Airbag System failure

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door Ecniv »

Ik zou schumi z`n tip ten harte nemen donatie op het forum is €15 en daarvoor kan je veel meer dan alleen die airbag storing zelf oplossen :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Airbag storingen

Bericht door dray »

Eerst dachten wij dat het kwam omdat wij de stoel steeds naar voren moesten klappen om de kinderen achterin te laten stappen. Wij lieten ze toen aan de bestuurderskant instappen en kregen hetzelfde probleem maar dan van onder de bestuurdersstoel. Wij hebben nu aa het idee dat het komt door de matjes die achterin op de grond liggen. Als je mensen meeneemt achterin, dan gaan de matjes uiteindelijk onder de voorste stoelen liggen, precies bij de airbag stekker. Wij hebben de foutmelding ook een aantal keren gehad, en deze kwam zowel van de linker als de rechter stoel. Zodra wij de airbag melding krijgen trekken we de matjes weer onder de stoelen vandaan en drukken we de draden weer aan. De foutmelding is dan ook weer ff weg, en komt uiteindelijk weer terug. Nu we rekening houden met de matten hebben we er geen last meer van maar we gaan ze ook weer solderen maar ik denk dat je n verloop van tijd toch weer met hetzelfde probleem komt te zitten omdat je nooit helemaal kan voorkomen dat die matjes gaan schuiven.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door Ecniv »

Je kan tijdens de werkzaamheden ook de draden wat verlengen waardoor deze wat meer speling hebben en er dus geen spanning op komt te staan, let alleen wel op dat je hier geen standaard vd-draad gebruikt wat de vorige eigenaar bij mijn auto had gedaan :lol: :crazy: :lol:

Succes er mee :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door derkrolof1964 »

nu heb oook een airback storing alleen heb ik eerder de airback kunnen uitlezen alleen kan met met de kabel overal bij bij de hoofdcomputer met mutiecucan alleen kan ik niet bij de airback welke kabel ben iuk daar voor nodig kan het met de gewone bleuhtooth adaptor of wel met kabel vreemd heb wel een andere INTERFACE maar kan gewoon in de body computer en ook de airco .......zit er achter bij de achterklep ook een kabel heb wel problemen met de deur gahd hij wou niet dicht liks nu wel weer toen was de storing weg nu is weer waardeloos ..hij blijft een poppetje geven met een bal voor zijn buik haa waardeloos wat kan ik hier aan doen

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5372
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door Schumi »

Daar is en mooie "How-To" van om dit probleem aan te pakken :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door Ecniv »

derkrolof1964 schreef:nu heb oook een airback storing alleen heb ik eerder de airback kunnen uitlezen alleen kan met met de kabel overal bij bij de hoofdcomputer met mutiecucan alleen kan ik niet bij de airback welke kabel ben iuk daar voor nodig kan het met de gewone bleuhtooth adaptor of wel met kabel vreemd heb wel een andere INTERFACE maar kan gewoon in de body computer en ook de airco .......zit er achter bij de achterklep ook een kabel heb wel problemen met de deur gahd hij wou niet dicht liks nu wel weer toen was de storing weg nu is weer waardeloos ..hij blijft een poppetje geven met een bal voor zijn buik haa waardeloos wat kan ik hier aan doen
Ik weet niet of het exact is wat je bedoelt maar heb toevallig gisteren zo`n kabel besteld: http://www.ebay.nl/itm/251738990339?ssP ... 1497.l2649

Ik verwacht m in de loop van de week laat t wel even weten hoe t gaat.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door derkrolof1964 »

ik kan niet met de BLEUTOOHH versie dan er bij ? meende dit in begin dat ik het wel heb uitgelzen met een bekabelde versie dat ik er toen bij kon komen er schijnen 2 modellen te zijn heb bij deze elm versie een weerstand verwijdert toen kon ik bij de body computer ..eerst niet maar is het mogelijk om de draadloze elm er wel in te kunnen of is dit ook niet mogeijk ...

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door Ecniv »

Bij de boord computer kan je dan inderdaad komen maar dat is niet waar je airbag menu onderzit ;)

Airbag is een appart onderdeel en daar heb je een VAG kabel voor nodig :(
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door derkrolof1964 »

heb een blauwe besteld met schakelaar alleen lijkt me meer het probleem bij de deur te zitten vreemd met de vorst nacht was mis deur open en ging niet meer dicht moest 4 keer de deur dicht doen toen viel de deur in slot en toen brande de airback lamp ook later ie uitgegaan en een dag zonder probleem gereden daarna bleef het symbool continu branden maar morgen zal ik het checken met de kabel dan misschien wissen en kijken of weer komt ...gebeuren gekke dingen want had ook een nokken as melding die komt ook niet weer ...heb die ook gewist (zal morgen even mijn info plaatsten als ik wat meer weet)

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Airbag storing

Bericht door derkrolof1964 »

geen goed nieuws kan de code,s niet weg krijgen er blijft een code 21 staan links waarde te hoog aanwezig 58 WINDOWS AIRBACK EXPLOS .LADING BEST.ZIJDE heb geprobeerd die te wissen maar blijft staan is er wat stuk of zo hoor het wel

werkt prma met de blauwe kabel
fijne jaarwisseling iedereen gr derk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten