Motor problemen Stilo 1.6

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Bergevoet
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:44 am
Registration: 36lsxv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Doetinchem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Motor problemen Stilo 1.6

Bericht door Bergevoet »

Dag, ik ben net nieuw lid, heb mij al voorgesteld en hoop nu wat nuttige tips t.a.v. mijn probleempjes te krijgen.
Het betreft een fiat stilo Mw 1.6 bj 2003 . Wat is er al vervangen, nieuwe ecu, nieuwe bobine's, nieuwe bougies.
Probleem 1: motor stottert als hij stationair loopt.
Probleem 2: auto trilt behoorlijk als je ongeveer 80 km/u rijdt, banden zijn al omgewisseld van voor naar achter, geen resultaat.
Probleem 3: vaak geeft hij aan dat een remlicht defect is, maar als je dit gaat checken werkt deze gewoon.
Probleem 4: de achteruit en spigelverwarming werkt niet, zekering is ok.
Probleem 5: hij geeft een motor foutcode, als je deze uitleest zegt deze computer dat dit te maken heeft met de catalysator .
Dit was het op dit moment wel zo' beetje, ik hoop dat er een aantal nuttige tips gegeven gaan worden.
Alvast bedankt.
Marco Bergevoet

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door Schumi »

Het is de bedoeling dat je dit in de betreffende topic's post op het forum...zo blijft het voor iedereen overzichtelijk... ;) en krijg je ook gericht antwoorden op jou vragen/problemen....
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Bergevoet
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:44 am
Registration: 36lsxv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Doetinchem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door Bergevoet »

Nou ik heb echt mijn best gedaan, maar ik kon bijvoorbeeld bij het motor forum nergens zien waar je evt. Je bericht in kon tikken.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door dennis12354 »

Dit komt doordat je nog beginnend lid bent. Dit zal binnenkort veranderen. Dan kan je daar je topic zetten.

Gebruikersavatar
Bergevoet
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:44 am
Registration: 36lsxv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Doetinchem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door Bergevoet »

Dankjewel Dennis, dat maakt een hoop duidelijk!

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door dennis12354 »

@Bergevoet Aangezien je nu als gewoon lid staat ingeschreven is dit topic verplaatst naar motorisch.

Je kan nu gewoon onderwerpen aanmaken in het daarbijbehorende topic.

nu even over de probleempjes:

1. zou opnieuw inleren van de gasklep kunnen zijn, als donerend lid is hierover een How-To te vinden. Ook kan het verplaatsen van de ECU een oplossing zijn, neem hiervoor contact op met een van de quickpoints zie hiervoor http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =60&t=2376 .

2. Omwisselen wil niet altijd helpen, als je een gewichtje bent kwijtgeraakt helpt het niet, ik zou even de wielen laten balanceren en de auto opnieuw laten uitlijnen.

3. Ik zou gewoon de remlichtschakelaar vervangen. Deze kost 11 euro en vervangen is redelijk goed zelf te doen.

4. Ik zou eens kijken of je elementen op de spiegel nog goed zijn, ook hiervoor is een How-To. Achterruit vind ik vreemd, misschien voor de zekerheid toch een andere zekering erin (controleer ook de Amp eens, soms is deze te licht) en spuit het systeem eens in met contactspray.

5. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hiervoor is het belangrijk te weten of de auto goed rijdt (kan de motor werken over het hele toerengebied etc.) Daarnaast is het handig om de foutcode zelf even te geven en te vertellen met welke tool er is uitgelezen (bij algemene tools kan er soms een uitleg gegeven worden die niet Fiat specifiek is. Dit kan soms leiden tot verkeerde diagnoses). Dit kan ervoor zorgen dat mensen sneller op ideeën komen. Zelf denk ik dat je het beste even lange stukken kan gaan rijden met de auto. Door alleen korte stukjes te rijden warmt de katalysator niet genoeg op, waardoor deze uiteindelijk volloopt. Als je langere stukken rijdt, dan blaas je hem letterlijk weer vrij. Wel natuurlijk de foutcode wissen voor en na de lange rit.

Hopelijk zet dit je even op nieuwe ideeën. Veel succes met het oplossen van de problemen.

Gebruikersavatar
stilo33
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 06, 2013 8:03 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Probleempjes

Bericht door stilo33 »

m.b.t. probleem 3: vervang beide remlichtlampjes (links en rechts) door nieuwe exemplaren. Heb dit zelf ook gehad. Indien de vorige eigenaar een defect remlicht aan één kant heeft vervangen ziet de computer toch een verschil in stroomafname tussen links en rechts en geeft een foutmelding.
m.b.t probleem 4: onder de motorkap naast de accu zitten een paar hoofdzekeringen en als ik het goed heb is er één voor spiegel- en ruitverwarming. Check dat even.

Gebruikersavatar
MarkH
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma feb 02, 2015 4:35 pm
Registration: 39-NF-FB
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Beuningen
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Inhouden stilo 1.6 station

Bericht door MarkH »

Sinds een dag of 2-3 begind de motor in te houden als ik boven de. 60km/h kom. Als ik gas volledig in trap dan kun je merken dat hij vermogen te kort komt.
Het duurt dan ook lang voor hij op snelheid is/komt.

Wat kan dit zijn?

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Inhouden stilo 1.6 station

Bericht door cees26 »

Hoi Mark.

Om te beginnen zou ik de Stilo uit laten lezen bij een quick point.
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
steffen.meijer
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
Registration: 15-nf-rf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Motor problemen Stilo 1.6

Bericht door steffen.meijer »

vraagje. is het een nieuwe ecu? koop geen ecu tot bwj 2009.. zijn niet goed. probleem met een ecu van de stilo 1.6: solderingen van de stekkers zijn niet goed doorgesoldeerd. maar het grootste probleem zit onder de cpu. hier verbrand hij. daar is niets aan re repareren. schepers autotechniek heeft nieuwe ecu's. de rest die ik heb benaderd beweerd gerepareerde ecu.s te hebben. dit kan vanaf bwj. 2010. de ecu.s ervoor is een gok.
let ook op er zijn veel firma.s die slechte ecu.s aanbieden. ik heb er eentje in zitten die zelfs de deksel losliet. scheelde voor.mij kon ik solderingen goed maken.:-) deze kwam bij actronics vandaan...
ecu verplaatsen is zeker in de winter niet direct nodig.

oplossing stotterende motor: geen beru bobines.
deze hebben een afwijkense weerstand daardoor wil de ecu wel eens verkeerde 'sturing' geven.
zet er champions in en de juiste bougies.
ook handig: stekker van het gashuisklep even eraf en shoonmaken. dit alles heeft bij mij geholpen.

helaas heb ik al deze problemen ook gehad en daardoor veel geleerd.

trillen in stuur heeft de mijne ook bij 85 90. meestal zijn het de aandrijfassen. hebben veel merken auto's niet alleen de stilo wat veel wordt beweerd. mijn oude laguna had het ook. tuurlijk wel eerst banden laten balanceren en evt. uitlijnen.

remlicht id. de schakelaar onder het rempedaal.
zorg wel dat je er een nieuwe inzet. een tweedehands heeft vaak ook problemen. vooral met de cruise control.
ook een tip. alle stekker bij de lampen even loshalen. kijk naar eventuele corrosie. dit is wel een fiat euvel. heeft de panda ook. heb er net 3 panda's nagekeken met slechte stekkers.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten