Hoi Allemaal
Na jarenlang Volvo te hebben gereden en dan ook nog eens de 480 ben ik overstag gegaan naar de Fiat Stilo. Het valt me op hoeveel
overeenkomsten er zijn tussen de stilo en de 480 en C30 vooral aan de achterzijde zijn die er genoeg te vinden.
Even wat over mijzelf ik ben 32 woon in Groningen en op Vlieland op Vlieland woon en werk ik tegen april ga ik weer die kant op en een auto gebruik ik 2 a 3x in de maand. In de toekomst ga ik misschien permanent wonen op Vlie dat is nog een beetje afhankelijk hoe vlot ik aan een woning kan komen. Het autorijden mag voor mij wel sportief zijn, heb een tijdje een 850 gehad 2.0 liter maar dat is me niet bevallen erg sloom en traag maar wel een lekker geluid uit die 5 pitter (roffel).
Daar is ook gelijk mijn brug naar de Stilo Abarth. Wie ooit een 850 of een S70 heeft gehoord kent het geluid van de 5 pitter al moet ik wel zeggen die van de Abarth heeft een hoger geluid uit de uitlaat.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt met een leuke Fiat Stilo Abarth dit is de eerste dat ik heb bestuurd en voordat ik over ga naar aankoop ga ik er nog meer bekijken en proefrijden.
Welnu de auto beviel goed stuurde goed en voelde solide aan, wel viel me de grote draaicirkel op dit had ik niet verwacht voor een hot hatch. Tijdens de rit ook alle electronica langsgelopen ramen, dakje spiegels ect. ect. alles deed het.
Tijdens het rijden ben ik met de selespeed (waar ik overigens even aan moest wennen) alle versnellingen door gelopen en heb ik ook even op de automaat gereden. In beide gevallen ging dat niet slecht. In de selespeed stand ging de auto naar automatisch naar de 1e versnelling bij stilstand en ging hij ook met de flippers keurig naar alle versnellingen. Wel viel me op dat het allemaal wat minder vlot ging dan gedacht. Wel is de auto lekker pittig maar goed wat wil je met een 2.5 liter 20 klepper. Het navigatie en radio werkte ook goed alsmede de climate.
Maar... helaas de auto heeft de bekende Stilo euvel de beruchte Airbag sensor van de bijrijder stoel geeft een storing en dat was nogal storend gedurende de proefrit. Ik kon die melding niet wegkrijgen.
Vandaar mijn vraag ook direct wat is er te doen aan die storing is dat te verhelpen middels het uitlezen of moet je met grover geschut aan de proppen komen.
Ik ga ook nog een Stilo 1.9 JTD met ook alle opties bekijken en nog een Stilo Abarth maar helaas ook met dezelfde storing. Bijna alle edities die ik heb gezien had die storing.
Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Allereerst Welkom bij de FSC.
Opzich typische keuze om en een JTD en een Abarth te testen (verbruikskosten vs wegenbelasting, wie zal er gaan winnen ....)
De airbag failure, is een zeer bekend probleem bij de Fiat Stilo.
Vaak komt dit doordat de sensor onder de rechter voorstoel los zit door het veelvuldig verschuiven van de rechter voorstoel.
Hier staat wat uitgewerkt, en is makkelijk te testen tijdens een proefrit.
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... f=33&t=232
Heel veel succes met de keuze en kennis over de JTD, geef maar een PM
Voor de Abarth kennis zijn er genoeg andere leden te vinden.
Succes met de keuze
Opzich typische keuze om en een JTD en een Abarth te testen (verbruikskosten vs wegenbelasting, wie zal er gaan winnen ....)
De airbag failure, is een zeer bekend probleem bij de Fiat Stilo.
Vaak komt dit doordat de sensor onder de rechter voorstoel los zit door het veelvuldig verschuiven van de rechter voorstoel.
Hier staat wat uitgewerkt, en is makkelijk te testen tijdens een proefrit.
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... f=33&t=232
Heel veel succes met de keuze en kennis over de JTD, geef maar een PM
Voor de Abarth kennis zijn er genoeg andere leden te vinden.
Succes met de keuze
- Thenu
- Senior
- Berichten: 428
- Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
- Woonplaats: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 93 keren
- Ontvangen waarderingen: 63 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Als je maar 3x per maand in je auto stapt zou ik geen diesel rijden kerel.
In ieder geval welkom bij de FSC en succes met je keuze.
In ieder geval welkom bij de FSC en succes met je keuze.
It was'nt me.............
Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.
Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Welkom! En tsja, bekende probleem dat met het airbag icoontje. Bij mij (zoals je kan lezen in dat topic) heeft het aandrukken onwijs geholpen. Gewoon even alles goed vastdrukken, kabeltjes controleren op slijtage/armoede en gewoon weer testen! Ook lees je heel veel dat solderen dé oplossing is om het probleem altijd te voorkomen.
Er zijn ook van die 'dure' emulator kits die je aan sluit aan die connectoren en die dan de auto laten denken dat er altijd een passagier naast je zit. Dan heb je ook het probleem niet meer...
En een Diesel is misschien 'minder' verstandig als je niet veel zal rijden. Ook leuk om je verhaal te lezen en je ervaringen van de testritten! Vooral weer een stukje plaatsen en je ervaringen delen!
Ook zijn er volgens mij wel 3 topics over het selespeed systeem, welke olie het verstandigst is te gebruiken en hoe/wie/wat/waar je het beste je selespeed kan onderhouden. Deskundigen zat!
Er zijn ook van die 'dure' emulator kits die je aan sluit aan die connectoren en die dan de auto laten denken dat er altijd een passagier naast je zit. Dan heb je ook het probleem niet meer...
En een Diesel is misschien 'minder' verstandig als je niet veel zal rijden. Ook leuk om je verhaal te lezen en je ervaringen van de testritten! Vooral weer een stukje plaatsen en je ervaringen delen!
Ook zijn er volgens mij wel 3 topics over het selespeed systeem, welke olie het verstandigst is te gebruiken en hoe/wie/wat/waar je het beste je selespeed kan onderhouden. Deskundigen zat!
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Welkom bij de FiatStiloClub, Arie en heel veel plezier
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Zou voor een Abarth gaan als je zo weinig rijdt.. scheelt nogal in wegenbelasting!
Thomas
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Welkom bij de FSC...dat je er veel plezier van mag gaan hebben....kijk en lees rustig het forum rond om alle mogelijkheden voor jou en vooral van je Stilo te vinden.
Ik persoonlijk zou jou het liefst in een Abarth zien rond rijden natuurlijk....maar ik wil je niet teleurstellen....de Stilo Abarth heeft maar 2.4 ipv 2.5 motor er in liggen hoor
Tip. kijk even of de vorige eigenaar alle onderhoud beurten heeft laten uitvoeren...en of er nog oude rekeningen bij zitten.....en heel belangrijk... wanneer is/moet de distributie riem worden vervangen... duur klusje (bij de Fiat dealer)
Ik persoonlijk zou jou het liefst in een Abarth zien rond rijden natuurlijk....maar ik wil je niet teleurstellen....de Stilo Abarth heeft maar 2.4 ipv 2.5 motor er in liggen hoor
Tip. kijk even of de vorige eigenaar alle onderhoud beurten heeft laten uitvoeren...en of er nog oude rekeningen bij zitten.....en heel belangrijk... wanneer is/moet de distributie riem worden vervangen... duur klusje (bij de Fiat dealer)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Pulito
- Senior
- Berichten: 340
- Lid geworden op: za dec 28, 2013 3:33 pm
- Registration: 76-PR-RX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Hattem, het noordelijke puntje van de mooie Veluwe
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 69 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Welkom bij de FSC Arie.
En met maar zo,n 3x per maand rijden zeg ik ....
Abarth zo,n 5 cilinder roffel ....
Caio Rein
En met maar zo,n 3x per maand rijden zeg ik ....
Abarth zo,n 5 cilinder roffel ....
Caio Rein
Tuned by Unlimited Tuning Amersfoort
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
- Arie480
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: do feb 27, 2014 7:32 pm
- Registration: 35jnld
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active Plus
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Winschoten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Hey guys
Ja sorry stom stom het is een 2.5 inplv 2,4 zit nog een beetje in het volvo wereldje.......
Als ik aan de wal ben rijdt ik wel behoorlijk wat kilometers ongeveer 600+ dus vandaar dat ik even dacht aan een diesel, voor de benzine hoef ik het ook niet te laten, in Groningen woon ik dicht bij de grens en de Superplus (Octaan 98) is hier bijna 24 cent goedkoper de 95 (superbenzin) is 30 cent goedkoper ! . Gelijk ook dan maar de vraag. Wat is het beste 98 of 95 ? of zelfs octaan 100 (In Duitsland ook nog volop te verkrijgen maar wel erg duur). Ik denk dat voor de 2.5 motoren de octaan 98 het beste is.
Maar heb inmiddels een proefrit gemaakt met een 1.9 JTD en dat viel me best een beetje tegen.
Starten op koude motor (eerst even gevoeld met de kap open) ging goed maar wel met wat zwarte rook uit de uitlaat wat kan duiden dat de gloeistaafjes aan vervanging toe zijn.
Onderin viel me tegen hoe die oppakt van een Turbo Diesel had ik er wat meer van verwacht. Met turbo's heb ik nooit echt een goede relatie gehad en ook nu bleek het weer. Tijdens het rijden zag ik zwarte ?blauwe ? rook komen uit de uitlaat. Heb ooit een 944 Turbo gehad en die had toen op de as van de turbo spelling. Je krijgt dan olie wat meegaat in de verbrandingskamer wat weer resulteert in zwarte rook.
Ook bij deze weer een storing met de airbag sensor alleen nu was hij er soms wel soms niet (losse verbinding ?). Auto stuurde wel strak, maar eerlijk is eerlijk met die zwarte rook laat ik hem staan.
Vandaag nog een Abarth bekijken in dezelfde kleur als mijn vader zijn Fiat Panda Sempre.
Ja sorry stom stom het is een 2.5 inplv 2,4 zit nog een beetje in het volvo wereldje.......
Als ik aan de wal ben rijdt ik wel behoorlijk wat kilometers ongeveer 600+ dus vandaar dat ik even dacht aan een diesel, voor de benzine hoef ik het ook niet te laten, in Groningen woon ik dicht bij de grens en de Superplus (Octaan 98) is hier bijna 24 cent goedkoper de 95 (superbenzin) is 30 cent goedkoper ! . Gelijk ook dan maar de vraag. Wat is het beste 98 of 95 ? of zelfs octaan 100 (In Duitsland ook nog volop te verkrijgen maar wel erg duur). Ik denk dat voor de 2.5 motoren de octaan 98 het beste is.
Maar heb inmiddels een proefrit gemaakt met een 1.9 JTD en dat viel me best een beetje tegen.
Starten op koude motor (eerst even gevoeld met de kap open) ging goed maar wel met wat zwarte rook uit de uitlaat wat kan duiden dat de gloeistaafjes aan vervanging toe zijn.
Onderin viel me tegen hoe die oppakt van een Turbo Diesel had ik er wat meer van verwacht. Met turbo's heb ik nooit echt een goede relatie gehad en ook nu bleek het weer. Tijdens het rijden zag ik zwarte ?blauwe ? rook komen uit de uitlaat. Heb ooit een 944 Turbo gehad en die had toen op de as van de turbo spelling. Je krijgt dan olie wat meegaat in de verbrandingskamer wat weer resulteert in zwarte rook.
Ook bij deze weer een storing met de airbag sensor alleen nu was hij er soms wel soms niet (losse verbinding ?). Auto stuurde wel strak, maar eerlijk is eerlijk met die zwarte rook laat ik hem staan.
Vandaag nog een Abarth bekijken in dezelfde kleur als mijn vader zijn Fiat Panda Sempre.
- Deze gebruikers waarderen Arie480 voor dit bericht:
- longtimeago (vr feb 28, 2014 11:37 am)
- Waardering: 14.29%
- Arie480
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: do feb 27, 2014 7:32 pm
- Registration: 35jnld
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active Plus
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Winschoten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD
Bij de eerste Stilo Abarth waren de boekjes en rekeningen aanwezig. De distributie riem was vervangen op 164802km en de stand is nu 204583,- dus die is nog redelijk vers te noemen (als ze om de 120.000 vervangen moeten worden).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten