Coolant temp sensor failure Stilo Abarth

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Kenniee
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do feb 05, 2015 5:37 pm
Registration: 71JBNZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schinveld
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Coolant temp sensor failure Stilo Abarth

Bericht door Kenniee »

Hoi hoi,

Na een aantal maandjes in mijn Stilo nagenoeg probleemloos te hebben kunnen rijden. Is hij ongeveer een week geleden voor het eerst uitgevallen. Hij gaf een geurbox failure waarna hij bij het afremmen afsloeg en ook even niet meer aan wilde gaan. Dit is een paar keer voorgekomen.
Na de stilo te hebben laten uitlezen bleek het bij de koppeling te zitten. Erna de stilonagelopen, wat aardpunten schoongemaakt en de ecu te hebben bekeken was de foutmelding weg.
Er is echter een nieuwe foutmelding, "Coolant temp sensor failure". Hij wil ook niet meer starten, wat ik vreemd vind omdat als het aan de sensor ligt, de auto volgens mij wel moet starten, maar dan niet optimaal.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe dit aan te pakken?

Gebruikersavatar
a3jeroen
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: ma feb 09, 2015 3:05 pm
Registration: 90tjhj
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door a3jeroen »

De ECU gebruikt de info van de tempsensor (groen, op het thermostaathuis) om de hoeveelheid brandstof te bepalen. Goede kans dat zonder dit signaal helemaal geen of te weinig brandstof wordt ingespoten.
Zit de stekker goed?
Volgens mij heb ik hier nog ergens een gebruikte liggen, maar dan moet ik zoeken.

gr J
Op een dag zul je beseffen dat het niet gaat om het formaat van je auto..., maar om het formaat van je jacht.

"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard

Gebruikersavatar
Kenniee
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do feb 05, 2015 5:37 pm
Registration: 71JBNZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schinveld
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Kenniee »

a3jeroen schreef:De ECU gebruikt de info van de tempsensor (groen, op het thermostaathuis) om de hoeveelheid brandstof te bepalen. Goede kans dat zonder dit signaal helemaal geen of te weinig brandstof wordt ingespoten.
Zit de stekker goed?
Volgens mij heb ik hier nog ergens een gebruikte liggen, maar dan moet ik zoeken.

gr J
Dank je voor de reactie! De stekker zit er helemaal in, al klemt hij niet heel erg, hij zit wel op zijn plek. Helaas is het moeilijk om met een multimeter de weerstand van de sensor te meten omdat er erg slecht bij te komen is. Maar ik denk dat ik alles maar even uitbouw om op zijn minst de sensor te kunnen uitsluiten. Wel raar dat hij ook met de sensor niet aangesloten niet wil starten. Ik dacht altijd dat hij dan toch start, maar dan met een slechte afstelling.

Gebruikersavatar
Kenniee
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do feb 05, 2015 5:37 pm
Registration: 71JBNZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schinveld
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Kenniee »

Zojuist de sensor gecontroleerd. Over 2 poortjes staat er een weestand van 2800ohm. Zou ongeveer moeten kloppen. Beetje vreemd is dat op dezelfde poortjes 5v staat op beide vanuit de stekker. Is er iemand die misschien kan bevestigen dat de auto ook start met de stekker van de sensor af? Dan kan ik iig de sensor uitsluiten en zal het dus waarschijnlijk aan de ecu moeten liggen.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Schumi »

Kenniee schreef:Zojuist de sensor gecontroleerd. Over 2 poortjes staat er een weestand van 2800ohm. Zou ongeveer moeten kloppen. Beetje vreemd is dat op dezelfde poortjes 5v staat op beide vanuit de stekker. Is er iemand die misschien kan bevestigen dat de auto ook start met de stekker van de sensor af? Dan kan ik iig de sensor uitsluiten en zal het dus waarschijnlijk aan de ecu moeten liggen.
ECU bij een Stilo Abarth....komt nooit voor....je moet deze wel goed uitlezen...en dan de stroring codes melden.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door djacco »

Schumi schreef:
Kenniee schreef:Zojuist de sensor gecontroleerd. Over 2 poortjes staat er een weestand van 2800ohm. Zou ongeveer moeten kloppen. Beetje vreemd is dat op dezelfde poortjes 5v staat op beide vanuit de stekker. Is er iemand die misschien kan bevestigen dat de auto ook start met de stekker van de sensor af? Dan kan ik iig de sensor uitsluiten en zal het dus waarschijnlijk aan de ecu moeten liggen.
ECU bij een Stilo Abarth....komt nooit voor....je moet deze wel goed uitlezen...en dan de stroring codes melden.
NOOIT ?
:wtf:

Gebruikersavatar
a3jeroen
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: ma feb 09, 2015 3:05 pm
Registration: 90tjhj
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door a3jeroen »

Heel veel door de ECU gecontroleerde systemen en sensoren werken op 5V.

gr J
Op een dag zul je beseffen dat het niet gaat om het formaat van je auto..., maar om het formaat van je jacht.

"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door djacco »


Gebruikersavatar
Kenniee
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do feb 05, 2015 5:37 pm
Registration: 71JBNZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schinveld
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door Kenniee »

Ik denk dan dat er niets anders op zit dan de auto naar de garage te slepen, en hem daar uit te lezen. Ik neem aan dat het niet gaat om de ecu uit te bouwen en deze mee te nemen naar de fiat garage om hem daar uit te lezen? Misschien iemand die dat weet...

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Coolant temp sensor failure

Bericht door djacco »

Ik zou yellowstilo een PM sturen om antwoord op je vraag te krijgen en ik zou nog verder zoeken op het fiatforum.com

Ik heb net nog even gezocht maar kan zo snel niets vinden over je High coolant melding in relatie tot het niet starten (ik kom niet verder dan allerlei elektrische problemen en met oplossingen als connectoren checken en met contact spray inspuiten en accu cheken en evt. vervangen). :think:

Dus wat Schumi zegt (maar geld eigenlijk altijd) om te weten waar het probleem zit altijd eerst uitlezen...
Misschien is er iemand bij je in de buurt die je kan helpen, is voor donerende leden gratis... (auto hoeft niet te starten, contact aan is voldoende).
Laatst gewijzigd door djacco op di apr 21, 2015 1:03 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten