Beste Stilo rijders ,
Ik heb laatst mijn draagarm vervangen en de auto laten uitlijnen.
De Stilo rijd wel recht alleen staat het stuut te veel naar rechts.
Ik ben gelijk terug gegaan en heb de Stilo weer laten uitlijnen .
Alleen de afwijking in het stuur is nog aanwezig .
Weet iemand een manier om dit weer goed te krijgen zonder het stuur te demonteren .
B.v.d
Stuur niet in de midden stand
- sleutelaar
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di apr 19, 2016 10:36 am
- Registration: 17nxvs
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Actual
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: stuur
Of anders gezegd. Bij het uitlijnen heeft het stuurwiel niet recht gestaan.sleutelaar schreef:dan zou ik weer terug gaan
want dan hebben ze de auto nog niet goed uitgelijnd
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Korte update ,blijkt dat ik speling heb in mijn fusee en stuurhuis.
Ik ga nu eerst de draagarm vervangen en kijken of de speling in mijn stuurhuis ook verholpen is .
Uitlijnen heeft nu dus totaal geen zin.
Gr René
Ik ga nu eerst de draagarm vervangen en kijken of de speling in mijn stuurhuis ook verholpen is .
Uitlijnen heeft nu dus totaal geen zin.
Gr René
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Eindelijk weer een recht gecentreerd stuur.
Probleem lag bij het subframe ,weer goed bevestigd en voor de 4e keer. Uitgelijnd .
Probleem lag bij het subframe ,weer goed bevestigd en voor de 4e keer. Uitgelijnd .
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Wat hebben je draagarmen met je subframe te maken...??? dat is toch niet los geweest...???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Om een lang verhaal kort te maken .
Vandaag is het subframe half los geweest incl draagarmen .
En na het gelijkmatig vast zetten de auto weer uitgelijnd .
En daarna was hij weer perfect.
Weet verder ook niet hoe of wat maar het heeft gewerkt
Ps : door 2 verschillende specialisten uitgelijnd een op de old school en de ander new school .
Auto is was elke uitlijn sessie goed uit gelijnd alleen het stuur was niet goed gecentreerd
Vandaag is het subframe half los geweest incl draagarmen .
En na het gelijkmatig vast zetten de auto weer uitgelijnd .
En daarna was hij weer perfect.
Weet verder ook niet hoe of wat maar het heeft gewerkt
Ps : door 2 verschillende specialisten uitgelijnd een op de old school en de ander new school .
Auto is was elke uitlijn sessie goed uit gelijnd alleen het stuur was niet goed gecentreerd
- Deze gebruikers waarderen dray voor dit bericht:
- dennis12354 (vr jun 24, 2016 8:34 am)
- Waardering: 14.29%
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Over het algemeen kan het stuur op 1 manier op de spiebanen gemonteerd worden ( 1 dubbele platte spiebaan ).
Normaal met uitlijnen wordt de auto op de brug gezet met de voorwielen op de draaischijven en worden de projectoren op de wielen bevestigd.
Wanneer de auto binnenkomt met b.v. bij rechtuit het stuur vanuit de middenstand naar links zal als eerste het stuur met een klem in de middenstand gezet worden.
Dan is te zien dat de wielen te veel naar rechts staan.
Dit wordt dan gecorrigeerd door het verstellen van de linker en rechter spoorstang ( waar de stuurkogels aanzitten ) tot de goede waarde per kant is bereikt, in dit geval iets uitspoor. Daarna zal het stuur bij rechtuit rijden netjes in de middenstand staan.
Alleen sporing, camber ( wielvlucht ) en caster ( fuseelangshelling ) kan bij de standaard ophanging niet afgesteld worden.
Wanneer de auto / frame enz tenminste niet krom is.
Komt een auto binnen waarbij dit scheef staan plotseling opgetreden is moet de garage natuurlijk de ophanging en camber en caster wel goed nameten voordat er uitgelijnd gaat worden, de oorzaak moet eerst gevonden worden, b.v. hard tegen stoep gereden.
Normaal met uitlijnen wordt de auto op de brug gezet met de voorwielen op de draaischijven en worden de projectoren op de wielen bevestigd.
Wanneer de auto binnenkomt met b.v. bij rechtuit het stuur vanuit de middenstand naar links zal als eerste het stuur met een klem in de middenstand gezet worden.
Dan is te zien dat de wielen te veel naar rechts staan.
Dit wordt dan gecorrigeerd door het verstellen van de linker en rechter spoorstang ( waar de stuurkogels aanzitten ) tot de goede waarde per kant is bereikt, in dit geval iets uitspoor. Daarna zal het stuur bij rechtuit rijden netjes in de middenstand staan.
Alleen sporing, camber ( wielvlucht ) en caster ( fuseelangshelling ) kan bij de standaard ophanging niet afgesteld worden.
Wanneer de auto / frame enz tenminste niet krom is.
Komt een auto binnen waarbij dit scheef staan plotseling opgetreden is moet de garage natuurlijk de ophanging en camber en caster wel goed nameten voordat er uitgelijnd gaat worden, de oorzaak moet eerst gevonden worden, b.v. hard tegen stoep gereden.
- dray
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
- Registration: 64lsnd
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Stuur niet in de midden stand
Reden van het uitlijnen was omdat ik mijn linker draag arm had vervangen.
Na dien uit later lijnen stuur nog scheef .
Pas na 3e keer en de rechter draag arm ook maar gelijk te vervangen ,stond het stuur weer goed
Na dien uit later lijnen stuur nog scheef .
Pas na 3e keer en de rechter draag arm ook maar gelijk te vervangen ,stond het stuur weer goed
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten