Remklauw zit vast Stilo

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger achter muur vast Help !!

Bericht door Schumi »

Achterstallig onderhoud.....je moet gewoon altijd optijd je remblokken vervangen.....en niet wachten tot dat je remklauw vast gaat zitten...en zo dus met veel meer ellende komt te zitten.
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
Matthijs (wo jan 09, 2019 3:42 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Ecniv »

Bij mij is het juist linksachter, staat dit weekend op de agenda, hoop dat ik een engeltje op de schouder heb :angel: :lol:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Ecniv »

Nou vandaag ineens de avond vrij dus we zijn van start gegaan, na in den beginne veel vooruitgang begon het eerste gevloek bij het verwijderen van de bouten die de schijven op hun plek houden, compleet vast geroest, echter de aanhouder heeft gewonnen (Letterlijk moet nu wel een nieuw boutje halen :lol: )

Blokken en schijf ware trouwens nog in vrij degelijke staat :thumbup: (Zal morgen even foto`s maken)

Echter krijg ik dus tot heden de cilinder met geen mogelijkheid naar binnen zonder bruut geweld te gaan gebruiken, nu werd het toch al donker dus heb hem voor de nacht op de blokken laten staan. :thumbdown:

Nu heb ik dus de vraag, hoeveel kracht mag ik er redelijker wijs op zetten, en nu ik toch een nachtje heb om er over te slapen bij linksachter draait de cilinder naar links toch? (Bron: http://www.fiatforum.com/stilo-guides/1 ... ipers.html)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Schumi »

Je moet draaien en drukken tegelijkertijd. ..maar als je telaat bent en de zuiger al zover uit is omdat de blokken telaat zijn vervangen...dan heb je een probleem....het is ook handig om deze klus met een speciaal tooltje uit tevoeren om zo de zuiger beter weer naar binnen te kunnen draaien als dat nog gaat....anders zul je toch Mike Kaasjager moeten contacten....hij kan namelijk je remklauwen weer gangbaar krijgen..scheelt je veel geld.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Ecniv »

Hey Schumi,

Thx voor de snelle reactie, echter waren de blokken gewoon nog in orde naar wat ik zie

Foto zegt meer natuurlijk:
Boven 1.png
Zijkant.png
Ook de pinnen waren in goede staat, iets aan de droge kant maar kunnen wel vrij bewegen. (Foto`s hiervan zijn wat saai denk ik :lol: )

En wat betreft de tool die heb ik al in mijn bezit vandaar ook mijn vraag om te bevestigen dat ik inderdaad naar links moet draaien :thumbup: :D
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Schumi »

Oke ik heb ze slechter gezien en je schrijven zijn ook nog oke? Kijk ook even naar de zuiger..of je daar nog oxidatie ziet zitten..en vergeet niet de dop van je remolie reservoir te draaien als je de zuigers weer terug gaat drukken.
Maar als je de blokken niet gaat vervangen dan hoef je de zuigers toch niet terug te zetten????
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door Ecniv »

Schumi schreef:Oke ik heb ze slechter gezien en je schrijven zijn ook nog oke? Kijk ook even naar de zuiger..of je daar nog oxidatie ziet zitten..en vergeet niet de dop van je remolie reservoir te draaien als je de zuigers weer terug gaat drukken.
Maar als je de blokken niet gaat vervangen dan hoef je de zuigers toch niet terug te zetten????
Dat is dus de reden dat ik het hele zwikkie open heb liggen, ze liepen linksachter behoorlijk aan (Rij inmiddels 1 op 7 en dat zonder mijn voet op de bodem).
Schijf heeft ook nog voldoende voering, echter is deze wel te heet geworden er rood uitgeslagen.

Dit heeft me wel de mogelijkheid gegeven om het allemaal wat te upgraden met wat EBC materiaal, waarvoor ik dus de zuiger terug op z`n plek moet krijgen :think:

Wat betreft de zuiger daar zal ik dus de remleiding voor los moeten halen, en daar was het nu dus wat te donker voor geworden :silent:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger rechts achter muur vast Help !!

Bericht door djacco »

je remleiding hoeft alleen maar los als je gaat reviseren, niet bij terug draaien.
is de rubber ring nog heel die rond je remzuiger zit en heb je misschien meer roest op een kant van je schijf?
Heb je alles al schoon gemaakt incl. de pennen waarop de klauw beweegt (is volgens mij een how to remrevisie van)

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Rem zuiger achter muur vast Help !!

Bericht door Ecniv »

djacco schreef:je remleiding hoeft alleen maar los als je gaat reviseren, niet bij terug draaien.
is de rubber ring nog heel die rond je remzuiger zit en heb je misschien meer roest op een kant van je schijf?
Heb je alles al schoon gemaakt incl. de pennen waarop de klauw beweegt (is volgens mij een how to remrevisie van)
Dat gaat dus nu gebeuren, in ieder geval links zit muurvast (Heeft me al mijn tool gekost) en na rechts net bekeken hebben ben ik niet erg hoopvol dat die wel mee gaat werken :cry: :thumbdown:

Rubber ring zag er nog goed uit en wat roest betreft waren beide kanten even ver naar mijn inzicht, zal straks even wat foto`s maken maar het ging hier net regenen en gezien water en remvloeistof niet de beste vrienden zijn maar besloten even te pauzeren.

Ik ga nu de rest schoonmaken en invetten zodat morgen na een ritje Amersfoort ik in ieder geval alles er gelijk op kan zetten, maar de geleidepinnen liepen nog soepel toen ik ze demonteerde dus dat die cilinder het probleem is staat bij mij nu buiten kijf :problem:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Vlad
Beginner
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: do aug 28, 2014 12:17 am
Registration: 31-JG-XN
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Remklauw recher achter wiel

Bericht door Vlad »

Goedeavond,
Vorig jaar had ik een remklauw die vastzat hierdoor ging mijn hele remschijf en remblokjes kapot.

Hierna is remklauw verwisseld en nieuweblokken plus remschijven erop gekomen.

Nu merk ik dat hetzelfde remklauw zorgt voor oververhitting van mijn rechter achter wiel.

Iemand een idee?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten