Buitentemperatuur sensor

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Buitentemperatuur sensor

Bericht door Luigi »

Beste Stilo compagnons.

Na de aankoop van mijn Stilo meteen het onderhoud gedaan.
Helaas de airco moeten laten afvullen (daar heb ik geen spullen voor).
Helaas was dit niet mogelijk wand de pomp was defect en er moest ook een klep vervangen worden, er zat wel nog ongeveer 500 gram koudemiddel in het systeem.
Na even zoeken op het forum las ik dat als de buiten temperatuur 3 graden of minder is, de airco niet werkt.
Zoals bij vele Stilo's was de mijne ook in het bezit van een defecte temp sensor in de linker buitenspiegel.
Na de hele spiegel te hebben vervangen (imitatie is niet zo goed in te stellen dan de originele), ben ik terug gegaan voor het afvullen van de airco.
Niets meer gehoord over een defecte pomp of klep, maar wel kreeg ik te horen dat het systeem lek is??
Heel vreemd wand de eerste keer zat er nog voldoende koude middel in en kreeg ik niets te horen over een lekkage tijdens het vacumeren van het systeem.
De airco laten afvullen met koudemiddel voorzien van fluor.
Airco werkt nu naar behoren. Al zeker een uur mee gereden.
De tijd zal leren of het systeem lek is.
De airco boer zij dat als de druk te laag wordt de airco het systeem zal uitschakelen.
Als je met draaiende motor de airco aanzet zul je een klik (relais) horen als de druk in het systeem voldoende is.
Ik heb ze deze uitspraak tot twee keer toe laten herhalen. Uit de verhalen die ik van o.a. clubgenoten heb gehoord twijfel ik aan deze uitspraak.
Wat is jullie mening omtrent deze gang van zaken?

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Buitentemperatuur sensor

Bericht door Schumi »

Bij een goed airco bedrijf...persen ze je systeem eerst af..en controleren op lekkage...ook de slangen...en dan pas vullen ze het systeem weer af.

Als er een lekkage gevonden wordt zal deze eerst opgelost moeten worden,anders heeft af-vullen geen zin.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 9 gasten