Project Sele Speed bak Abarth Mark

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gesloten
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Project Sele Speed bak Abarth Mark

Bericht door Schumi »

Gisteren met Arno & Mark begonnen met het vervangen van de complete koppeling/drukgroep met vliegwiel/krukaskeering/bakkeering/druklager/
Arno was begonnen met het uitbouwen van de accu/bak/zekeringen kast/loshalen van alle olie/leidingen/selespeed olie reservaar en het demonteren van de robot
Mark was begonnen met alle onder beschermplaaten en wielkast schermen te demonteren….toen konden de wielen er af…draagarm los,stabilisator stang los,en de aandrijf assen er onderuit.
Zo kregen we wat ruimte….de startmotor moest ook los…..pfff dat is zelfs als de auto op de brug staat een k…klus…(en dan te bedenken dat wij iemand in onze club hebben die dit op straat onder de auto heeft gedaan…he Anand)applause

We waren nu eindelijk zover om de versnellingsbak te gaan demonteren van het motorblok….dat ging redelijk vlot….even voorzichtig laten zaken(best wel zwaar ding) waar na Mark deze ging reinigen van alle vuil en vettigheid.
Arno en ik gingen de koppeling/drukgroep en vliegwiel demonteren wat allemaal verder goed ging…toen meteen maar weer met het opbouwen begonnen en de nieuwe delen er weer opgezet….toen was het ineens 23.00 uur…we waren er even klaar mee… applausemaar gingen met een goed gevoel weer naar huis..en gaan de klus maandag/avond verder afmaken…en hopen dan ook op het goed resultaat…wordt vervolgd…!!!
(hierbij wat actie fotos)

Vervolg….!!!
En zo was het weer maandag..nieuwe ronden nieuwe kansen…!!! na eerst met de Abarth van Anand bezig zijn geweest…!!! (nieuwe olie/filter handremkabels vernieuwd remblokken voor vervangen Selespeedbak uitgelezen/ingeleerd) was weer de Abarth van Mark aan de beurt…we (Anro/Anand/Arthur) begonnen om 16.00 uur met het verder reinigen van de Selespeed bak…en het aan breneg van het nieuwe hydraulische lager, toen toch nog voor de zekerheid de pomp open gemaakt..en we troffen geen gekke dingen aan…de koolborstels waren nog oke..en de boel wat opgeschuurd en de boel weer dicht gemaakt…pomp test uitgevoerd en deze was oke.
Toen de drukgroep en de koppelings plaat gemonteerd op het vliegwiel..was nog even een precisie klusje omdat de koppelings plaat goed gecentreerd moet worden anders gaat de aandrijf-as van uit de bak er niet in..
Toen was het zover dat we de bak weer onder de auto konden plaatsen..en met z'n drie-en ging dat met een beetje boos worden.smile goed…toen kon de startmotor er weer op…ging zowaar in een keer goed…inmiddels was het 18.30 uur geworden dus tijd voor een Chinees…Mark had voor de hele club Chinees in huis gehaald dus gingen we te zwaar aan het vervolg van de avond beginnen…!!! 19.15 aanvang afronden van de klus..thinking Alles wat onder de auto was los gemaakt..(aandrijf assen/stabilisator stangen/onder frame kon weer terug gebouwd worden…Arno ging boven in de auto de robot weer terug plaatsen de olie leidingen weer vast zetten…olie tankje weer op z'n plaats brengen alle bekabeling aansluiten…de accubak/accu er in…Mark was verder bezig met alles te reinigen wat onder de wielkuip terug moet komen en heeft het daarna allemaal weer aangebracht….wielen er op bakolie gevuld…selespeed olie gevuld…en toen was de klus om 23.00 uur gereed…applause
Maar toen….als laatste moet er natuurlijk met de laptop de gebruikelijke procedures worden uitgevoerd zoals ontluchten/inleren….robot testen…schakel-proces….
dit was allemaal oke…!!!applause
Maar toe kwam het spannende moment…zou nu ook alles werken als het zou moeten..Pfff we starten de motor en alles lijkt oke te zijn…maar toen Arno met de pook de versnellingen wilt gaan bedienen was er geen reactie…de bak bleef in de N staat…nog een keer starten..viel de accu bijna weg..Pfff (foute accunaugthy) nog steeds geen resultaat…wat zou dat nu kunnen zijn??? in ineens was het duidelijk…we zagen tot onse verbazing dat de sele speed olie uit het tankje was gelopen en ja hoor olie onder de auto…dit wil je niet…!!!mad2mad2mad2 toen waren we er even klaar mee…ik vond het ineens niet meer leuk….confused2 we zijn toen maar snel naar huis gegaan om 24.00 uur. Al met al jammer dat het zo moest aflopen…!!! maar ik zal je zeggen wij gaan toch winnen van die Abarth hoor…applause wordt vervolgd……
Vervolg verslag…!!!
Ik heb vanmorgen vernomen van Arno dat het druklager de boosdoener is…!!! we hebben uiteraard een nieuwe geplaatst…maar helaas deze is door onbekende reden defect…vandaar dat onder druk alle selespeed olie er uit liep…cry
De nieuwe is besteld…en ik hoop dat deze optijd afgeleverd gaat worden….we moeten nu helaas de hele boel weer gaan uitbouwen..maar het is niet anders….we zijn er nu helemaal los op dus deze klus gaan we klaren…applause

Wordt vervolgd…..smile en nu met goed nieuws…

Valt inderdaad beetje tegen! Gisteren met Mark samen even bekeken waar het lek zat. We hoopten niet in de bak, maar na inspectie met de camera in het koppelingshuis zagen we de olie gewoon uit het druklager spuiten….cry
Een nieuw onderdeel kan altijd defect zijn, maar dit is wel erg zuur…. maar zoals Schumi zegt, laten we ons niet kisten

Vervolg Selespeedbak project Mark,
Zo vandaag kom ik met goed nieuws…!!! van morgen wachten op de post…en ja hoor om 09.00 uur wordt er gebeld…kom een pakje afleveren voor nr.10…ik woon op nr.14…dus ik zei nee dat is voor mij…nee voor nr.10…ik zei wat is het dan??? iets van de telegraaf…Oooo dat is het niet voor mij…shit dus…maar om 12.00 uur gaat gelukkig weer de bel en ja hoor…het nieuwe lager…dus als een Abarth naar Arno die met Mark s'morgens de Selespeed bak er al weer onder uit had gehaald..in 2 uur he..!!! alles los…dus konden we meteen de boel weer in elkaar gaan zetten…daar gaat dus toch altijd meer tijd inzitten als je wilt he…!!! maar goed..om 17.00 uur was de klus geklaard….en toen kwam er weeeeer een spannend moment…de selespeed olie er weer in …ontluchten…in-leren…de motor starten…en schakelen….en het werkte…toen alles nagelopen op lekkage…alles oke…toen de proef rit gemaakt…en de bak schakelde als nieuw…je hoord nu echt helemaal niet meer he…al met al veel geleerd…project geslaagd…met heeeeel veel dank aan Arno…applause

Ik wil nog even 2 belangrijke tips geven voor als men met dit project gaat beginnen…!!!

1) Maak alleen de motorsteun los die onder de accubak zit en de steun onder de versnellings bak zodat de motor met bak er schuin onder komt te hangen…is toch de beste methode….dus niet de hele motor er onder uit laten zakken…
2) als je de koppelings-plaat gaat monteren let dan goed op dat je de plaat met de goede kant op het vliegwiel plaatst…het staat ook op de plaat (LATO CAMBIO) gearbox side) (zie afbeelding)
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
Andreas (zo mei 04, 2014 11:48 am)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
mark-abarth24
Master
Master
Berichten: 636
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 07-RP-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 72 keren
Contacteer:

Re: Project Sele Speed bak Abarth Mark

Bericht door mark-abarth24 »

Hallo allemaal ,
Inmiddels rijd mijn auto weer na 3 weken stil gestaan te hebben door tijd gebrek wegens werk en wachten op de onderdelen :| we hebben nu de twee podt meter's vervangen die op de schakel klok zitten .die hebben we vervangen door dat we via het Alfa forum op het probleem kwamen waar ik mee reed .Nu hopen dat het over is :roll:
Onze auto's

Fiat Stilo Abarth 5M Zwart

Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha

Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Project Sele Speed bak Abarth Mark

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Ben blij te horen dat je Abarth weer rijd, Mark :!:

Hoop ook voor je dat alle ellende voorbij is :(
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten