Zuinig rijden - brandstof vermengen Stilo (algemeen)
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: Zuinig rijden - brandstof vermengen
En hoe zit het eigenlijk met de combinatie van Aceton en je cilinder kop rubbers en/of andere onderdelen in de motor wat Aceton normaliter gezien kan 'oplossen'? Het is een kleine hoeveelheid, dat klopt, maar als je het vaak doet en dus de motor meer en meer blootstelt aan deze stof, dan bestaat de kans toch dat je enorme problemen treft later?
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Zuinig rijden - brandstof vermengen
Ja, dat ook nog natuurlijk. Kijk wat het risico is wanneer je b.v. E10 ( bio ) benzine tankt met een Stilo Abarth. Volgens de gegevens is deze motor niet geschikt hiervoor.
Nu weet ik wel dat bij E10 geen sprake is van aceton maar toch.
Al die rubber / kunstof ringetjes, er hoeven er maar een paar te verteren en je zit op huizenhoge kosten als het tegen zit.
Nu is de hoeveelheid aceton wel te verwaarlozen maar ik zou het niet gokken.
Trouwens, ik meen ooit geleerd te hebben maar dat kan ik fout hebben, zou ik eens na moeten zoeken, dat aceton niet mengt met benzine en dus tijdens het leegrijden van de tank bijna geheel verdampt. En aceton verdampt echt snel.
Nu weet ik wel dat bij E10 geen sprake is van aceton maar toch.
Al die rubber / kunstof ringetjes, er hoeven er maar een paar te verteren en je zit op huizenhoge kosten als het tegen zit.
Nu is de hoeveelheid aceton wel te verwaarlozen maar ik zou het niet gokken.
Trouwens, ik meen ooit geleerd te hebben maar dat kan ik fout hebben, zou ik eens na moeten zoeken, dat aceton niet mengt met benzine en dus tijdens het leegrijden van de tank bijna geheel verdampt. En aceton verdampt echt snel.
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Zuinig rijden - brandstof vermengen
Nee in E10 zit geen aceton maar zit zo'n hoog gehalte biobrandstof dat dit de brandstofleiding aanvreet.japioo schreef:Ja, dat ook nog natuurlijk. Kijk wat het risico is wanneer je b.v. E10 ( bio ) benzine tankt met een Stilo Abarth. Volgens de gegevens is deze motor niet geschikt hiervoor.
Nu weet ik wel dat bij E10 geen sprake is van aceton maar toch.
Al die rubber / kunstof ringetjes, er hoeven er maar een paar te verteren en je zit op huizenhoge kosten als het tegen zit.
Nu is de hoeveelheid aceton wel te verwaarlozen maar ik zou het niet gokken.
Trouwens, ik meen ooit geleerd te hebben maar dat kan ik fout hebben, zou ik eens na moeten zoeken, dat aceton niet mengt met benzine en dus tijdens het leegrijden van de tank bijna geheel verdampt. En aceton verdampt echt snel.
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Zuinig rijden - brandstof vermengen
Ja, dat zei ik al maar toch, je zal er bij het acetonverhaal maar mee te maken krijgen, ben je er goed ziek van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten