens gevonden dat dit wellicht verholpen kan worden met een extra aarde-draadje van ECU naar minpool op de accu. Dus vorige week extra aarde gelegd, sinds toen nog 1x de melding + uitvallen gehad. Ben benieuwd waar het nog meer in kan zitten...
Een paar weken geleden voor het eerst enkele malen de melding "ASR failure - loose connection" gehad, waarbij de Stilo 1.6 geheel uitvalt. Ergens gevonden dat dit wellicht verholpen kan worden met een extra aarde-draadje van ECU naar minpool op de accu. Dus vorige week extra aarde gelegd, sinds toen nog 1x de melding + uitvallen gehad. Ben benieuwd waar het nog meer in kan zitten...
- yellowstilo
- Junior
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
- Contacteer:
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Neem even contact op met het FSC "Kwik -Point" in Amersfoort....Mike kan jou wel uit de brand helpen...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Gr, Burrr
Laatst gewijzigd door Burrr op di apr 05, 2016 5:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Loose connection - Fiat Stilo Abarth 2.4
Je had helemaal gelijk. De krukassensor was defect. Deze vervangen en de auto start keurig elke keer weer!dennis12354 schreef:ECU is bij de Abarth bijna uit te sluiten.
Op basis van je foutcodes is dus de krukassensor kapot.
Omdat de motor dan niet weet waar de zuigers zich bevinden valt de motr uit.
Olie pijlstand is voldoende? En anders kijken bij de stekkers van de oliepomp.
Pingelsensor storing zou ik verwijderen, denk dat deze actief werd ivm uitvallen motor.
Succes
Dank!
- Deze gebruikers waarderen Burrr voor dit bericht:
- dennis12354 (di apr 05, 2016 8:21 am)
- Waardering: 14.29%
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast