Panoramadak Probleem

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Source
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
Registration: 14-NV-BZ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Den Helder
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Lekkage raamstijl passagierszijde MultiWagon

Bericht door Source »

Source schreef:Hallo allemaal,

Sinds kort regent het in onze MW met panoramadak. Voor mijn gevoel lekt mij dak niet, het komt van boven de passagiersdeur en zorgt voor een natte boel bij het raamstijl aan de passagierskant. Ik heb weleens iets gelezen over een verstopping van de afvoer vanaf je dak o.i.d. Kan zoiets het zijn? En wat moet ik dan doen? Gaat het dan om de slang die in het raamstijl zit verwerkt?

Gr. Niek
Ik heb de afvoerslangen ontstopt. Zaten vol met bagger! Thanks Schumi
Al doende leert men

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Lekkage raamstijl passagierszijde MultiWagon

Bericht door Schumi »

:thumbup:
Source schreef:
Source schreef:Hallo allemaal,

Sinds kort regent het in onze MW met panoramadak. Voor mijn gevoel lekt mij dak niet, het komt van boven de passagiersdeur en zorgt voor een natte boel bij het raamstijl aan de passagierskant. Ik heb weleens iets gelezen over een verstopping van de afvoer vanaf je dak o.i.d. Kan zoiets het zijn? En wat moet ik dan doen? Gaat het dan om de slang die in het raamstijl zit verwerkt?

Gr. Niek
Ik heb de afvoerslangen ontstopt. Zaten vol met bagger! Thanks Schumi
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Frank
Senior
Senior
Berichten: 281
Lid geworden op: wo dec 30, 2015 4:44 pm
Registration: geschors
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoedekenskerke
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 41 keren
Contacteer:

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door Frank »

Heeft er iemand een aansluit schema voor het dak ik heb een stekker over..... en krijg geen spanning op de motors. Wel op de stekkers. Tot de kabelboom welke bij het dak zit. Foto mag ook natuurlijk

fiatstilofanatic
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door fiatstilofanatic »

Frank schreef:Heeft er iemand een aansluit schema voor het dak ik heb een stekker over..... en krijg geen spanning op de motors. Wel op de stekkers. Tot de kabelboom welke bij het dak zit. Foto mag ook natuurlijk
die heb ik nog wel ergens
app me anders ff

Gebruikersavatar
Diederik112
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mei 07, 2018 11:51 pm
Registration: 69JVTF
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Pano dak

Bericht door Diederik112 »

Om te beginnen weet ik dat er al een topic van is maar ik kan daar niks over mijn probleem vinden dus bij deze!

Ik heb sinds vorige week mijn stilo en toen is mij al verteld door de verkoper dat het dak wat problemen had. Eenmaal thuis wat geprobeerd maar tot gister kon alleen mijn zonnewering dicht en de eerste lamel omhoog. Daarna leek het dak te blokeren en wilde de eerste lamel weer sluiten. Toen ik het gister weer probeerde nadat ik een melding had gekregen van anti letselschade ging ineens zonder problemen het volledige dak open en dicht. Dat nogmaals herhaalt zonder problemen en vervolgens na nogmaals sluiten was het weer klaar met de pret... heb vervolgens het kastje even losgehaald maar het enige wat mij opviel was dat er een kabel loshangt maar hier kan ik ook geen aansluiting voor vinden..

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Pano dak

Bericht door fvdberg »

er zitten 2 aansluitingen op, vanaf de bestuurdersplek gezien is links voor het zonnescherm en rechts voor de lamellen.
Heb je de reset procedure al geprobeerd? De 2 knoppen om en om 5 seconden indrukken.

Gebruikersavatar
Frank
Senior
Senior
Berichten: 281
Lid geworden op: wo dec 30, 2015 4:44 pm
Registration: geschors
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoedekenskerke
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 41 keren
Contacteer:

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door Frank »

Beginnen met een goede schoonmaak beurt.

Glazen lamellen losmaken even nummers erop plakken en foto maken voor verwijderen. En dan veel geduld remreiniger en alles schoonmaken.

Er hoeft maar een beetje zand ergens tussen te zitten en alles stopt.

Kijk goed of je ergens stukjes vind van kunststof. Dan weet je dat je een groter probleem hebt. Stukjes niet weg gooien. Heb nu drie daken uit elkaar gehad en ken ded meeste stukjes dus wel.....

Succes

Santos-stilo
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 5:08 am
Registration: HG-806-J
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Bergen op zoom
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door Santos-stilo »

hallo allemaal

ik heb een vraag over mijn panoramadak van mijn stilo. toen ik hem kocht wist ik dat het dak niet werkte en het zonnescherm werkte ook niet. op de dag dat ik de stilo gekocht had en thuis kwam probeerde ik het zonnescherm dicht te doen want deze stond 3kwart open toen werkte het ineens en ging het scherm dicht. nu heb ik gekeken waarom het panoramadak niet werkt en heb het gevonden, stekkertje was niet aangesloten dus ik stekkertje aangesloten en motortje werkt wel maar alleen door de knop ingedrukt te houden draait de motor iedere keer een stukje {reset mode} maar verder kan ik het dak niet bedienen met de knop. ik ben er ook achter gekomen dat het tandwieltje van het motortje gaar is nu heb ik alles weer in elkaar gezet maar nu gaat me zonnescherm niet meer dicht als ik op de knop druk gebeurt er niks. voordat ik er aan begon werkte het nog wel. dat het panoramadak niet werkt vind ik nog niet zo erg maar het zou fijn zijn als het zonnescherm open en dicht kan

nu is mijn vraag : werkt het zonnescherm alleen als het dak gesloten is door middel van een eindschakelaar of iets.
kan iemand mij helpen

groeten carlo

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door RobertStilo16v »

Zonnescherm is ook met hand dicht te draaien , deze bevindt aan de andere zijde achterin
even de afwerk strip verwijderen en hemel voorzichtig iets naar beneden duwen.
en zie je de motor zitten van de zonnescherm
hier kan je met een (kleinere ) inbus sleutel handmatig dicht draaien ...... dit heb ik pas geleden ook gedaan :thumbup:

Santos-stilo
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 5:08 am
Registration: HG-806-J
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Bergen op zoom
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Panoramadak Probleem

Bericht door Santos-stilo »

heb nog wat research gedaan op het web over het pano dak en ondertussen heb ik zelf al geprobeert om het zonnedakje weer te fixen .
helaas zonder succes. de voorste motor krijgt krijgt gewoon spanning maar geeft deze niet door naar de schakelaar voor zonnedak.ik kwam op het web fotos tegen met info over het pano dak die ik nog niet heb gezien in dit onderwerp ik zal het delen in dit onderwerp want ik heb er best veel gehad Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten