In april kwam zij dan op me pad. Ik had me rijbewijs gehaald en zocht voor een auto, aanvankelijk wilde ik voor een 5 deurs gaan en keek naar Astra's. Veel auto's kwamen voorbij waarvan ik dacht, oké niet slecht. Maar toen zag ik deze Stilo op internet staan en wakkerde mijn interesse. Op de foto's afgaand ziet ze er voor de leeftijd nog best goed uit... Ik besloot de volgende dag voor mijn eerste testrit te gaan. Aangekomen bij de garage zag ik haar dan staan en ik had er een goed gevoel bij. Testritje gemaakt en laten inspecteren bij de officiële fiat dealer, enkel distributieriem en multisnaar moeten vervangen worden. Oké prijzige ingreep maar daarover kon ik onderhandelen bij de aankoop. Auto zelfde dag mee naar huis genomen en tot op heden geen spijt.
Maar dan kwamen de issues (uitdagingen), het merendeel nagelaten voor de vorige eigenaar. Lekker op gereden zonder te geven om de auto...
De wielen hadden rode fiat logo dopjes, deze heb ik vervangen voor het blauw zilveren logo.
Het begon met een kapotte stabilisatorstang, motorsteun, loshangende uitlaat. Allemaal laten maken. Toen bleek de ventilatie niet goed te werken, ook laten maken. Maar deze moest ik uiteindelijk zelf in goede orde hermonteren omdat de garage het niet goed had gedaan.
Zelfde verhaal voor het inbouwen van een andere radio. De garage kreeg het framepaneel niet in de auto en na twee uur rotzooien hadden ze het paneel nog steeds niet op maat gekregen. Uiteindelijk zelf het paneel gefreesd totdat het pastte.
Dan kwam het idee om de dagrij verlichting te vervangen met LEDjes en de monteur liet het lampje in de lampenkap vallen. Arbeidsloon op mij verrekend ondanks fout van de monteur en uiteindelijk moest ik wederom zelf de LEDjes op de juiste manier plaatsen, lampenkap en voorbumper herpositioneren door slechte service van de garage.
Was het niet dat ze de sideskirt ook uit z'n plek hadden getrokken op de brug en ze dat met raamkit (?!) hebben vastgezet.
Kentekenplaat verlichting moest vervangen worden en schroeven waren vastgeroest. Hierbij zelfde verhaal: op grove wijze losgemaakt en lelijk teruggeplaatst. Uiteindelijk zelf goed op de plek gezet met de originele schroeven zodat het er gewoon goed uitziet.
De ventilatie unit had problemen en er moest een stelmotor vervangen worden, deze was niet goed geplaatst door de garage en heb ik zelf moeten herplaatsen. Ook hierbij een clipje van het plastic paneel naast de versnellingspook afgebroken en zelf moeten oplossen.
Treurig om de schade die anderen steeds veroorzaken... Ben ik zelf aan de slag gegaan met het lakwerk. Regelmatig maak ik de auto schoon maar ze mistte haar glans. De lak was nogal oneffen door vastzittend vuil. Voorzichtig meerdere malen gepolijst en gewaxt... En daar kwam dan die diepe glans, dieper dan een spiegel. Showroom-fresh, met een oogje dicht geknepen voor de plekjes die ze heeft. Blij dat ik ben, elke keer maak ik haar completer en mooier dan ze was.
Op een gegeven moment heb ik de meeste lakschade bij kunnen werken heel voorzichtig met een lakstift en goed gepolijst erna. Hierdoor heb ik het meeste kunnen camoufleren en moet je goed kijken om het te zien. Heb nog een aantal voor en na foto's die zou ik eventueel hier kunnen plaatsen.
In de tussentijd had ik een lekkage in de versnellingsbak, niet lang erna begaf de koppeling het. Niet lang daarna brak mijn draagarm links af waardoor ik aandrijfas, fusiestuk en draagarm moest vervangen. Al met al veel onverwacht noodlottig onderhoud maar ik heb geen spijt van mijn aankoop - ze is mijn pareltje.
De ondergewaardeerde maar herboren Stilo
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De ondergewaardeerde maar herboren Stilo
Mooie Stilo en mooi dat je ondanks de issues het alsnog opgeknapt hebt.
De meeste mensen verwaarlozen de Stilo idd. Alleen de liefhebbers doen er goed onderhoud aan.
Die garage zou ik maar niet meer naar toe gaan haha! Bij een Stilo kun je echt bijna alles zelf ......
De meeste mensen verwaarlozen de Stilo idd. Alleen de liefhebbers doen er goed onderhoud aan.
Die garage zou ik maar niet meer naar toe gaan haha! Bij een Stilo kun je echt bijna alles zelf ......
- P. Koning
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr apr 24, 2020 10:04 pm
- Registration: 48-tb-gn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: De ondergewaardeerde maar herboren Stilo
Was het niet dat de sleepdienst mijn voorbumper, zijpaneel en sideskirt heeft beschadigd... Nu bezig met het bedrijf om schadeherstel te realiseren op hun kosten. Pijnlijk om mijn Stilo zo te zien. Elke keer fix ik de plekken en dan is er weer iets of iemand die roet in t eten gooit.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: De ondergewaardeerde maar herboren Stilo
De aanhouder wint altijd
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten