Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
amandaaa89
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 11:10 pm
Registration: 78svxf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 120 (192A8000)
Woonplaats: Bocholtz
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder?! Dringend

Bericht door amandaaa89 »

Sele, het is toch wel een klein verschil als er gezegt wordt; op de bak en het is in de bak. Zelf heuts en een aantal garages zeiden dat hij echt op de bak zit en niet in de bak Maar goed we zijn in ieder geval zo goed als geholpen haha. Auto wordt vandaag weggehaald voor de deur en zo snel mogelijk gemaakt zodat we weer met de auto onderweg kunnen, wordt ook gelijk gekeurd, is dat even fijn weer een zorg minder.

Persoonlijk hebben we de wagon genomen ivm de deuren en de mindere pk's. Martin trapte nog al graag het gas pedaal in bij de abarth. En met 3 deuren vind ik het nogal onhandig om de maxicosi en de hond(lees;rat oftewel chihuahua) te vervoeren haha

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder?! Dringend

Bericht door dray »

Eind goed , al goed :thumbup:

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder?! Dringend

Bericht door djacco »

De hoofd cilinder zit direct aan je pedaal (nu met vakantie mogelijk volgende week kan ik een foto proberen te maken).

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder?! Dringend

Bericht door Schumi »

Goed lezen.... :o die is al gepost... ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Basie
Junior
Junior
Berichten: 147
Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
Registration: 60JVHZ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Mierlo
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Koppelingsprobleem Stilo 1.9 jtd

Bericht door Basie »

Ik reed al een paar dagen rond met een koppeling die anders aanvoelde dan normaal. Ook moest ik hem verder intrappen dan normaal.
Vanmiddag was het ineens zover. Schakelen van zijn twee naar zijn een lukte niet meer toen ik de oprit wilde oprijden. Vanuit zijn vrij naar iedere andere versnelling ging niet meer.
Daarom maar in zijn een en startten maar. Rustig de oprit op gereden en kom nog wel stoppen met een draaiende motor.
Het lijkt erop dat hij niet meer helemaal ontkoppeld.

Ik heb al een plaatje gevonden waaruit blijkt dat het op drie plekken kan zitten.
Bij het pompje bij het pedaal, bij het pompje bij de koppelingsplaat of het is de koppelingsplaat/drukgroep zelf.
image.jpeg
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Koppelingsprobleem Stilo 1.9 jtd

Bericht door djacco »

Misschien een lekke slang of een kapotte drukcilinder of koppelingsplaten ....
Is je vloeistof reservoir nog vol?
Misschien ook even heel goed kijken wat er gebeurd als je op de koppeling drukt met het vloeistof niveau in het reservoir. Ben het even kwijt maar geloof dat als het niveau stijgt bij intrappen van de pedaal de kans groot is dat je een kapotte hoofd cilinder hebt. (Wie kan dit bevestigen of evt aanvullen/verbeteren?)

Gebruikersavatar
Basie
Junior
Junior
Berichten: 147
Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
Registration: 60JVHZ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Mierlo
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD

Bericht door Basie »

Ik zal morgen, als het droog en licht is, eens gaan kijken.
Zojuist nog eens geprobeerd en hij deed het weer gewoon.
Wel was het remvloeistofreservoir redelijk leeg. Deze heb ik zojuist bij gevuld.
Morgenvroeg eens kijken hoe het ervoor staat.

Ik kan op het eerste oog ook niet de pomp op de bak vinden, ondanks de afbeelding in eerdere posts. Misschien morgen met een fris oog.

Bedankt djacco voor het verplaatsen.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD

Bericht door djacco »

Als je reservoir leeg is zou ik snel op zoek gaan waar het lek zit want dat je koppeling het niet doet is niet erg maar je remmen doen het zonder vloeistof ook niet !

Voelt je rem stevig of wat sponzig? Zou kunnen dat je vocht in het systeem hebt dat zet uit bij hitte (langer rijden) waardoor je systeem niet goed werkt als alles afgekoelt is werkt het weer even.
Vocht krijg je er alleen maar uit door het systeem goed door te spoelen.

Gebruikersavatar
Nutter
Senior
Senior
Berichten: 286
Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
Registration: 95-JV-TF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Heerde
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD

Bericht door Nutter »

In Zwolle bij autosloop Zijn 2 of 3 stilos , Maar moet je self het onderdeel van af motor halen . Dus uit elkaar de motor ter plek en de onderdeel daarna kopen . Veel werk .
Fiat Stilo Abarth 2.4-170 PS

Fan page: https://www.facebook.com/FiatStil0

Gebruikersavatar
Basie
Junior
Junior
Berichten: 147
Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
Registration: 60JVHZ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Mierlo
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD

Bericht door Basie »

Gisteren heb ik de remvloeistofreservoir bij gevuld. Daarna werkte het weer fatsoenlijk. Maar helaas toen ik vanmorgen instapte lag het koppelingspedaal op de grond. Omdat ik meteen weg moest heb ik maar een andere auto gepakt.

Gisteren nog gezocht en het is best een klus. De hulpcilinder zit bij mij in de bak, dus anders dan de plaatjes in dit forum. De versnellingsbak moet er dus vanaf. En als die er dan af is, misschien ook maar meteen de koppeling en drukplaat vervangen. Dat gaat dus geld kosten. Morgen duik ik weer onder de auto om te kijken waar het lekt.

In tegenstelling wat hier op het forum geschreven werd, zullen de remmen altijd blijven werken omdat het reservoir nooit leeg kan lopen via de koppeling. De aansluiting voor de koppeling zit boven de aansluitingen voor de remmen. Daar is goed over na gedacht.

Dit is het wat er lek zou kunnen zijn:
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten