Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over de ECU.
Fiat stilo 1.6 active.
Ik kan op marktplaat een een Ecu kopen bij iemand in Geldrop.
Misschien hier wel bekend over wie ik het heb.
Hij verkoopt meerdere ECU'S
En misschien hier ook wel lid.
Heeft iemand hier ervaring mee of raden jullie mij om een nieuwe te gaan kopen?
Mvg
Gert Jan
ECU vervangen/verplaatsen
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: ECU vervangen/verplaatsen
Klinkt als yellowstilo
Kan je proberen maar blijft een 2e handse dus goede afspraken maken over evt garantie of hij moet echt heel goedkoop zijn
Kan je proberen maar blijft een 2e handse dus goede afspraken maken over evt garantie of hij moet echt heel goedkoop zijn
- Stefan DC
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo dec 11, 2016 5:40 pm
- Registration: 04LZZH
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Strijen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: ECU vervangen/verplaatsen
Ik heb mijn ecu verplaatst en zit tegen de accubak. Afgelopen dagen met 30 graden stukken gereden niet harder dan 60km pu (weinig rijwind?) ontstonden toch weer ecu meldingen. Het ding was toch weer loeiheet geworden.
Ik mis nog een motorafdekkap maar zou zo'n stukje plastic de ecu beschermen tegen de hitte van de motor?
Of heeft iemand een idee hoe anders koelte te creeeren bij de ecu?
Ik mis nog een motorafdekkap maar zou zo'n stukje plastic de ecu beschermen tegen de hitte van de motor?
Of heeft iemand een idee hoe anders koelte te creeeren bij de ecu?
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: ECU vervangen/verplaatsen
Als je een ecu verplaatst die al storingen gaf voor de verplaatsing gaat niet anders worden aangezien deze dus al dusdanig is beschadigd
Oplossing is nieuwe ecu plaatsen op de nieuwe plek
En hij wordt bij je accu bak al lang zo warm niet meer dan als ie bovenop de motor hangt
Greetz Marten
Oplossing is nieuwe ecu plaatsen op de nieuwe plek
En hij wordt bij je accu bak al lang zo warm niet meer dan als ie bovenop de motor hangt
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Stefan DC
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo dec 11, 2016 5:40 pm
- Registration: 04LZZH
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Strijen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: ECU vervangen/verplaatsen
ik heb het idee dat ik nu alleen storingen krijg zodra de ecu goed heet wordt. Kosten voor een nieuwe ecu zie ik erg tegenop
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: ECU vervangen/verplaatsen
Dat lijkt als snel zo heb meerdere stilo,s gehad met slechte ecu,s
En ook hier op het forum zijn er meerdere die tegen het grote Ecu probleem van de 1.6 aanliepen
Je kan er mee blijven stoeien tot je een ons weegt uiteindelijk komt de dag dat ie je helemaal laat staan
Dan kun je beter even door de zure appel heen bijten en toch voor de nieuwe ecu gaan en het is een.flinke deuk in je beurs maar het is het zo waard.
Bij Schepers autotechniek koste het rond de 500
En geloof dat we hier op het forum ook nog iemand hebben die ecu,s levert
Greetz Marten
En ook hier op het forum zijn er meerdere die tegen het grote Ecu probleem van de 1.6 aanliepen
Je kan er mee blijven stoeien tot je een ons weegt uiteindelijk komt de dag dat ie je helemaal laat staan
Dan kun je beter even door de zure appel heen bijten en toch voor de nieuwe ecu gaan en het is een.flinke deuk in je beurs maar het is het zo waard.
Bij Schepers autotechniek koste het rond de 500
En geloof dat we hier op het forum ook nog iemand hebben die ecu,s levert
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Darko
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do mei 18, 2017 11:27 pm
- Registration: 36-LP-GJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Deventer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ecu Stilo 1.6 probleem???
Goedenavond mede leden.
Ik heb een Stilo 1.6 16v uit 2003. Heb de auto nu ruim een maand.
De eerste paar weken geen problemen. Alleen mijn airco deed het niet goed en de cruise control deed het helemaal niet.
Airco laten vullen maar helaas werd het daar niet beter op. Ben er inmiddels achter gekomen wanneer ik de auto op contact zet, de magneetkoppeling gelijk in werking treedt.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de melding loose connection op het display. Tijdens het rijden viel die soms uit. Na wat speurwerk hier, maar besloten de ecu te demonteren en open te maken. Een paar pinnetjes maakten geen contact. Ik heb dit laten solderen en de auto heeft het een week goed gedaan. Weer kreeg ik dezelfde melding. Het gaspedaal werd niet tot nauwelijks op gereageerd. Soms niet boven de 1000 toeren gekomen.
Op een gegeven moment deden mijn tellers ook niks meer. Mijn ramen deden niks meer, centrale vergrendeling deed het niet. Alarmlichten reageren wel op het bedienen van de sleutel maar de centrale vergrendeling niet. Mijn stadslicht blijft nu ook branden. Als ik nu de auto start gaan alle lampjes op het dashboard branden en de tellers doen het niet. Soms start ie Ook niet. Ook rookt de auto verschrikkelijk. Blauwe rook komt eruit.
Ik heb me laten vertellen dat ik alles moet vervangen: Ecu, BCM en contactslot.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Klopt dit of zou het ook voldoende zijn alleen de ecu te vervangen? Ik weet dat er dan een gedecoreerde moet komen .
Mvg Darko
Ik heb een Stilo 1.6 16v uit 2003. Heb de auto nu ruim een maand.
De eerste paar weken geen problemen. Alleen mijn airco deed het niet goed en de cruise control deed het helemaal niet.
Airco laten vullen maar helaas werd het daar niet beter op. Ben er inmiddels achter gekomen wanneer ik de auto op contact zet, de magneetkoppeling gelijk in werking treedt.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de melding loose connection op het display. Tijdens het rijden viel die soms uit. Na wat speurwerk hier, maar besloten de ecu te demonteren en open te maken. Een paar pinnetjes maakten geen contact. Ik heb dit laten solderen en de auto heeft het een week goed gedaan. Weer kreeg ik dezelfde melding. Het gaspedaal werd niet tot nauwelijks op gereageerd. Soms niet boven de 1000 toeren gekomen.
Op een gegeven moment deden mijn tellers ook niks meer. Mijn ramen deden niks meer, centrale vergrendeling deed het niet. Alarmlichten reageren wel op het bedienen van de sleutel maar de centrale vergrendeling niet. Mijn stadslicht blijft nu ook branden. Als ik nu de auto start gaan alle lampjes op het dashboard branden en de tellers doen het niet. Soms start ie Ook niet. Ook rookt de auto verschrikkelijk. Blauwe rook komt eruit.
Ik heb me laten vertellen dat ik alles moet vervangen: Ecu, BCM en contactslot.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Klopt dit of zou het ook voldoende zijn alleen de ecu te vervangen? Ik weet dat er dan een gedecoreerde moet komen .
Mvg Darko
Re: Ecu probleem???
Zo, das een beste waslijst aan probleempjes.
Ik zou inderdaad zeggen dat het de ECU is.
Auto uit 2003, waarschijnlijk de ECU ook, en vermoed dat ie nog op de motor gemonteerd is waardoor het solderen niet heeft geholpen.
Hoe ouder de ECU, hoe vaker hij te warm is geweest, hoe meer storingen je krijgt en dan, opeens, doet de auto het helemaal niet meer.
De rook lijkt mij niet door de ECU te komen en zal ik je ook geen antwoord op kunnen geven.
Maar als kk jou was zou ik beginnen met het vervangen van de ECU.
Als er daarna nog storingen zijn weet je in ieder geval dat die juist zijn
Ik zou inderdaad zeggen dat het de ECU is.
Auto uit 2003, waarschijnlijk de ECU ook, en vermoed dat ie nog op de motor gemonteerd is waardoor het solderen niet heeft geholpen.
Hoe ouder de ECU, hoe vaker hij te warm is geweest, hoe meer storingen je krijgt en dan, opeens, doet de auto het helemaal niet meer.
De rook lijkt mij niet door de ECU te komen en zal ik je ook geen antwoord op kunnen geven.
Maar als kk jou was zou ik beginnen met het vervangen van de ECU.
Als er daarna nog storingen zijn weet je in ieder geval dat die juist zijn
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Ecu probleem???
De rook en slecht lopen kan ook gevolg zijn van ecu
Auto slaat in noodloop, motor loopt niet meer op alle cillinders door de mis communicatie met ecu dus begint onverbrande benzine te spugen
Zou dus net zo als Melinda zegt beginnen met je ecu te vervangen en kijken welke problemen er nog overblijven
Greetz Marten
Auto slaat in noodloop, motor loopt niet meer op alle cillinders door de mis communicatie met ecu dus begint onverbrande benzine te spugen
Zou dus net zo als Melinda zegt beginnen met je ecu te vervangen en kijken welke problemen er nog overblijven
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Darko
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do mei 18, 2017 11:27 pm
- Registration: 36-LP-GJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Deventer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Ecu probleem???
Super. Dank jullie wel.
De rook heeft denk ik ook met de ecu te maken. Als ik de auto even laat lopen en een paar keer opnieuw start, reageert soms de gasklep wel en dan komt er geen rook uit.
Ik heb straks waarschijnlijk een andere Ecu, maar ik zoek nog iemand die deze voor mij kan decoderen. Iemand van hier toevallig? Ik woon zelf in Deventer. Een stukje rijden vind ik geen probleem.
Groetjes
De rook heeft denk ik ook met de ecu te maken. Als ik de auto even laat lopen en een paar keer opnieuw start, reageert soms de gasklep wel en dan komt er geen rook uit.
Ik heb straks waarschijnlijk een andere Ecu, maar ik zoek nog iemand die deze voor mij kan decoderen. Iemand van hier toevallig? Ik woon zelf in Deventer. Een stukje rijden vind ik geen probleem.
Groetjes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast