Allerlei meldingen en stilvallen motor Stilo 1.6

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Schumi »

Je hebt Pm
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

djacco schreef:@moderators is het hier handig de titel aan te passen naar "melding altenator failure en loose connection" ?
Niet echt, heb ook last van car security failure en high coolant gepaard met cruise control switched on (schokken onder het rijden) zoals eerder vermeld.
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

frankrovers schreef:
djacco schreef:@moderators is het hier handig de titel aan te passen naar "melding altenator failure en loose connection" ?
Niet echt, heb ook last van car security failure en high coolant gepaard met cruise control switched on (schokken onder het rijden) zoals eerder vermeld.
Dacht dat je 'maar' 2 meldingen had :think:
lastig dus om op te sporen ben je al wat verder (misschien al dingen uitgesloten?)
Ik had ook allerlei meldingen maar de motor liep/loopt normaal vandaar dat ik snel er uit was dat het in het dashboard (meters) moest zitten. Als je in de buurt van eindhoven woont is het misschien wel de moeite waard even langs Yellowstilo te gaan en je ECU door te laten meten.

Nog even een keer je logboek gelezen denkt dat het niet perse de ECU hoeft te zijn. Ik ga er van uit dat je:
  • een goede accu hebt
    je airbagstekker al nagelopen hebt (evt met bypass)
    alle connectors gecheckt
    zekeringbox open gehad en contacten van de zekeringen en relais gecheckt en schoongemaakt
    aardlekken gecheckt
    de pennen op de ECU (met niet te veel hitte) doorgesoldeerd zoals in youtube filmpje?


Ben benieuwd naar je vorderingen, als je in de buurt van Almere woont wil ik best een keer meekijken

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

djacco schreef:
frankrovers schreef:
djacco schreef:@moderators is het hier handig de titel aan te passen naar "melding altenator failure en loose connection" ?
Niet echt, heb ook last van car security failure en high coolant gepaard met cruise control switched on (schokken onder het rijden) zoals eerder vermeld.
Dacht dat je 'maar' 2 meldingen had :think:
lastig dus om op te sporen ben je al wat verder (misschien al dingen uitgesloten?)
Ik had ook allerlei meldingen maar de motor liep/loopt normaal vandaar dat ik snel er uit was dat het in het dashboard (meters) moest zitten. Als je in de buurt van eindhoven woont is het misschien wel de moeite waard even langs Yellowstilo te gaan en je ECU door te laten meten.

Nog even een keer je logboek gelezen denkt dat het niet perse de ECU hoeft te zijn. Ik ga er van uit dat je:
  • een goede accu hebt
    je airbagstekker al nagelopen hebt (evt met bypass)
    alle connectors gecheckt
    zekeringbox open gehad en contacten van de zekeringen en relais gecheckt en schoongemaakt
    aardlekken gecheckt
    de pennen op de ECU (met niet te veel hitte) doorgesoldeerd zoals in youtube filmpje?


Ben benieuwd naar je vorderingen, als je in de buurt van Almere woont wil ik best een keer meekijken
Heb inderdaad al contact gehad met yellowstilo en het volgende is al gebeurd:

- dashboard gereviseerd;
- accu vervangen naar 74Ah;
- stekkers ECU gecontrolleerd plus pinnen van ecu zelf;
- stekker onder zekeringkast gecheckt;
- zekeringkast gecontroleerd en hierbij alle relais' (contactpunten) schoongemaakt;
- airbagmelding is verholpen door stekker onder passagierstoel te corrigeren;
- aardlekken grotendeels al gecheckt (ga ik vandaag weer verder mee).

Dus vandaag die aardlekken nog even controleren, zekeringkastje openmaken en als dit niks helpt, ga ik maar richting Eindhoven..
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

Bij mij heeft het schoonmaken van alle aardes echt geholpen want hij startte na ruim een week niet rijden niet meer (achterklep ging niet open ed)
ook de zekeringbox was op verschillende aansluitingen groen/zwart, schuren/borstelen en contactspray was echt nodig.
Ik heb ook gelezen dat kortsluiting in de sigarettenaansteker voor elektrische problemen kan zorgen net als lekkage bij de nummerplaatverlichting,
Succes, ik hoop dat je niet naar Eindhoven hoeft ;)

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

djacco schreef:Bij mij heeft het schoonmaken van alle aardes echt geholpen want hij startte na ruim een week niet rijden niet meer (achterklep ging niet open ed)
ook de zekeringbox was op verschillende aansluitingen groen/zwart, schuren/borstelen en contactspray was echt nodig.
Ik heb ook gelezen dat kortsluiting in de sigarettenaansteker voor elektrische problemen kan zorgen net als lekkage bij de nummerplaatverlichting,
Succes, ik hoop dat je niet naar Eindhoven hoeft ;)
Gisteren nog wat gedaan aan de aarde van de ECU. Alles van de accu losgehad en schoongemaakt, een kabel getrokken van min pool accu direct naar de aarde van de ECU, maar die maatregelen hebben niets geholpen (Daar kwam ik na ruim 40-60 km wel achter, enkele testrondes gereden in dat belachelijk warme weer).

Kan jij mij vertellen waar nog meer aardes zitten onder de motorkap of ergens anders in de auto die ik dan nog niet gedaan heb. Dan kan ik daar vanavond nog even wat aan doen samen met het schoonmaken van de zekeringkast.

Ook zag ik al wel dat de stekker onder de zekeringkast (volgens mij een d4 connector oid) redelijk smerig was, las dat de draden van de cruise control en andere zaken door die stekker gaan. Zou dit ook het euvel kunnen zijn? (aangezien ik ook regelmatig de high coolant failure krijg, gepaard met het uitslaan van thermometer en de melding 'cruise control switched on' direct hier achter aan. motor valt dan overigens niet uit, maakt schokt wel)

Ik hoop dat jij en/of anderen mij door deze info verder te kunnen helpen?
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

Ik heb even het handboek niet hier maar dus kan je niet vertellen wat op de connectors zit onder de accu. Ik weet wel dat daar vaak naar verwezen wordt op fora. Ik zou sowieso alle connctors een keer nalopen, schoonmaken en inspuiten met contactspray (geen wd 40!). De aarde rechts naast je accubak (zwart doosje van 5cm) moet je zeker losmaken, voorzichtig met openmaken want hij kan best vast goed zitten door roest en stof en het plastic breekt makkelijk. Voordat je hem op je carrosserie schroeft een heel klein beetje vaseline/kopervet er op doen. Met doormeten kan je zien of alles goed is (zie links in 1 van mijn vorige post)

Gebruikersavatar
Toiboy
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 29, 2014 7:31 pm
Registration: 13-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: RIJSWIJK ZH
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Toiboy »

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Stilo. Uitvallen van de motor en temp. meter sloeg op hol.
Langs de garage gegaan en hij heeft de Lampdasonde en krukassensor vervangen.
Was wel 500 euro lichter maar rijdt weer perfect! ;)

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Toiboy schreef:Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Stilo. Uitvallen van de motor en temp. meter sloeg op hol.
Langs de garage gegaan en hij heeft de Lampdasonde en krukassensor vervangen.
Was wel 500 euro lichter maar rijdt weer perfect! ;)
Jammer, bij de FSC was je nieteens de helft kwijt :o ;) :idea: :shifty:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door Schumi »

Dat kun je wel zeggen ....€500,=.. voor een Lampdasonde en krukassensor vervangen :shock: :(
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten