Stilo 1.8 MW van fvdberg

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door fvdberg »

Ik ben Frank van den Berg, 33 jaar oud, en kom uit Oegstgeest.

Ook ik ben gevallen... Voor een blauwe Stilo 1.8 Multi Wagon in Dynamic uitvoering.
Afbeelding
Wat een wagen... Ben er dol blij mee!

Eigenlijk een auto waar ik helemaal in eerste instantie niet naar keek. Ik was op zoek naar een maatje kleiner en een jaar of 8 nieuwer.
Dat bleek onmogelijk. wat een geld moeten zelfs 8-10 jaar oude auto's nog opbrengen zeg... en wat zijn ze uitgekleed qua opties.. Nee dan spaar ik nog wel even door voor nieuw. Een tijdelijke auto uit het budget segment moest het dus worden, want hoe meer ik er in moet investeren.. hoe langer ik moet sparen. We hebben de standaarden opzij gezet, en zijn alle budget auto zaken afgereden... ja zelfs Jet Cars.

Waarom heb ik deze stilo MW gekocht? Ik was al eerder verkocht aan het eigenwijze uiterlijk van de Stilo 2.4 Abarth maar de meesten waren zo perfect en zo duur dat paste niet in het budgettaire plaatje.

Dus op zoek naar een ruwe diamant... Ben niet vies van sleutelen en heb alles tot mijn beschikking... Maar zelfs met alle kennis in huis bleek dat redelijk onmogelijk. Elke Abarth die ik tegen kwam zat bom vol fouten. En ook in de rekensommen die daar op volgden bleek dat een goede Abarth kopen die klaar was goedkoper was als een uit het budget segment pakken en foutloos krijgen.

De lage standaard was daarmee eigenlijk wel verpest, want zo veel opties en comfort als een Stilo... nee dat had geen andere wagen in dit segment. Dus dan maar zoeken naar een gewone Stilo 3 deurs.. Er kwamen wel veel potentiele 1.6 jes op het pad, maar die vond ik motorisch niet mijn ding.

Toen ik een 5 deurs stilo tegen kwam (ja bij Jet cars) met de 1.8 16 klepper. Dat was motorisch gezien echt een match, heerlijk blok! Maar het uiterlijk en gewicht... Nee dat matchte niet voor mij en mijn vriendin. Dan kan ik net zo goed een station nemen.... Die had ik echter nog nergens gezien, en met een aanpassing van de zoektermen naar 5 deurs begonnen die er ook tussen te komen.
De blauwe kleur had ik al eerder gezien en vond ik geweldig. Dus de zoekterm was een blauwe stilo multi wagon met 1.8 16v motor.

Ik heb er meerdere bekeken, maar allen zonder APK, en allen met best wel een bak werk voor een net-aan apk tje. Wederom niet budgettair te verantwoorden. Tot ik de mijne zag staan bij een garage in Apeldoorn..
Afbeelding
Afbeelding

Ik was op slag verkocht, een mooie ruwe diamant, duidelijk gebruikt maar technisch was er eigenlijk niet veel op aan te merken. Een mooie basis met een vol jaar APK en een mooie prijs. Een heerlijk eigenwijs uiterlijk. vriendin lief moest dus mee kijken... Wij dus met de trein die kant op, want we hadden een 40% kortingskaartje en een 1e klas kaartje... 1e klas dus naar Apeldoorn voor een prijs waarvoor ik niet kan rijden.

En inderdaad, Ook mijn vriendin was gelijk verkocht. En tijdens het testritje... man... dat was feest! Wat rijdt hij lekker en wat is hij stil... Het panoramadak.. wat een licht! en die climate control heerlijk! Rijd ik in een 15 jaar oude bak... Zo voelt het absoluut niet! Wat een plezierige auto! Zo moeilijk als de zoektocht was.. zo snel is het aankopen nog nooit gegaan. Binnen 3 kwartier na aankomst was hij betaald, overgeschreven en verzekerd. Wij konden dus in een mooie auto naar huis!
Afbeelding

thuis vond ik de onderhoudsmap.. en daarin zat echt de complete historie met zelfs een bon van de verlagingsveren voor.
Het is wel een ramp met drempels, maar oh wat is die neus mooi laag!
Afbeelding
Ik ben verkocht... Ja ik spaar door, maar die Stilo... Dat gaat een blijvertje worden voorlopig.
Het gaat echt moeilijk worden om die te overtreffen.

Dit is de enige Stilo trouwens die ik thuis pas uitgelezen heb... Er zat geen foutmelding in!
Laatst gewijzigd door fvdberg op do mei 10, 2018 3:03 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdb

Bericht door Schumi »

Hoi Frank
Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo 1.8 MW allemaal kan betekenen.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten... :thumbup:

Ps,en download de "gratis" FSC App op je mobiel.... :o :clap:
https://play.google.com/store/apps/deta ... tstiloclub
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door Dee01 »

Welkom op het forum!
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
henk.norder
Beginner
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 25, 2018 10:10 am
Registration: 59NKJL
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Hoogezand
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 41 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door henk.norder »

Wat een mooie auto, en geweldig met het panorama dak.
en een leuk verhaal erbij.
Welkom
Ik heb het lichaam van een god,.... jammer dat het Buda is!

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door RobertStilo16v »

WELKOM bij de Forum en club ..

en ja we Hebben weer een MW erbij daar wordt ik blij van ....... :clap:
Deze gebruikers waarderen RobertStilo16v voor dit bericht:
fvdberg (vr mei 11, 2018 8:57 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door fvdberg »

henk.norder schreef:Wat een mooie auto, en geweldig met het panorama dak.
en een leuk verhaal erbij.
Welkom
Bedankt! Ik zal ook een voortgangstopic aanmaken, want hoe mooi hij ook is, hij is niet foutloos.
hij heeft o.a. wat lakschades en wat oppervlakkige deuken. Plus een flinke deuk in de dorpel van de bestuurderskant.Heb een leuk setje gezien bij HBM voor uitdeuken zonder spuiten... De dorpel gaat het slachtoffer worden :)

Verder moet het panoramadak gefixt worden, die is dichtgekit... uit de eerste analyse lijkt hij compleet te zijn en na een reset begon het op de knoppen te reageren.

Ik heb er alle hoop in dat het met een goede schoonmaakbeurt en smeerbeurt wel weer wil, maar is iets voor later, dankzij de climate control en de vele snelweg kilometers is dat iets voor het najaar.
Deze gebruikers waarderen fvdberg voor dit bericht:
henk.norder (vr mei 11, 2018 8:01 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Reind67
Senior
Senior
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 19, 2013 8:51 pm
Registration: RK-139-X
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Dronten - Flevoland
Gegeven waarderingen: 367 keren
Ontvangen waarderingen: 95 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door Reind67 »

Hoi Frank,
Welkom bij de gezelligste Fiat club van Nederland.
Wat een mooie reportage heb je gemaakt en een goed verhaal bij een goede auto, netjes hoor !
Wens je succes met opknappen van je foutjes, hier op de site is vast nog wel info te vinden voor je die je verder helpt.
Misschien tot ziens op één van onze altijd gezellige meetings.
Van Ritmo tot Stilo.... nu opnieuw de Dobló, al 30 jaar FIAT.
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake... 8-)

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door fvdberg »

Laatst gewijzigd door fvdberg op ma mei 21, 2018 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door Schumi »

Het is nu wel de bedoeling dat je nu verder gaat op het forum.....dit is namelijk "alleen" het voorstel topic....
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Stilo 1.8 MW van fvdberg

Bericht door fvdberg »

prima, zal een topic voor de stilo aanmaken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten