loose connection
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Maak eens een afspraak bij een FSC Quick-Piont...en laat daar de Abarth eens goed uit-lezen..... daarna kun je verder
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Alfaro
- Beginner
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jun 28, 2016 12:42 am
- Registration: 13-LD-GS
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Nissewaard
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Zou best willen, maar ik kan door deze storingen niet met de stilo rijden. Startblokkering voorkomt starten en rijden !?
Dichtstbijzijnde zijn @n@nd@barth of Vince die net als ik enkel kunnen uitlezen en inleren !?
Dichtstbijzijnde zijn @n@nd@barth of Vince die net als ik enkel kunnen uitlezen en inleren !?
Ons wagenpark;
Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4
Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Wat wil je dan nog meer dan?..... maar als de Abarth niet rijdt dan houd het al op.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Je hebt hulp nodig van een monteur, die kan meer dan uitlezen en inleren. Of Quick point Amersfoort of een garage. Je moet er met de auto naartoe op een andere manier. Dit zal wat geld kosten, zo'n 100/150 euro met de sleep service .....Alfaro schreef:Zou best willen, maar ik kan door deze storingen niet met de stilo rijden. Startblokkering voorkomt starten en rijden !?
Dichtstbijzijnde zijn @n@nd@barth of Vince die net als ik enkel kunnen uitlezen en inleren !?
Je kan ook het forum doorlezen en wat oudere posts lezen over dezelfde problemen.
Al ik jou was, had ik geregeld dat de auto naar een Quick point was gesleept en een diagnose laten uitvoeren. Dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is en hoe ver je moet gaan om de auto te laten repareren.
- Wesley1-
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
- Registration: Geen
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Loose connection + verschillende fouten
(Ik hoop dat dit op het juiste subforum geplaatst is, zo niet, excuses.)
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over m'n Fiat Stilo 1.6 16v sporting. Vlak na aanschaf zijn er problemen ontstaan waardoor de motor spontaan uitvalt. En na een beetje googlen blijkt het dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Wanneer dit probleem zich voordoet krijg ik 2 harde piepen en "Loose Connection" op het dashboard. Gevolgd door car security, high coolant (waarbij de coolant meter ook echt tot max springt en paar seconde later weer tot de normale stand) en wat overige meldingen. Deze kunnen verschillen. Als ik dan even wacht en de motor weer start is het alsof er niks gebeurd is en kan ik weer rustig verder rijden.
In eerste instantie dacht ik dat dit te maken had met een warme motor, aangezien dit nooit snel gebeurde. Alleen als ik al een tijdje heb gereden. Vandaag was dit dus niet het geval. De motor startte niet en kreeg dezelfde meldingen als de andere keren. Alleen had ik deze keer voor een hele dag niet gereden. En met dit koude weer kon het dus nooit aan een warme motor liggen. Heb dus even 20 seconden gewacht en de motor startte weer.
Ik heb dus van verschillende kanten verschillende aanbevelingen gekregen:
Anwb is langs geweest en heeft gekeken. Maar aangezien het probleem zich toen niet voordeed kon hij niks zeker weten. Maar omdat we dachten dat het door een warme motor komt gaf hij de aanbeveling: Krukassensor vervangen.
Op google en hier kwam ik tegen: Accu vervangen voor een zwaardere 74ah accu.
Een vriend die een tijdje automonteur was zei dat het misschien aan de ecu ligt dus misschien die vervangen.
M'n 3 opties:
- Krukassensor vervangen
- Zwaardere 74ah accu
- Ecu vervangen
Welke van de 3 bovengenoemde denken jullie dat ik het eerst moet proberen. Of hebben jullie nog andere ideeën wat het probleem zou kunnen oplossen?
Zoals je misschien kan begrijpen is dit vooral een heel irritant probleem. En door dit rijd ik ook niet echt meer met plezier. Ritjes naar de supermarkt doe ik dan ook echt met moeite, uit angst dat de auto weer midden op de weg uitvalt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over m'n Fiat Stilo 1.6 16v sporting. Vlak na aanschaf zijn er problemen ontstaan waardoor de motor spontaan uitvalt. En na een beetje googlen blijkt het dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Wanneer dit probleem zich voordoet krijg ik 2 harde piepen en "Loose Connection" op het dashboard. Gevolgd door car security, high coolant (waarbij de coolant meter ook echt tot max springt en paar seconde later weer tot de normale stand) en wat overige meldingen. Deze kunnen verschillen. Als ik dan even wacht en de motor weer start is het alsof er niks gebeurd is en kan ik weer rustig verder rijden.
In eerste instantie dacht ik dat dit te maken had met een warme motor, aangezien dit nooit snel gebeurde. Alleen als ik al een tijdje heb gereden. Vandaag was dit dus niet het geval. De motor startte niet en kreeg dezelfde meldingen als de andere keren. Alleen had ik deze keer voor een hele dag niet gereden. En met dit koude weer kon het dus nooit aan een warme motor liggen. Heb dus even 20 seconden gewacht en de motor startte weer.
Ik heb dus van verschillende kanten verschillende aanbevelingen gekregen:
Anwb is langs geweest en heeft gekeken. Maar aangezien het probleem zich toen niet voordeed kon hij niks zeker weten. Maar omdat we dachten dat het door een warme motor komt gaf hij de aanbeveling: Krukassensor vervangen.
Op google en hier kwam ik tegen: Accu vervangen voor een zwaardere 74ah accu.
Een vriend die een tijdje automonteur was zei dat het misschien aan de ecu ligt dus misschien die vervangen.
M'n 3 opties:
- Krukassensor vervangen
- Zwaardere 74ah accu
- Ecu vervangen
Welke van de 3 bovengenoemde denken jullie dat ik het eerst moet proberen. Of hebben jullie nog andere ideeën wat het probleem zou kunnen oplossen?
Zoals je misschien kan begrijpen is dit vooral een heel irritant probleem. En door dit rijd ik ook niet echt meer met plezier. Ritjes naar de supermarkt doe ik dan ook echt met moeite, uit angst dat de auto weer midden op de weg uitvalt.
Alvast bedankt voor de hulp!
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Gezien je een 1.6 hebt.. neem hier eens een kijkje
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- Wesley1-
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
- Registration: Geen
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Denk je dat het aan het dashboard kan liggen? Aangezien ik pas 1x dit probleem gehad heb bij een stilstaande auto. De overige keren dat dit gebeurde was tijdens het rijden.Dee01 schreef:Gezien je een 1.6 hebt.. neem hier eens een kijkje
Het verplaatsen van de ecu kan misschien wel een oplossing zijn.
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Nee ik denk niet het dashboard maar de ecu, hoewel je niet alle "welbekende" meldingen krijgt, en zeker nu je kenbaar maakt de ecu nog op de originele plek hebt zitten.Wesley1- schreef:Denk je dat het aan het dashboard kan liggen? Aangezien ik pas 1x dit probleem gehad heb bij een stilstaande auto. De overige keren dat dit gebeurde was tijdens het rijden.Dee01 schreef:Gezien je een 1.6 hebt.. neem hier eens een kijkje
Het verplaatsen van de ecu kan misschien wel een oplossing zijn.
Haal de stekkers eens van je ecu en kijk eens hoe de pinnetjes eraan toe zijn?, zitten deze allemaal op dezelfde hoogte of zijn er een aantal die lager zitten?
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- Wesley1-
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
- Registration: Geen
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Pinnetjes waren nog in orde. Dit had ik 3 weken terug gecontroleerd. Ze zien nog perfect uit. Geen scheve of ingedrukte pinnetjes. Alles zit netjes en recht. Maar ik neem aan dat de schade er al is, aangezien de motor vandaag niet goed wilde starten. Er was toen geen sprake van een warme motor. Word lastig, een nieuwe of iig werkende tweedehands ecu vinden...Dee01 schreef:Nee ik denk niet het dashboard maar de ecu, hoewel je niet alle "welbekende" meldingen krijgt, en zeker nu je kenbaar maakt de ecu nog op de originele plek hebt zitten.Wesley1- schreef:Denk je dat het aan het dashboard kan liggen? Aangezien ik pas 1x dit probleem gehad heb bij een stilstaande auto. De overige keren dat dit gebeurde was tijdens het rijden.Dee01 schreef:Gezien je een 1.6 hebt.. neem hier eens een kijkje
Het verplaatsen van de ecu kan misschien wel een oplossing zijn.
Haal de stekkers eens van je ecu en kijk eens hoe de pinnetjes eraan toe zijn?, zitten deze allemaal op dezelfde hoogte of zijn er een aantal die lager zitten?
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Scheurtjes zijn niet altijd goed zichtbaar, ik zou eerst alle pennen doorsolderen en kijken of dat helpt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten