Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
- P. Koning
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr apr 24, 2020 10:04 pm
- Registration: 48-tb-gn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Een warm hart aan alle Stilo liefhebbers in Nederland! Waar is iedereen? Ligt iedereen soms te slapen? Het is tijd om wakker te worden. Er is zoveel te doen! Maar het belangrijkste: het lot én de toekomst van de Stilo ligt in jouw handen. Het is tijd om nu samen te komen!! Mensen beseffen zich niet wat voor waardevolle auto het is. Mensen beseffen niet dat deze auto's zeldzaam worden. Men begrijpt niet, dat het tijd is voor actie!!! We hebben het hier over een youngtimer met minimaal tot geen roestvorming op het chassis, de perfecte project auto. Het is tijd dat wij als gemeenschap een gebaar maken naar de wereld. Een gebaar, naar andere geïsoleerde Stilo gemeenschappen en de gehele wereld. Het is onze taak om zorg te dragen voor de toekomst van de Stilo. Wij kunnen niet langs de zijlijn blijven toekijken hoe de Stilos worden opgereden zonder te worden verzorgd... Bovenal, zonder te worden geliefd. Nu is het perfecte moment om de wereld te laten zien wat de Stilo waard is. Ik doe dit al op internationale schaal met mijn eigen groep, nu is het tijd dat heel Nederland volgt. Ga je mee?!!!
- Waardering: 14.29%
- J.Amersfoort
- Senior
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
- Registration: jn-188-h
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Sterk pleidooi, jammer alleen dat er steeds meer crusiale onderdelen uit de handel gaan. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de ecu van de 1.6 of de pakking van de selespeed.
- Deze gebruikers waarderen J.Amersfoort voor dit bericht:
- webman (zo jun 20, 2021 2:29 pm)
- Waardering: 14.29%
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen
- P. Koning
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr apr 24, 2020 10:04 pm
- Registration: 48-tb-gn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Racing
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Klopt, maar er zijn op dit moment meer mogelijkheden dan je je beseft. Bijvoorbeeld om dingen aan te passen, om te bouwen. Met een beetje wilskracht werk je je daar wel doorheen. De echte uitdaging is niet nu maar over tien jaar. Daarom is het belangrijk dat we goed voorbereid zijn.
- JackydeMetz
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma mar 15, 2021 12:23 pm
- Registration: 1-WGD823
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Oostende
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Helaas heb ik mijn 2002 Stilo 1.6 16V met maar 110.000km vorig jaar naar het schroot gebracht omdat de ECU defect was en er geen vervangend onderdeel meer bestond. 2 Maanden naar een oplossing gezocht, want er was net distributieriem, remmen rondom (incl schijven en klauwen!!!) en ophangrubbers vervangen. Maar t mocht ni zijn.
Vorige zomer er nog mee naar de Cote d'Azur gereden (meer dan 2000km zonder probleem). Verbruik 1 op 13,5 !!!!
De ECU stond al sinds 70.000km niet meer op de motor, maar aan de accubak geschroefd, maar toch defect geraakt.
Zooo jammer dat ik heb heb moeten laten gaan, maar ik heb er een maximum aan reserveonderdelen afgehaald voor mijn vervangende auto: net aangekochte 2004 Stilo 1.8 16V met maar 38.000km op de teller.
Vorige zomer er nog mee naar de Cote d'Azur gereden (meer dan 2000km zonder probleem). Verbruik 1 op 13,5 !!!!
De ECU stond al sinds 70.000km niet meer op de motor, maar aan de accubak geschroefd, maar toch defect geraakt.
Zooo jammer dat ik heb heb moeten laten gaan, maar ik heb er een maximum aan reserveonderdelen afgehaald voor mijn vervangende auto: net aangekochte 2004 Stilo 1.8 16V met maar 38.000km op de teller.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Dat is altijd vervelend hè....wij hebben nog vaak ECU kunnen laten repareren...daar is iemand van de FSC die dat perfect kan.
Maar nu een nieuwe Stilo 1.8 met weinig km-ers...ik denk dat dit een goede koop is en dat je met deze Stilo meer plezier van gaat hebben.
Wij wensen jouw heel fijne en veilige km-ers toe
Maar nu een nieuwe Stilo 1.8 met weinig km-ers...ik denk dat dit een goede koop is en dat je met deze Stilo meer plezier van gaat hebben.
Wij wensen jouw heel fijne en veilige km-ers toe
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Leen
- Senior
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Een in mijn ogen positief pleidooi voor de stilo
Ik rijd er bijna dagelijks met veel plezier in maar maak mij net als andere zorgen om het kunnen blijven onderhouden van mijn stilo.
Onderdelen zoals een druklager voor een selespeed is niet meer te krijgen, gelukkig zijn er mensen binnen de club aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Waar ik heel blij mee ben is dat er binnen deze club nog wel deskundigen en behulpzame mensen zijn, zonder hen had ik het allang opgegeven.
Groeten uit de randstad
Ik rijd er bijna dagelijks met veel plezier in maar maak mij net als andere zorgen om het kunnen blijven onderhouden van mijn stilo.
Onderdelen zoals een druklager voor een selespeed is niet meer te krijgen, gelukkig zijn er mensen binnen de club aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Waar ik heel blij mee ben is dat er binnen deze club nog wel deskundigen en behulpzame mensen zijn, zonder hen had ik het allang opgegeven.
Groeten uit de randstad
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- yellowstilo
- Junior
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
voor de Stilo 1,6 heb ik nog 2 relatief jonge ecu's te koop die nog lang meekunnen mits tegen de accubak gemonteerd - 1 exemplaar uit 2014 met 52.180 km voor 369 euro en 1 uit 2016 met slechts 24.005 km voor 449 euro - kost iets meer dan een gemiddelde oudere gebruikte 1.6 ecu maar die zijn bijna altijd direct of anders snel defect dus goedkoop is dan vaak duurkoop....
Nieuwe ecu's worden vanaf eind 2016 niet meer geproduceerd maar zouden anders minimaal 1200 euro kosten....
Bij interesse graag even een PM sturen....
Nieuwe ecu's worden vanaf eind 2016 niet meer geproduceerd maar zouden anders minimaal 1200 euro kosten....
Bij interesse graag even een PM sturen....
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 530
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Ik geloof dat het corona virus wel wat roet in het eten gooit.
Ben afgelopen vrijdag samen met Arthur bij Mike geweest.
Mijn airco had een afgebroken leiding. Gelukkig had Mike nog een goede leiding liggen.
Wat ter sprake kwam is welke onderdelen we moeten gaan bewaren/op voorraad leggen.
We hebben het tevens over het druklager van de selespeed gehad.
Er blijkt een sensor defect te raken.
Het gehele druklager is niet meer leverbaar.
We moeten gaan kijken of we deze sensor los kunnen vervangen of op een lager van een handgeschakelde kunnen monteren.
Wij hopen dat we iemand kunnen vinden die zich hierom kan bekommeren.
Ik heb gedacht om er mee naar de zendamateurs te gaan of Gert eens te vragen.
Zou jij daar eens na willen kijken Gert?
Ik heb nog een goed lager van de selespeed liggen en ook nog een nieuwe (reserve voor mijn Abarth) voor een Stilo met een handbak.
Groet Luigi.
Ben afgelopen vrijdag samen met Arthur bij Mike geweest.
Mijn airco had een afgebroken leiding. Gelukkig had Mike nog een goede leiding liggen.
Wat ter sprake kwam is welke onderdelen we moeten gaan bewaren/op voorraad leggen.
We hebben het tevens over het druklager van de selespeed gehad.
Er blijkt een sensor defect te raken.
Het gehele druklager is niet meer leverbaar.
We moeten gaan kijken of we deze sensor los kunnen vervangen of op een lager van een handgeschakelde kunnen monteren.
Wij hopen dat we iemand kunnen vinden die zich hierom kan bekommeren.
Ik heb gedacht om er mee naar de zendamateurs te gaan of Gert eens te vragen.
Zou jij daar eens na willen kijken Gert?
Ik heb nog een goed lager van de selespeed liggen en ook nog een nieuwe (reserve voor mijn Abarth) voor een Stilo met een handbak.
Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- sam.vdv
- Quickpoint
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo nov 11, 2020 2:11 pm
- Registration: Zfa19200
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Beringen belgie
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Hey luigi.. er zijn blijkbaar nieuwe druklagers beschikbaar voor de selespeed .. iemand van fsw heeft deze besteld in china en we zijn nu aant wachten op de levering
Grtz jesse
Grtz jesse
A coward dies a thousand deaths , a soldier dies but once
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Het lot en de toekomst van de Stilo!!!
Hoi Jesse,
Vraagje...wie is die "iemand" die deze hydraulische druk lagers heeft besteld???
Wij "de FSC" zou het fijn vinden om hierover geïnformeerd te worden zodat Leden die met een Stilo Abarth Selespeed rijden, weer wat hoop krijgen om zo wat zekerder in hun Abarth te kunnen blijven rijden.
Mvg
Arthur
Vraagje...wie is die "iemand" die deze hydraulische druk lagers heeft besteld???
Wij "de FSC" zou het fijn vinden om hierover geïnformeerd te worden zodat Leden die met een Stilo Abarth Selespeed rijden, weer wat hoop krijgen om zo wat zekerder in hun Abarth te kunnen blijven rijden.
Mvg
Arthur
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten