Dashboard/display storing Stilo
Geplaatst: za okt 26, 2013 4:28 pm
Hallo mensen,
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het voorstel topic heb ik onlangs een stilo abarth gekocht.
Nu wist ik van te voren dat stilo's wel bekend staan dat er veel problemen mee kunnen zijn (italiaans temperament zullen we maar zeggen ).
Dus ik wist al wel dat er eventueel wat problemen te verwachten waren. Tijdens de proefrit viel het me direct al wel op dat de temperatuur meter helemaal naar rechts stond terwijl de motor nog koud was. Na de proefrit heb ik het met de verkoper hier over gehad en hun zouden hier naar kijken. Toen alles geregeld was en ik de auto ophaalde stond het metertje weer netjes waar het moest staan dus dacht ik dat ze het opgelost hadden. Echter de volgende dag viel het me op dat de temperatuur hoger opliep dan normaal dus in eerste instantie dacht ik dus eventueel problemen met de thermostaat. Toen ik later de auto uitzette viel het me op dat het metertje gewoon niet geheel naar de start positie terug zakte en dus de eerste volgende keer eigenlijk al bij een hogere stand begon en uiteindelijk dus ook een te hoge stand aangaf. Na een paar keer warm/koud te zijn geworden resulteerde dit dus in dat het metertje weer geheel rechts begon en uiteindelijk de schaal uitliep. Na contact met de garage hoorde ik dat hun in eerste instantie niets hadden kunnen constateren. Ik denk dat ze bij het vervangen van de distributie de accu los hebben gekoppeld waardoor de meter gereset werd waardoor hun op dat moment dus geen probleem zagen. Nu uiteindelijk weer bij de garage langs geweest waar toen de monteur inderdaad het probleem zag en na overleg heb ik nu vandaag de auto weg gebracht en gaan ze er deze week me bezig. Ze zullen de het complete klokkenhuis weg brengen naar een gespecialiseerd bedrijf in Almelo die de tellerset gaat reviseren en hiermee hopelijk het probleem is opgelost. Helaas gaat dit alleen een aantal dagen duren dus ben ik mijn auto nu alweer voor een weekje kwijt. Bij aankoop van de auto heb ik 3 maand garantie op motor en bak gekregen dus eigenlijk valt dit niet onder de garantie maar omdat ik het voor de aankoop al had aangegeven zullen hun gelukkig de kosten op zich nemen.
Al met al alweer een heel verhaal en ik ben benieuwd of het nu goed komt. Is dit voor jullie ook een bekend probleem of heb ik weer het winnende lot uit de loterij?
Verder zijn er ook nog wat kleine dingetjes zoals de centrale vergrendeling van de passagiers kant die niet goed open gaat. Hier gaan ze ook nog even naar kijken alleen wordt dit geen garantie dus heb ik afgesproken dat als het geld gaat kosten dat ze me het eerst laten weten.
Verder loopt de motor soms wat onrustig stationair als de clima aan staat maar dit lijkt me eerlijk gezegd gewoon omdat dat de motor wat zwaar belast of heb ik dit mis?
Ben benieuwd wat jullie hier over kunnen vertellen.
Groeten Stefan
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het voorstel topic heb ik onlangs een stilo abarth gekocht.
Nu wist ik van te voren dat stilo's wel bekend staan dat er veel problemen mee kunnen zijn (italiaans temperament zullen we maar zeggen ).
Dus ik wist al wel dat er eventueel wat problemen te verwachten waren. Tijdens de proefrit viel het me direct al wel op dat de temperatuur meter helemaal naar rechts stond terwijl de motor nog koud was. Na de proefrit heb ik het met de verkoper hier over gehad en hun zouden hier naar kijken. Toen alles geregeld was en ik de auto ophaalde stond het metertje weer netjes waar het moest staan dus dacht ik dat ze het opgelost hadden. Echter de volgende dag viel het me op dat de temperatuur hoger opliep dan normaal dus in eerste instantie dacht ik dus eventueel problemen met de thermostaat. Toen ik later de auto uitzette viel het me op dat het metertje gewoon niet geheel naar de start positie terug zakte en dus de eerste volgende keer eigenlijk al bij een hogere stand begon en uiteindelijk dus ook een te hoge stand aangaf. Na een paar keer warm/koud te zijn geworden resulteerde dit dus in dat het metertje weer geheel rechts begon en uiteindelijk de schaal uitliep. Na contact met de garage hoorde ik dat hun in eerste instantie niets hadden kunnen constateren. Ik denk dat ze bij het vervangen van de distributie de accu los hebben gekoppeld waardoor de meter gereset werd waardoor hun op dat moment dus geen probleem zagen. Nu uiteindelijk weer bij de garage langs geweest waar toen de monteur inderdaad het probleem zag en na overleg heb ik nu vandaag de auto weg gebracht en gaan ze er deze week me bezig. Ze zullen de het complete klokkenhuis weg brengen naar een gespecialiseerd bedrijf in Almelo die de tellerset gaat reviseren en hiermee hopelijk het probleem is opgelost. Helaas gaat dit alleen een aantal dagen duren dus ben ik mijn auto nu alweer voor een weekje kwijt. Bij aankoop van de auto heb ik 3 maand garantie op motor en bak gekregen dus eigenlijk valt dit niet onder de garantie maar omdat ik het voor de aankoop al had aangegeven zullen hun gelukkig de kosten op zich nemen.
Al met al alweer een heel verhaal en ik ben benieuwd of het nu goed komt. Is dit voor jullie ook een bekend probleem of heb ik weer het winnende lot uit de loterij?
Verder zijn er ook nog wat kleine dingetjes zoals de centrale vergrendeling van de passagiers kant die niet goed open gaat. Hier gaan ze ook nog even naar kijken alleen wordt dit geen garantie dus heb ik afgesproken dat als het geld gaat kosten dat ze me het eerst laten weten.
Verder loopt de motor soms wat onrustig stationair als de clima aan staat maar dit lijkt me eerlijk gezegd gewoon omdat dat de motor wat zwaar belast of heb ik dit mis?
Ben benieuwd wat jullie hier over kunnen vertellen.
Groeten Stefan