Random uitvallen Stilo 1.6

Alles over de motortechniek van de Stilo.
MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door MelindaB »

Update: Na dat het bedrijf dat ik in gedachten had om mijn Dynamo te vervangen falliet blijkt te zijn gegaan, heb ik maar wat rond gebeld.
Sommige garages wimpelde me gelijk af toen ik meldde dat ik een Fiat Stilo heb "Dan moet je naar de fiat dealer". Erm wat..?
Maar goed, gekozen voor een vakgarage. Heb goede ervaringen met vakgarages, dus hoop hier ook weer goed geholpen te worden.
En hun prijs was hetzelfde als andere garages waar ik heb geinformeerd, dus waarom ook niet.

Zoals jullie weten wilt mijn stilo wel eens uitvallen terwijl ik een bocht uit rijdt; denk aan rotondes. Meneer vakgarage vroeg eigenlijk gelijk al "Valt ie uit wanneer je een bocht neemt? Dan is het je dynamo".
Iets met elektrische stuurbekrachtiging en trekt dus stroom. Weten we dat ook weer. Haha.

De afspraak is dinsdag middag. De vakgarage ligt praktisch naast mn werk, dus hebben geregeld dat ik mn auto daar neer zet en na mn avonddienst weer ophaal. Anders moet ik een aantal uur bij hun gaan wachten. (kan ik net zo goed aan het werk ahahaha)
Vind ik wel netjes van ze, dat ze zo mee denken.

Next update volgt na de Dynamo is gedaan! :D

Gebruikersavatar
mark-abarth24
Master
Master
Berichten: 636
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 07-RP-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 72 keren
Contacteer:

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door mark-abarth24 »

Nou hopen dat het over is na deze reparatie.
Hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd

Groeten Mark
Onze auto's

Fiat Stilo Abarth 5M Zwart

Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha

Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door MelindaB »

Zo, auto staat bij de garage.
Kom ik daar, krijg ik al snel "weet niet zeker of het vandaag wel gaat lukken" te horen.
Afspraak is afspraak, mensen.

Om 7 uur moet ik de man even bellen om te zien of de auto gedaan is.
Ik werk namelijk tot 1 uur snachts. zo lang werken zei helaas niet door. Haha

Ik rijdt het desbetreffende dorp in, slaat ie 4 keer af. Als een huisdier dat weet dat ie naar de dierenarts gaat.....

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door MelindaB »

Update: het is niet de dynamo. Ze hebben m doorgemeten en hij doet een mooie 13.6volt.

Ze hebben m uitgelezen en 4 storingen komen er uit. "deze storingen komen eigrnlijk niet voor, dus het een hele hoge kans dat je ecu niet goed is". Nou, dan hadden jullie toch gelijk jongens! Lol.

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door Drunzy »

Das mooi .......
Maar bij de 1.6 is het bijna altijd de Ecu
Maar gauw een andere ecu en dan lekker weer knallen met de Stilo

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
thyestes
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 12:31 pm
Registration: 11pvfn
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Nieuwegein
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Random uitvallen 1.6

Bericht door thyestes »

MelindaB schreef:Ik heb de auto al langs de Fiat dealer gebracht. 300 euro armer en nog geen steek verder. Ze hebben de sensoren en stekkertjes en bekabeling nagekeken, dit bleek allemaal ok. Dus ook hun dachten aan de ECU.
Via hun zou een nieuwe ECU 1500 euro kosten (wtf?!), en reviseren was al snel 600 euro. Ben daar natuurlijk niet mee in zee gegaan. ben wel een vrouw, maar niet blond......

Als een nieuwe ECU 400 euro kost kan ik daar nog overheen komen.
Die moet nog wel gecodeerd worden enzo, lijkt mij?
Ik heb mijn ECU recent laten vervangen door een nieuwe, was duurder dan 400 euro btw.

Er moet een 4tal handelingen worden uitgevoerd om de ECU te koppelen aan de auto

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Random uitvallen Stilo 1.6

Bericht door Schumi »

Melinda...als je een ECU hebt dan kun je deze bij ieder "FSC-Kwik-point" laten monteren en dat kan deze ook meteen op de juiste positie worden geplaatst :thumbup:
Als je een ECU koopt bij een erkende leverancier is deze altijd leeg....en zal bij montage worden in-geleerd...zoals ook vaak de cruise control daarna moet worden in-geleerd middels het MES.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Random uitvallen Stilo 1.6

Bericht door MelindaB »

Schumi schreef:Melinda...als je een ECU hebt dan kun je deze bij ieder "FSC-Kwik-point" laten monteren en dat kan deze ook meteen op de juiste positie worden geplaatst :thumbup:
Als je een ECU koopt bij een erkende leverancier is deze altijd leeg....en zal bij montage worden in-geleerd...zoals ook vaak de cruise control daarna moet worden in-geleerd middels het MES.
Thanks voor het bericht! Zal deze topic ff op slot zetten want het ECU probleem is begin oktober al opgelost. hehe.
Was helemaal vergeten :oops:

Er zit nu namelijk een nieuwe ECU van 2015 in, en sindsdien geen problemen meer gehad.
Deze is voor mij door de verkoper geplaatst en ingeleerd met alles er op en er aan :D

Hij zal alleen nog wel verplaatst moeten worden, voor toekomstige euvels.
Dat laat ik wel doen wanneer ik meer geld in mn lade heb liggen. Haha.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast