Hey allemaal.
Ik heb mijn stilo uit elkaar liggen, ben met de distributieriem bezig maar krijg de krukaspoelie niet los.
Iemand misschien tips om deze los te krijgen. Met een luchtsleutel en een pijp van 2 meter krijg ik hem iig niet los...
Het is een 1.6 16V van 2004 ( AXB1A )
Krukaspoelie
- trijzeltje
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma jul 24, 2017 9:23 am
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Krukaspoelie
In de garage doen ze deze klus niet voor niets met speciaal fiat gereedschap...ze gebruiken namelijk een "steuntraverse"
Er moet namelijk een motor steun/rubber aan de distributie zijde los...
Dan bouw je de motorregeleenheid met de bevestigingsteun uit.
Dan draai je de krukas in de normale draairichting totdat het merkteken op de krukaspoelie voor de nok op het distributiedeksel staat.
Contrloleer ook even of het andere merkteken op de krukaspoelie bij de toerentalsensor staat.
Dan maak je de distributiedeksel los...en dan de vliegwieldeksel.
Dan heb je een speciale tool nodig om het vliegwiel te blokkeren, en dan de moer los van de krukaspoelie.
Dan de moeren los van de achterste afdichting van de nokkenas, zo ook bij de andere nokkenas.
Maar je moet nu wel de nokkenassen met speciaal gereedsschap afstellen, waarbij de nok van het speciaal gereedschap in de groef van de nokkenas moet vallen.
Draai de moer van de verstelbare distributieriem/spanner iets los en verwijder de riem.
Er moet namelijk een motor steun/rubber aan de distributie zijde los...
Dan bouw je de motorregeleenheid met de bevestigingsteun uit.
Dan draai je de krukas in de normale draairichting totdat het merkteken op de krukaspoelie voor de nok op het distributiedeksel staat.
Contrloleer ook even of het andere merkteken op de krukaspoelie bij de toerentalsensor staat.
Dan maak je de distributiedeksel los...en dan de vliegwieldeksel.
Dan heb je een speciale tool nodig om het vliegwiel te blokkeren, en dan de moer los van de krukaspoelie.
Dan de moeren los van de achterste afdichting van de nokkenas, zo ook bij de andere nokkenas.
Maar je moet nu wel de nokkenassen met speciaal gereedsschap afstellen, waarbij de nok van het speciaal gereedschap in de groef van de nokkenas moet vallen.
Draai de moer van de verstelbare distributieriem/spanner iets los en verwijder de riem.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Krukaspoelie
Heb 2 keer distributie gedaan van 1.6 en de poelie zou er af moeten gaan met een lucht sleutel (wel een met voldoende kracht).
Kan je een foto maken van hoe het er nu voor staat?
Verder ga ik er van uit dat je een timing en span tool hebt anders wordt het lastig en is de kans groot dat er iets verdraait.
Kan je een foto maken van hoe het er nu voor staat?
Verder ga ik er van uit dat je een timing en span tool hebt anders wordt het lastig en is de kans groot dat er iets verdraait.
- trijzeltje
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma jul 24, 2017 9:23 am
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Krukaspoelie
Ik heb idd even een luchtsleutel geleend die wel genoeg kracht had, toen was de poelie er zo af!.
Ik heb alleen de nokkenassen geblokkeerd aan de distributiezijde met een tool die ik ook had geleend verder geen speciaal gereedschap gebruikt.
Het was even vechten om de nieuwe riem er op te krijgen maar het is gelukt. De auto rijd weer prima en lekker.
Kan helaas geen fotos toevoegen, hij zegt steeds dat ze te groot zijn...
Ik heb alleen de nokkenassen geblokkeerd aan de distributiezijde met een tool die ik ook had geleend verder geen speciaal gereedschap gebruikt.
Het was even vechten om de nieuwe riem er op te krijgen maar het is gelukt. De auto rijd weer prima en lekker.
Kan helaas geen fotos toevoegen, hij zegt steeds dat ze te groot zijn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten