Dit had ik ook (en heb ik soms nog steeds ) Ik kan dit alleen verklaren vanwege een te lage accuspanning want als ik een lang stuk gereden heb doet alles het weer.Zeegers schreef:Mijn AB werkt helemaal niet dus daar kan ik het niet mee testen. Ik vind het juist raar dat hij de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Misschien los contactJoorZ105 schreef:waarom denk je dat de motor niet kapot is?
als hij ook niet via de AB open gaat lijkt me dat juist eerste verdachte?
enkele issues van onze nieuwe multiwagon
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
- a3jeroen
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma feb 09, 2015 3:05 pm
- Registration: 90tjhj
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
Er komt vocht achter het rubber en dan vervuilen de contactjes. Bij onze eerste MW heb ik de hele schakelaar wel eens aan het rubber uit de hendel gepeuterd met een (oude) bankpas.. Open gemaakt en met veel contactspray en wat vaseline weer terug gemonteerd (wat een pestklus is om goed te krijgen.
Daarna werkte het weer prima.
Bij de derde MW die we met niet werkende schakelaar hadden gekocht hebben we gewoon de hele greep vernieuwd.
gr J
Daarna werkte het weer prima.
Bij de derde MW die we met niet werkende schakelaar hadden gekocht hebben we gewoon de hele greep vernieuwd.
gr J
Op een dag zul je beseffen dat het niet gaat om het formaat van je auto..., maar om het formaat van je jacht.
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
Kan je kort uitleggen hoe je dit doet (how to?) want ik zou mijn schakelaar ook graag onder handen nemen
Ik zou graag weten hoe de handgreep er af gaat maar ook hoe de schakelaar vast zit...
Ik zou graag weten hoe de handgreep er af gaat maar ook hoe de schakelaar vast zit...
- a3jeroen
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma feb 09, 2015 3:05 pm
- Registration: 90tjhj
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
Oei. Is wel even geleden.
Maar om de schakelaar er uit te halen heb ik (zoals hierboven al staat) het rubber met een oude pas naar buiten gepeurd. Dan kun je vervolgens de hele schakelaar een stukje naar buiten halen en in tweeën delen.
Het inwendige kun je dan schoonmaken met contactspray. Vervolgens zet je alles weer in elkaar. Vooral het rubber weer precies terug plaatsen en dan even testen.
Dan de volledige schakelaar terug op zijn plaats duwen en meestal kun je dan weer een tijd vooruit.
Om de hele hendel te demonteren moet de binnenbekleding van de klep los en wijst de rest zich eigenlijk vanzelf.
Intussen zijn alle drie onze MW's verkocht en rijd ik een 100HP, dus foto's en even nakijken zit er niet in.
Hoop dat dit helpt.
gr J
Maar om de schakelaar er uit te halen heb ik (zoals hierboven al staat) het rubber met een oude pas naar buiten gepeurd. Dan kun je vervolgens de hele schakelaar een stukje naar buiten halen en in tweeën delen.
Het inwendige kun je dan schoonmaken met contactspray. Vervolgens zet je alles weer in elkaar. Vooral het rubber weer precies terug plaatsen en dan even testen.
Dan de volledige schakelaar terug op zijn plaats duwen en meestal kun je dan weer een tijd vooruit.
Om de hele hendel te demonteren moet de binnenbekleding van de klep los en wijst de rest zich eigenlijk vanzelf.
Intussen zijn alle drie onze MW's verkocht en rijd ik een 100HP, dus foto's en even nakijken zit er niet in.
Hoop dat dit helpt.
gr J
Op een dag zul je beseffen dat het niet gaat om het formaat van je auto..., maar om het formaat van je jacht.
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
update.
remlichtsensor en achterklepschakelaar besteld.
vreemd genoeg doet de achterklepschakelaar het nu ineens wel.....
Toch maar vervangen, want anders zal je zien dat het straks toch weer niet werkt.
remlichtsensor en achterklepschakelaar besteld.
vreemd genoeg doet de achterklepschakelaar het nu ineens wel.....
Toch maar vervangen, want anders zal je zien dat het straks toch weer niet werkt.
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
kan zeker ook een vocht probleem of een spanningsprobleem zijn (als hij altijd werkt na een lange rit en na een tijdje stilstaan niet meer dan weet je dat het een spanningsprobleem is )JoorZ105 schreef:update.
remlichtsensor en achterklepschakelaar besteld.
vreemd genoeg doet de achterklepschakelaar het nu ineens wel.....
Toch maar vervangen, want anders zal je zien dat het straks toch weer niet werkt.
- Zeegers
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo jul 09, 2014 1:16 pm
- Registration: 75-ln-kt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Venlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
Lijkt bij mij ook het probleem. Weet je zo hoe ik dat spanningsprobleem opgelost krijg?djacco schreef:kan zeker ook een vocht probleem of een spanningsprobleem zijn (als hij altijd werkt na een lange rit en na een tijdje stilstaan niet meer dan weet je dat het een spanningsprobleem is )JoorZ105 schreef:update.
remlichtsensor en achterklepschakelaar besteld.
vreemd genoeg doet de achterklepschakelaar het nu ineens wel.....
Toch maar vervangen, want anders zal je zien dat het straks toch weer niet werkt.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
meet eerst de spanning van de accu met contact uit.
bij mij was het 12.5v (een nieuwe accu levert ongeveer 12.7v, minimaal is geloof ik 11.9v)
Dan starten met de multimeter nog op accu.
als de spanning onder de 9v zakt dan is het tijd voor een nieuwe.
(dit heb ik zelf nog niet getest.... )
Verder de zekeringkast in de motorruimte bij de accu en de zekeringkast achter het vakje naast je stuur aanpakken.
alle zekeringen 1 voor 1 eruit, stekertjes van de zekering opschuren, en inspuiten met contactspray. (NIET de contactspray in het aansluitpaneel spuiten ivm kortsluitingsgevaar)
Gisteravond heb ik de zekeringkast in de motorruimte gedaan. De zekeringen zijn als je goed kijkt allemaal voorzien van een dun laagje witte oxidatie. Dus verminderd contact.
Vanavond nog eens de zekeringkast bij het stuur aanpakken....en de startspanning testen zoals hierboven beschreven.
bij mij was het 12.5v (een nieuwe accu levert ongeveer 12.7v, minimaal is geloof ik 11.9v)
Dan starten met de multimeter nog op accu.
als de spanning onder de 9v zakt dan is het tijd voor een nieuwe.
(dit heb ik zelf nog niet getest.... )
Verder de zekeringkast in de motorruimte bij de accu en de zekeringkast achter het vakje naast je stuur aanpakken.
alle zekeringen 1 voor 1 eruit, stekertjes van de zekering opschuren, en inspuiten met contactspray. (NIET de contactspray in het aansluitpaneel spuiten ivm kortsluitingsgevaar)
Gisteravond heb ik de zekeringkast in de motorruimte gedaan. De zekeringen zijn als je goed kijkt allemaal voorzien van een dun laagje witte oxidatie. Dus verminderd contact.
Vanavond nog eens de zekeringkast bij het stuur aanpakken....en de startspanning testen zoals hierboven beschreven.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: enkele issues van onze nieuwe multiwagon
nog een aanvulling: naast de zekeringen heb ik ook de relais blokjes eruit getrokken en ingespoten met contactspray.
de zekeringen kunnen best vast zitten door de oxidatie. ik heb ze er met een tang uitgetrokken: let erop dat je ze niet kapot knijpt.
de zekeringen kunnen best vast zitten door de oxidatie. ik heb ze er met een tang uitgetrokken: let erop dat je ze niet kapot knijpt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten