Contact geschakelde plus achterin?
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Contact geschakelde plus achterin?
Beste iedereen, voor de remote van mijn subwoofer heb ik een contact geschakelde plus nodig, ik dacht ik hang hem wel even aan de sigarettenaansteker achter... maar nee, daar komt niet netjes 12v uit helaas. Iemand misschien nog tips of tricks of moet ik echt er eentje van voor gaan trekken en zo ja welke zou je aanraden om af te takken? Ik zal voor de zekerheid ook nog eens even de kabels van de sigaretten aansteken nalopen, omdat die dus niet netjes 12v levert.
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Contact geschakelde plus achterin?
Bij mij zit die op een geschakelde plus achter de head unit gewoon even doorgemeten en voila
Maar achterin zou ik je er niet 1,2,3 1 kunnen noemen
Maar achterin zou ik je er niet 1,2,3 1 kunnen noemen
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
Re: Contact geschakelde plus achterin?
Beste Reinier.
Als je netjes 12 volt wilt hebben zul je een spanningsregelaar moeten kopen of bouwen met bijv. een zenerdiode of een LM317.
Je zult normaalgesproken geen nette 12 volt in je auto vinden.
Wel is belangrijk rekening te houden met de stroom die er gaat lopen (kan ook belangrijk zijn voor de dikte van de draad).
Dan kun je misschien wel gewoon de aansluiting in de kofferruimte gebruiken.
Groet Luigi.
Als je netjes 12 volt wilt hebben zul je een spanningsregelaar moeten kopen of bouwen met bijv. een zenerdiode of een LM317.
Je zult normaalgesproken geen nette 12 volt in je auto vinden.
Wel is belangrijk rekening te houden met de stroom die er gaat lopen (kan ook belangrijk zijn voor de dikte van de draad).
Dan kun je misschien wel gewoon de aansluiting in de kofferruimte gebruiken.
Groet Luigi.
- Renier
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
- Registration: 66-JL-BV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Contact geschakelde plus achterin?
Snap ik maar nevermind, iedereen, heb gewoon de geschakelde plus van de head unit gepakt en naar achter toe door getrokken, is even wat extra werk maar wel zo netjes eigenlijk. Net als dat ik de stroomvoorziening voor de subwoofer al van voren af gehaald had.Luigi schreef:Beste Reinier.
Als je netjes 12 volt wilt hebben zul je een spanningsregelaar moeten kopen of bouwen met bijv. een zenerdiode of een LM317.
Je zult normaalgesproken geen nette 12 volt in je auto vinden.
Wel is belangrijk rekening te houden met de stroom die er gaat lopen (kan ook belangrijk zijn voor de dikte van de draad).
Dan kun je misschien wel gewoon de aansluiting in de kofferruimte gebruiken.
Groet Luigi.
Ik bedoelde dat er niks in de buurt van 12v uit kwam, denk eerder in de richting van 0,5 volt bijvoorbeeld wat ik een beetje apart vond.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten