pier schreef:Beste Entonox,
Zeker, de zekering moeten altijd standaard blijven !! In dit geval is de zekering voor de airco 7.5 A .
Maar ik bedoel het vervangen van het relais. Deze mag gerust hoger zijn dan de standaard zwarte 20A relais.(ivm aanloopstromen)
De rode zijn 30 A. Heb me weer af laten zetten bij de Fiat dealer! Relais van 25 Euro!
Zoek een relais met een diode over de spoel. Het mooiste is een geseald exemplaar( Waterdicht).
Succes
Pier
Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis) Onderwerp is opgelost
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Linkje naar een winkel?
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Beste Djacco,
Er zijn veel leveranciers van deze relais bosch/hella. Ik ben te enthousiast geweest om het relais bij de dealer te kopen.
Google maar op relais 12v 20A diode. Ik heb het kapotte/orginele fiat relais uit elkaar gehaald. Er zat zelfs geen (blus)diode over
de spoel !
Wat mij opviel bij de relais/zekeringen dat er vuil op zat. De kap over de zekeringkast was aan de onderkant bepaald niet schoon.
Dat komt volgens mij door een opwaartse luchtstroom rechtsvoor onder de zwarte afdekkap naar boven . Mijn kap zat in de rechterhoek
aan de onderkant een breed spoor van viezigheid. Daarom overweeg ik om alle relais te vervangen door waterdichte met diode.
PG
Er zijn veel leveranciers van deze relais bosch/hella. Ik ben te enthousiast geweest om het relais bij de dealer te kopen.
Google maar op relais 12v 20A diode. Ik heb het kapotte/orginele fiat relais uit elkaar gehaald. Er zat zelfs geen (blus)diode over
de spoel !
Wat mij opviel bij de relais/zekeringen dat er vuil op zat. De kap over de zekeringkast was aan de onderkant bepaald niet schoon.
Dat komt volgens mij door een opwaartse luchtstroom rechtsvoor onder de zwarte afdekkap naar boven . Mijn kap zat in de rechterhoek
aan de onderkant een breed spoor van viezigheid. Daarom overweeg ik om alle relais te vervangen door waterdichte met diode.
PG
- Waardering: 14.29%
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Net even zonder T5 relais gereden maar het zelfde (zo niet erger, maar dat zal toeval zijn) probleem.
Het toerental valt terug tot 500 toeren, slaat net niet af (nu geen vochtig weer?) en krabbelt dan op naar 900 toeren.
kan alleen maar gasklephuis zijn dan lijkt me zo.
het viel me op dat de klep in de ruststand niet 100% afsluit.
Hoort dat wel zo te zijn?
Het toerental valt terug tot 500 toeren, slaat net niet af (nu geen vochtig weer?) en krabbelt dan op naar 900 toeren.
kan alleen maar gasklephuis zijn dan lijkt me zo.
het viel me op dat de klep in de ruststand niet 100% afsluit.
Hoort dat wel zo te zijn?
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Ik ben vergeten te melden dat je waarschijnlijk het gasklephuis opnieuw moet inleren.
Als T5 de boosdoener is, is de ECU van slag.
Succes
Als T5 de boosdoener is, is de ECU van slag.
Succes
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Je bedoelt na het verwijderen van het relais?
Want na het reinigen van het gasklephuis is die ingeleerd.
Want na het reinigen van het gasklephuis is die ingeleerd.
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Ja,
Als er ergens een storing / sluiting is dan kan de ECU de weg kwijt zijn. Opnieuw inleren en kijken of het stationair toerental goed is.
Als het goed is dan zal bij gas loslaten het toerental eerste snel teruglopen en bij 1000 tpm veel langzamer teruglopen (demping)
Hierdoor is het langzame filerijden comfortabeler (geen "bokkige" motor)
Deze demping gebeurd waarschijnlijk niet bij jouw (en ook niet bij mij)
Let op dat je het inleren wel goed doet !
Blijft het stationair toerental meteen daarna onregelmatig, dan is het niet T5
Dan zijn er bij de Stilo nog een paar verdachte zaken:
- CAN- bus
- De remschakelaar geeft ook niet gerelateerde foutmeldingen/storingen.
- Stekkerverbinding gasklephuis /D4 connector
- Het gasklephuis.....
Succes
Als er ergens een storing / sluiting is dan kan de ECU de weg kwijt zijn. Opnieuw inleren en kijken of het stationair toerental goed is.
Als het goed is dan zal bij gas loslaten het toerental eerste snel teruglopen en bij 1000 tpm veel langzamer teruglopen (demping)
Hierdoor is het langzame filerijden comfortabeler (geen "bokkige" motor)
Deze demping gebeurd waarschijnlijk niet bij jouw (en ook niet bij mij)
Let op dat je het inleren wel goed doet !
Blijft het stationair toerental meteen daarna onregelmatig, dan is het niet T5
Dan zijn er bij de Stilo nog een paar verdachte zaken:
- CAN- bus
- De remschakelaar geeft ook niet gerelateerde foutmeldingen/storingen.
- Stekkerverbinding gasklephuis /D4 connector
- Het gasklephuis.....
Succes
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Remschakelar heb ik al eens vervangen.
Morgen ga ik de boel weet uit elkaar trekken en dan zonder t5 relais inleren
Morgen ga ik de boel weet uit elkaar trekken en dan zonder t5 relais inleren
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Zeker de moeite waard !
Gasklephuis en ECU van de 1.8 komen van Hitachi. Degelijk en betrouwbaar.
(in oa subaru en mitsubishi)
succes
Gasklephuis en ECU van de 1.8 komen van Hitachi. Degelijk en betrouwbaar.
(in oa subaru en mitsubishi)
succes
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
De vacuumslang tussen gasklephuis en carterontluchting is vervangen.
Probleem blijft.
Ander gebruikt gasklephuis gereinigd en gemonteerd.
Probleem blijft.
Nog tips?
Probleem blijft.
Ander gebruikt gasklephuis gereinigd en gemonteerd.
Probleem blijft.
Nog tips?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten