Hallo,
Ik heb een fiat stilo 1.2
maandagavond thuis aangekomen de auto uit gezet zonder problemen en lekker gaan slapen,
Dinsdagochtend vroeg op om naar werk te gaan en bij aanzetten zie ik opeens engine fault en het lampje blijft de heletijd branden.
Ik had geen keus en ben er mee gaan rijden +-60kM, Het viel me op dat er niks aan de auto is veranderd, stottert niet, rookt niet, houdt niet in, er is helemaal niks te horen of te zien of te voelen. Heel vreemd. Op de terugweg ging de gordellamp branden en kreeg ik ook een rainsensor omdat het regende, na 10 minuten te rijden gingen deze 2 weer uit maar de engine lamp blijft wel branden.
Durf er toch maar niet mee te rijden en heb hem maar laten staan vandaag
De ecu hoeft niet verplaatst te worden bij de 1.2 heb ik gelezen? komt dit door de koud? of is er echt iets met mij motor?
Engine failure Stilo alle modellen
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Kan zomaar zijn dat je "Engine fault lampje" in eens gewoon weer uit is....kan namelijk van alles zijn..vaak je lambdasonde (korte ritjes)
Maar als je zekerheid op korte termijn wilt hebben is uitlezen het beste....en dat kan bij een FSC-Kwik-Point (gratis)
En jij hoeft geen ECU te verplaatsen met je 1.2 motor...
Maar als je zekerheid op korte termijn wilt hebben is uitlezen het beste....en dat kan bij een FSC-Kwik-Point (gratis)
En jij hoeft geen ECU te verplaatsen met je 1.2 motor...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Samir
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr aug 19, 2016 5:59 pm
- Registration: 54-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
En je hebt gelijk, melding is weer weg. Moet wel zeggen dat de auto sinds aankop soms start met +-1400 toeren op stationair en dan rustig terug gaat naar +-800. Nooit iets mee gedaan maar wellicht is dat het(vieze gasklephuis) Waar kan ik de auto uitlezen woon in de buurt van ede, Volgens mij was er 1 in amersfoort?Schumi schreef:Kan zomaar zijn dat je "Engine fault lampje" in eens gewoon weer uit is....kan namelijk van alles zijn..vaak je lambdasonde (korte ritjes)
Maar als je zekerheid op korte termijn wilt hebben is uitlezen het beste....en dat kan bij een FSC-Kwik-Point (gratis)
En jij hoeft geen ECU te verplaatsen met je 1.2 motor...
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Dat klopt dat is het Fsc Quickpoint van Kaasjager
Greetz Marten
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- DK204
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jun 22, 2016 2:23 am
- Registration: 72LBTX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Krommenie
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Beste allen,
Ook was ik vandaag helaas aan de beurt. Op de terugweg na het ophalen van mn nieuwe winterbandjes (Thnx EntonoX!) bij het oprijden van de rijksweg, System Engine Failure en liep nog maar op 4 cilinders voor mn gevoel. Letterlijk na de bandjes gehaald te hebben op weg naar de Shop om bougies te halen; had dit forum hoofdstuk gister gelezen en was dankbaar voor de tips en het voorkomen van dit probleem.
Direct de Abarth aan de kant en inderdaad nog maar op 4 lopen bij laag toerental. Hoog leek er niets aan de hand. ANWB na 5 kwartier ter plaatse, weggesleept van de weg etc. Uit laten lezen en hier kwam een melding "Overstroke Cylinder 5". Gezien dit bij het verhaal in dit topic past weer even alles bekeken en de bobine van 5 en 2 omgewisseld. Motor liep beter, maar niet van harte. ANWB raadde aan snel naar huis te rijden in hoge toeren en de bobine te vervangen. Bij het starten van de auto ging het helemaal mis (foutcodes wel gewist); in het scherm op het dashboard het volgende:
System Engine Failure
ABS Failure
ESP Failure
ASR Failure
RETURN TO DEALER
(tevens nog meer, maar allles stond maar een fractie van een seconde in het scherm)
Direct na al deze meldingen met een hoop gepiep werd het nog erger: Mijn dashboard verlichting begon te knipperen, mijn koplampen knipperden (alles zeer onregelmatig) en de brandstofmeter ging continue van vol naar leeg en zo heen en weer. Daarbij duidelijk bokken van de motor voelbaar en het schakelen van relais in het dashboard was duidelijk hoorbaar.
Gezien ik dit niet las in dit topic, hoop ik dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Ik wilde mijn goeie Stilo heel houden en geen risico lopen en heb me onder het mom van Volledige ECU failure naar huis laten rijden op een autoambulance.
Morgen ga ik sowieso een beurtje (olie, bougies, filters etc) uitvoeren en hopelijk de bobine vervangen (ik weet welke het is). Ook wil ik morgen een MultiECUScan halen, hoop dat dat lukt bij mijn materialenzaak en dan de software...
Kunnen alle bovenstaande fouten ontstaan door deze system errors? Daarbij de vraag: Bij het meten van de accu met motor uit, kwam hier 12,6V uit, na starten en lopen op 4 poten was de meting max 13.8V, dit lijkt mij te weinig (14+V); kan dit door de kapotte bobine komen? Accu is pas een jaar oud (74Ah) en verder start hij altijd direct, nooit enig elektronisch probleem gehad (klop, klop).
Kan ik als de bobine etc gedaan is gewoon weer rijden of moeten de codes eruit (vandaar mijn interesse in een MultiECUScan). Ik hoor graag jullie adviezen!
Danny
Ook was ik vandaag helaas aan de beurt. Op de terugweg na het ophalen van mn nieuwe winterbandjes (Thnx EntonoX!) bij het oprijden van de rijksweg, System Engine Failure en liep nog maar op 4 cilinders voor mn gevoel. Letterlijk na de bandjes gehaald te hebben op weg naar de Shop om bougies te halen; had dit forum hoofdstuk gister gelezen en was dankbaar voor de tips en het voorkomen van dit probleem.
Direct de Abarth aan de kant en inderdaad nog maar op 4 lopen bij laag toerental. Hoog leek er niets aan de hand. ANWB na 5 kwartier ter plaatse, weggesleept van de weg etc. Uit laten lezen en hier kwam een melding "Overstroke Cylinder 5". Gezien dit bij het verhaal in dit topic past weer even alles bekeken en de bobine van 5 en 2 omgewisseld. Motor liep beter, maar niet van harte. ANWB raadde aan snel naar huis te rijden in hoge toeren en de bobine te vervangen. Bij het starten van de auto ging het helemaal mis (foutcodes wel gewist); in het scherm op het dashboard het volgende:
System Engine Failure
ABS Failure
ESP Failure
ASR Failure
RETURN TO DEALER
(tevens nog meer, maar allles stond maar een fractie van een seconde in het scherm)
Direct na al deze meldingen met een hoop gepiep werd het nog erger: Mijn dashboard verlichting begon te knipperen, mijn koplampen knipperden (alles zeer onregelmatig) en de brandstofmeter ging continue van vol naar leeg en zo heen en weer. Daarbij duidelijk bokken van de motor voelbaar en het schakelen van relais in het dashboard was duidelijk hoorbaar.
Gezien ik dit niet las in dit topic, hoop ik dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Ik wilde mijn goeie Stilo heel houden en geen risico lopen en heb me onder het mom van Volledige ECU failure naar huis laten rijden op een autoambulance.
Morgen ga ik sowieso een beurtje (olie, bougies, filters etc) uitvoeren en hopelijk de bobine vervangen (ik weet welke het is). Ook wil ik morgen een MultiECUScan halen, hoop dat dat lukt bij mijn materialenzaak en dan de software...
Kunnen alle bovenstaande fouten ontstaan door deze system errors? Daarbij de vraag: Bij het meten van de accu met motor uit, kwam hier 12,6V uit, na starten en lopen op 4 poten was de meting max 13.8V, dit lijkt mij te weinig (14+V); kan dit door de kapotte bobine komen? Accu is pas een jaar oud (74Ah) en verder start hij altijd direct, nooit enig elektronisch probleem gehad (klop, klop).
Kan ik als de bobine etc gedaan is gewoon weer rijden of moeten de codes eruit (vandaar mijn interesse in een MultiECUScan). Ik hoor graag jullie adviezen!
Danny
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Ja dat kan best...als er iest fout gaat krijg je vaak een ketting reactie van storingen..!!!
Advies: vervang alle bougies en alle bobines...kost even wat maar je kunt er op wachten dat de andere bobines ook de geest gaan geven.
En je remlicht schakelaar vervangen (zit boven je rempedaal) en is een How-To van.
Zeker weten dat de accu oke is....heel belangrijk namelijk.
En controleer al je connectors...bij de accu....en de D4 stekker...als je dat allemaal hebt gedaan zul je wel weer wat vrolijker zijn
Advies: vervang alle bougies en alle bobines...kost even wat maar je kunt er op wachten dat de andere bobines ook de geest gaan geven.
En je remlicht schakelaar vervangen (zit boven je rempedaal) en is een How-To van.
Zeker weten dat de accu oke is....heel belangrijk namelijk.
En controleer al je connectors...bij de accu....en de D4 stekker...als je dat allemaal hebt gedaan zul je wel weer wat vrolijker zijn
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- DK204
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jun 22, 2016 2:23 am
- Registration: 72LBTX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Krommenie
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Daar ben ik weer, maar met een positieve update
First thing vanochtend was autozaken afbellen voor de bobine(s). Helaas zit ik wat krap bij kas door een werkloze periode, dus dit alles kwam niet geweldig uit. Om die reden kon ik zoals Schumi adviseerde niet direct alle bobines vervangen, wat uiteraard wel mijn wens is. Ik heb er twee gehaald, 1 om de defecte te vervangen en de andere om in de auto te houden als een volgende er onderweg mee stopt. Bijna weer inkomsten en dan vervang ik de laatste drie direct.
Natuurlijk even de accu los, alle punten wat opgeschuurd en toen uiteraard alle bougies vervangen (bougies die eruit kwamen 2 massapunten, die erin gingen hebben er 4?!) en hierbij viel op dat de bougie van cilinder 5 (waar de bobine kapot van was) de isolator nog veel witter was (andere 4 waren bruiner). Lijkt dus al langer te spelen (zitten er 1,5 jaar in, 9 maanden mee gereden, +/- 18K). Heb ik het correct dat bougies met 4 massapunten beter zijn door elke keer op een ander massapunt te vonken (las ik bij Bosch)? En kunnen deze goed in een Stilo? In ieder geval alles weer netjes terug, inclusief een nieuwe bobine. Oude bobines zien er slecht uit; uit de zijkant komt een geel/goud gekleurd poeder op de naad…
Remlichtschakelaar zoals Schumi adviseerde ook direct vervangen. Achterbank lag nog plat en die wilde niet omhoog omdat de gordelspanner vast geslagen is en de bank niet verder dan 45 graden omhoog wil… Achterbank eruit en gewoon gaan! Prima thuis te vervangen die schakelaar.
Hierna alles weer aangesloten (1,5 uur stroomloos geweest) en de auto gestart. Hij sloeg direct al beter aan en liep veel meer in harmonie. Geen storingen, relais klonken prima etc. Loopt weer als een trein (de kleur heeft ie al). Zo snel mogelijk de andere bobines vervangen en dan issie weer helemaal de oude. Accu nog even nagemeten, die gaf 12,8 V aan met de motor uit, na starten bleef hij op een zeer constante 14.0V! Spanningsprobleem kwam dus door de defecte bobine, dat vind de ECU weer niet fijn. Heeft dit eventueel gevolgen dat iemand weet? Tevens vroeg ik me af of nu automatisch alle storingen uit het systeem zijn of moet dat handmatig met de MultiECUScan?
Bedankt voor de hulp!
First thing vanochtend was autozaken afbellen voor de bobine(s). Helaas zit ik wat krap bij kas door een werkloze periode, dus dit alles kwam niet geweldig uit. Om die reden kon ik zoals Schumi adviseerde niet direct alle bobines vervangen, wat uiteraard wel mijn wens is. Ik heb er twee gehaald, 1 om de defecte te vervangen en de andere om in de auto te houden als een volgende er onderweg mee stopt. Bijna weer inkomsten en dan vervang ik de laatste drie direct.
Natuurlijk even de accu los, alle punten wat opgeschuurd en toen uiteraard alle bougies vervangen (bougies die eruit kwamen 2 massapunten, die erin gingen hebben er 4?!) en hierbij viel op dat de bougie van cilinder 5 (waar de bobine kapot van was) de isolator nog veel witter was (andere 4 waren bruiner). Lijkt dus al langer te spelen (zitten er 1,5 jaar in, 9 maanden mee gereden, +/- 18K). Heb ik het correct dat bougies met 4 massapunten beter zijn door elke keer op een ander massapunt te vonken (las ik bij Bosch)? En kunnen deze goed in een Stilo? In ieder geval alles weer netjes terug, inclusief een nieuwe bobine. Oude bobines zien er slecht uit; uit de zijkant komt een geel/goud gekleurd poeder op de naad…
Remlichtschakelaar zoals Schumi adviseerde ook direct vervangen. Achterbank lag nog plat en die wilde niet omhoog omdat de gordelspanner vast geslagen is en de bank niet verder dan 45 graden omhoog wil… Achterbank eruit en gewoon gaan! Prima thuis te vervangen die schakelaar.
Hierna alles weer aangesloten (1,5 uur stroomloos geweest) en de auto gestart. Hij sloeg direct al beter aan en liep veel meer in harmonie. Geen storingen, relais klonken prima etc. Loopt weer als een trein (de kleur heeft ie al). Zo snel mogelijk de andere bobines vervangen en dan issie weer helemaal de oude. Accu nog even nagemeten, die gaf 12,8 V aan met de motor uit, na starten bleef hij op een zeer constante 14.0V! Spanningsprobleem kwam dus door de defecte bobine, dat vind de ECU weer niet fijn. Heeft dit eventueel gevolgen dat iemand weet? Tevens vroeg ik me af of nu automatisch alle storingen uit het systeem zijn of moet dat handmatig met de MultiECUScan?
Bedankt voor de hulp!
- steffen.meijer
- Beginner
- Berichten: 82
- Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
- Registration: 15-nf-rf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: almelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
laat hem wel even uitlezen met mes. ik had storingen met torque verwijderd. normaal gaat alles weg maar soms blijven ze erin staan.
nog een kleine tip: ik had veel foutmeldingen bij mijn 1.6. belangrijk is de juist voorgeschreven bougies erin te zetten met juiste bobines. geen Beru!! deze hebben een andere weerstand waardoor de ecu ook vreemd kan gaan doen.
ik heb er Champions in. en trek een dikke massa draad van de accu (- pool) naar de ecu. dit heft veel problemen op.
het belangrijkste met aarding van alle apparatuur en auto's: gebruik een goede dikke massa draad.
ik heb er een 4mm2 aangelegd.
fiat heeft de slechte eigenschap om de bedrading zo dun mogelijk te houden.. kostenbesparing.
sinds deze oplossingen ( en deksel op de ecu vastzetten) heb ik geen storing meer.
nog een kleine tip: ik had veel foutmeldingen bij mijn 1.6. belangrijk is de juist voorgeschreven bougies erin te zetten met juiste bobines. geen Beru!! deze hebben een andere weerstand waardoor de ecu ook vreemd kan gaan doen.
ik heb er Champions in. en trek een dikke massa draad van de accu (- pool) naar de ecu. dit heft veel problemen op.
het belangrijkste met aarding van alle apparatuur en auto's: gebruik een goede dikke massa draad.
ik heb er een 4mm2 aangelegd.
fiat heeft de slechte eigenschap om de bedrading zo dun mogelijk te houden.. kostenbesparing.
sinds deze oplossingen ( en deksel op de ecu vastzetten) heb ik geen storing meer.
- Deze gebruikers waarderen steffen.meijer voor dit bericht:
- DK204 (di dec 13, 2016 10:40 pm)
- Waardering: 14.29%
- Source
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
- Registration: 14-NV-BZ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Helder
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Multiwagon 'Engine Failure' bij 120km/h
Onze Multiwagon geeft de foutmelding Engine Failure bij 120kmh, verder nooit. Erg frustrerend om met zulke snelheden een heftige reeks met alarmerende piepjes te horen.
Laat je de auto uitrollen blijft hij piepen. Wanneer je voor het eerst gas bijgeeft stopt het piepen tot je weer boven de 120kmh komt.
Misschien een probleem met timing van injectie oid? Een marginale afwijking die pas bij hoge toeren zichtbaar wordt? Uitlezen door garage heeft niks opgeleverd (geen ervaren fiat garage).
Laat je de auto uitrollen blijft hij piepen. Wanneer je voor het eerst gas bijgeeft stopt het piepen tot je weer boven de 120kmh komt.
Misschien een probleem met timing van injectie oid? Een marginale afwijking die pas bij hoge toeren zichtbaar wordt? Uitlezen door garage heeft niks opgeleverd (geen ervaren fiat garage).
Al doende leert men
- steffen.meijer
- Beginner
- Berichten: 82
- Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
- Registration: 15-nf-rf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: almelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Multiwagon 'Engine Failure' bij 120km/h
ik heb dit ook gehad. het heeft mij 2000 euro gekost. uiteindelijk bleek het door logisch denken iets heel simpels te zijn. scheurtje in een bobine.
tip koop 4 nieuwe bobines van merk champion.
let op sommige bobines geven door verkeerde weerstand ook foutmeldingen. ik heb er nu champions in zitten met goede ervaring.
ook is het goed om preventief de computer van het blok af te halen en boven de luchtpijp te monteren. dit is een half uurtje werk en kost twee strippen metaal en een paar boutjes.
hierna ook een dikke aardedraad van de - van de accu naar de computer aanleggen.
kijk gelijk even naar de datum op de computer. voor 2007 zijn ze regelmatig defect. onder de processor verbrand het en dat is niet te repareren.
tip koop 4 nieuwe bobines van merk champion.
let op sommige bobines geven door verkeerde weerstand ook foutmeldingen. ik heb er nu champions in zitten met goede ervaring.
ook is het goed om preventief de computer van het blok af te halen en boven de luchtpijp te monteren. dit is een half uurtje werk en kost twee strippen metaal en een paar boutjes.
hierna ook een dikke aardedraad van de - van de accu naar de computer aanleggen.
kijk gelijk even naar de datum op de computer. voor 2007 zijn ze regelmatig defect. onder de processor verbrand het en dat is niet te repareren.
- Deze gebruikers waarderen steffen.meijer voor dit bericht:
- Source (vr aug 11, 2017 6:11 pm)
- Waardering: 14.29%
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten