Remmen Stilo Abarth
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Het vet is alleen om piepen te voorkomen, mijn garage gebruikt kopervet maar ik zelf doe keramisch vet. Merk zelf geen verschil
- jankoster
- Quickpoint
- Quickpoint
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do nov 28, 2013 6:25 pm
- Registration: ler_vc-1
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Weener
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Ik zou gewoon koper vet nemen. Ik gebruik het al jaren en nooit problemen mee gehad.
Werd jaren lang gebruikt waarom iets anders gaan gebruiken
En om piepen te voorkomen kun je de blokjes ook iets scheef afslijpem op de hoekjes. En de eerste paar honderd km rustig remmen blokjes moeten inslijten op de remschijven
Werd jaren lang gebruikt waarom iets anders gaan gebruiken
En om piepen te voorkomen kun je de blokjes ook iets scheef afslijpem op de hoekjes. En de eerste paar honderd km rustig remmen blokjes moeten inslijten op de remschijven
Black smoke don't mean it's broke
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Zo alles doet weer wat het moet doen!
Beide Remcilinders achter zaten dus vast achteraf (Ga dus ook maar snel naar voor kijken) maar na een revisie van Kaasjager was inbouwen daarna weer een kaasie
Ga m`n klauwen nog wel spuiten maar het voorlopige resultaat mag er zijn als ik het zelf mag zeggen
Beide Remcilinders achter zaten dus vast achteraf (Ga dus ook maar snel naar voor kijken) maar na een revisie van Kaasjager was inbouwen daarna weer een kaasie
Ga m`n klauwen nog wel spuiten maar het voorlopige resultaat mag er zijn als ik het zelf mag zeggen
- Waardering: 14.29%
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- MaxAuto
- Junior
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
- Registration: 79-RT-NK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Remblokken/remschijven vervangen
Hallo FSC'ers,
Na een weekje duitsland merk ik toch echt dat het tijd wordt om mijn schijven en blokken te vervangen. Nu heb hoor ik hier en daar dat er een speciaal stukje gereedschap nodig is om de remzuigers terug te duwen. Dit heb ik niet.
Nu keek ik even op youtube en vond het volgende filmpje waarbij hij het met een waterpomp tang voor elkaar krijgt. Ook lees ik via google dat mensen het gefixt hebben met een lijmtang. Wat is jullie ervaring hiermee? De auto is dagelijks nodig dus dagen stilstaan door uitproberen is niet mogelijk. Het gaat mij vooral om de achter remmen, maar om de voorkant mee te pakken lijkt me geen slecht plan.
Met vriendelijke groet,
Max
Auto: Fiat Stilo 1.6 Racing
Fiat-Forum: http://www.fiatforum.com/stilo-guides/2 ... tent_start
YT: https://www.youtube.com/watch?v=N1kqlY9CzRQ
Remblokken/schijven: https://www.autopartsonline.nl/FIAT/STI ... -standaard
Na een weekje duitsland merk ik toch echt dat het tijd wordt om mijn schijven en blokken te vervangen. Nu heb hoor ik hier en daar dat er een speciaal stukje gereedschap nodig is om de remzuigers terug te duwen. Dit heb ik niet.
Nu keek ik even op youtube en vond het volgende filmpje waarbij hij het met een waterpomp tang voor elkaar krijgt. Ook lees ik via google dat mensen het gefixt hebben met een lijmtang. Wat is jullie ervaring hiermee? De auto is dagelijks nodig dus dagen stilstaan door uitproberen is niet mogelijk. Het gaat mij vooral om de achter remmen, maar om de voorkant mee te pakken lijkt me geen slecht plan.
Met vriendelijke groet,
Max
Auto: Fiat Stilo 1.6 Racing
Fiat-Forum: http://www.fiatforum.com/stilo-guides/2 ... tent_start
YT: https://www.youtube.com/watch?v=N1kqlY9CzRQ
Remblokken/schijven: https://www.autopartsonline.nl/FIAT/STI ... -standaard
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Ik zou zeggen maak een afspaark met een FSC "Kwik-Point" en daar kun je als je FSC donor lid bent je voordelen doen...
Maar als je te lang met je remblokken achter bent door gereden dan zullen je klauwen waarschijnlijk ook niet helemaal meer oke zijn, en is er meteen meer werk aan de hand...maar dat weet je pas als je de boel los hebt.
En als je er zelf geen verstand en/of het gereedschap niet hebt, begin er dan niet zelf aan...zeker als wat je zegt..je de Stilo elke dag nodig hebt.
Maar als je te lang met je remblokken achter bent door gereden dan zullen je klauwen waarschijnlijk ook niet helemaal meer oke zijn, en is er meteen meer werk aan de hand...maar dat weet je pas als je de boel los hebt.
En als je er zelf geen verstand en/of het gereedschap niet hebt, begin er dan niet zelf aan...zeker als wat je zegt..je de Stilo elke dag nodig hebt.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- jankoster
- Quickpoint
- Quickpoint
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do nov 28, 2013 6:25 pm
- Registration: ler_vc-1
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Weener
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Z'n setje kost ook geen drol. Maar wat Schumacher zegt Is makelijker en sneller om naar fsc Quick point te gaan
Black smoke don't mean it's broke
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Als dit zelf voor het eerst wil gaan doen zou ik zoieso zorgen dat je je gaat inlezen / kijken, ik heb via Youtube behoorlijk wat informatie opgedaan alvorens uberhaupt wat te doen.
Zorg dat je alles in huis haalt voordat je het eerste boutje los haalt, als de remcilinder vast zit is er geen weg meer terug!!
Mocht je besluiten om de hulp van de FSC in te roepen maak dan op voorhand gewoon preventief een afspraak zodat je weet dat je de auto weer snel de weg op kan krijgen. Ik heb dat ook gedaan met Kaasjager waarvoor ik nog steeds heel dankbaar ben
Wat betreft de tool bij de Tuynder koste die me €30,- maar als ik het nog een x aan zou schaffen dan zou ik een universele set aanschaffen gezien het minimale verschil in kosten en met oog op de toekomst. Persoonlijk zou ik altijd een tool gebruiken want anders zou iedere garage wel een tang gaan gebruiken als het beter / makkelijker was en het zijn dus de kosten niet.
Als je de remcilinder opdraait dan gaat dit tegen de rijrichting in (Iets waar ik zelf achter moest komen maar dan ook nooit meer vergeet )
Succes
Zorg dat je alles in huis haalt voordat je het eerste boutje los haalt, als de remcilinder vast zit is er geen weg meer terug!!
Mocht je besluiten om de hulp van de FSC in te roepen maak dan op voorhand gewoon preventief een afspraak zodat je weet dat je de auto weer snel de weg op kan krijgen. Ik heb dat ook gedaan met Kaasjager waarvoor ik nog steeds heel dankbaar ben
Wat betreft de tool bij de Tuynder koste die me €30,- maar als ik het nog een x aan zou schaffen dan zou ik een universele set aanschaffen gezien het minimale verschil in kosten en met oog op de toekomst. Persoonlijk zou ik altijd een tool gebruiken want anders zou iedere garage wel een tang gaan gebruiken als het beter / makkelijker was en het zijn dus de kosten niet.
Als je de remcilinder opdraait dan gaat dit tegen de rijrichting in (Iets waar ik zelf achter moest komen maar dan ook nooit meer vergeet )
Succes
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- MaxAuto
- Junior
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
- Registration: 79-RT-NK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Thanks voor de info, zeker over dat opdraaien!
Dus als ik het goed interpreteer dan links achter tegen de klok in en rechts achter met de klok mee?
Dus als ik het goed interpreteer dan links achter tegen de klok in en rechts achter met de klok mee?
- yellowstilo
- Junior
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
gewoon altijd in de rijrichting van de auto indraaien aan beide kanten, dat is inderdaad linksom voor de linkerkant en rechtsom voor de rechterkant......
- MaxAuto
- Junior
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
- Registration: 79-RT-NK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Hallo vriendjes,
Vandaag aan het karwei begonnen en kwam erachter dat het toch wel nodig was om alles goed onder handen te nemen.
Ik heb roestvorming gevonden in de zuiger, dus heb hem op verzoek van mijn buurman (hobby monteur) de complete klauw los gehaald en de zuiger gedemonteerd.
Nu wil ik beiden zuigers repareren door het te vervangen. Mijn vraag is nu, welke onderdelen heb ik precies nodig bij Tuynder?
- Stofhoes (rubber aan de buitenkant bij de zuiger zelf)
- Rubberen ring aan de binnenkant voor het vuil
- Zuiger op zichzelf
Op deze site weet ik niet of ik er een zuiger bij krijg, ik ga hier niet vanuit:
https://www.onderdelendirect.nl/fiat/st ... aratiesets
Excuus als ik veel vraag, had hier misschien niet zelf aan moeten beginnen, maar wil het gewoon goed nu.
Groet,
Max
Vandaag aan het karwei begonnen en kwam erachter dat het toch wel nodig was om alles goed onder handen te nemen.
Ik heb roestvorming gevonden in de zuiger, dus heb hem op verzoek van mijn buurman (hobby monteur) de complete klauw los gehaald en de zuiger gedemonteerd.
Nu wil ik beiden zuigers repareren door het te vervangen. Mijn vraag is nu, welke onderdelen heb ik precies nodig bij Tuynder?
- Stofhoes (rubber aan de buitenkant bij de zuiger zelf)
- Rubberen ring aan de binnenkant voor het vuil
- Zuiger op zichzelf
Op deze site weet ik niet of ik er een zuiger bij krijg, ik ga hier niet vanuit:
https://www.onderdelendirect.nl/fiat/st ... aratiesets
Excuus als ik veel vraag, had hier misschien niet zelf aan moeten beginnen, maar wil het gewoon goed nu.
Groet,
Max
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten