Elektrisch schema stoelen

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Elektrisch schema stoelen

Bericht door kaasjager »

Hallo iedereen,

Is er iemand die een elektrisch schema heeft van de aansluitingen onder de stoelen?
Het gaat er met name om een schema voor de elektrische stoel verstelling en verwarming.
Mocht iemand iets hebben/weten hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door Ecniv »

ELEKTRISCHE STOELVERSTELLING - Beschrijving

De auto kan zijn uitgerust met elektrische stoelverstelling.

De bedieningsorganen op de stoelen bestaan uit:

draaiknop voor de rugleuningverstelling
draaiknop voor de verstelling in lengterichting en hoogteverstelling
draaiknop voor de lendensteunverstelling (voor wijziging van de steun die de rugleuning geeft, zodat het comfort wordt verhoogd)
Met het systeem kunnen ook drie verschillende standen van de bestuurdersstoel (en de buitenspiegels) worden opgeslagen en opgeroepen: na het instellen van de stoelstand en de stand van de buitenspiegels wordt, door het indrukken van een van de schakelaars ('1', '2' of '3'), de stand opgeslagen. (opslaan kan alleen plaatsvinden als de contactsleutel op MAR staat).

Door vervolgens de betreffende schakelaar in te drukken bij geopend portier, beweegt de stoel automatisch totdat de opgeslagen stand is bereikt.

Bij het opslaan van de stoelstand worden niet de instellingen van de lendensteun en de verwarming opgeslagen 2523404ZieE3075VERWARMDE STOELEN .


De stoel kan alleen elektrisch worden versteld als de contactsleutel op MAR staat of gedurende ongeveer 1 minuut nadat de sleutel op STOP is gezet en is verwijderd.


De driedeurs-uitvoering is voorzien van 'Easy Entry': hierdoor kunnen de zitplaatsen achter eenvoudig worden bereikt, omdat als de rugleuning van de voorstoel naar voren wordt verplaatst, de gehele stoel automatisch geheel naar voren schuift; als de rugleuning weer in de normale stand wordt gezet, dan wordt de stoel automatisch naar achteren geschoven.

als tijdens de werking de stoel in contact komt met een obstakel (benen van de achterpassagier), dan wordt de beweging onderbroken en de stoel iets naar voren geplaatst.


De stoelverstelling wordt geregeld door een apart relais en beschermd door twee aparte zekeringen in de zekeringen- en relaiskast in de bagageruimte.



ELEKTRISCHE STOELVERSTELLING - Functiebeschrijving

De regeleenheden bestuurdersstoelverstelling H66 en passagiersstoelverstelling H67 regelen het hele systeem.

De draaiknoppen en schakelaars zijn ingebouwd in de regeleenheden.

De voeding van H66 en H67 - op pen 6, stekker B - wordt ontvangen vanaf relais T22 in zekeringen- en relaiskast in de bagageruimte B45 . Dit relais wordt bekrachtigd vanaf het contactslot (INT/A) vanaf relais T12 via zekering F43; beide in zekeringen- en relaiskast onder het dashboard B2 .

De zekeringen F56 en F60 in B45 beschermen de twee circuits.

Pen 4, stekker A en pen 3, stekker B van H66 en H67 liggen aan massa.

Pen 7 en 9, stekker C van H66 en H67 zijn via het CAN verbonden met Body Computer M1 .

De twee regeleenheden H66 en H67 regelen volgens de aangegeven werking, de verschillende motoren voor de stoelverstelling:

rugleuningverstelling: vanaf pen 3 en 6, stekker A en pen 4 en 10, stekker C wordt motor N132 of N135 geregeld;
verstelling in lengterichting: vanaf pen 4 en 12, stekker C en pen 1 en 4, stekker B wordt motor N127 of N130 geregeld;
hoogteverstelling zitting: vanaf pen 2 en 5, stekker B (en - alleen bestuurderszijde - pen 4 en 11, stekker C) wordt motor N39 of N128 geregeld;
lendensteunverstelling: vanaf pen 1 en 5, stekker A van H66 en H67 wordt motor N38 of N133 geregeld.


Op pen 2, 5 en 6, stekker C van H66 en H67 is microschakelaar I106 of I107 aangesloten, die de Easy-Entry-werking regeling volgens de beschreven werking.



ELEKTRISCHE STOELVERSTELLING - Elektrisch schema






Componentcode
Omschrijving
Verwijzing naar unit

B45
Zekeringen- en relaiskast in bagageruimte.
-

D70
Stekker bestuurdersstoel
-

D71
Stekker passagiersstoel
-

H66
Bediening stoelverstelling bestuurdersstoel
-

H67
Bediening van stoelverstelling passagierszijde
-

I106
Schakelaar easy entry bestuurderzijde
-

I107
Schakelaar easy entry passagiersstoel
-

N127
Motor voor lengteverstelling bestuurdersstoel
-

N128
Motor hoogteverstelling passagiersstoel
-

N130
Motor voor lengteverstelling passagiersstoel
-

N132
Motorunit rugleuningverstelling bestuurdersstoel
-

N133
Motorunit lendensteunverstelling passagiersstoel
-

N135
Motorunit rugleuningverstelling passagiersstoel
-

N38
Motorunit lendensteunverstelling bestuurdersstoel
-

N39
Motor hoogteverstelling bestuurdersstoel
-




ELEKTRISCHE STOELVERSTELLING - Opstelling van componenten


Componentcode
Omschrijving
Verwijzing naar unit

B45
Zekeringen- en relaiskast in bagageruimte.
-

D70
Stekker bestuurdersstoel
-

D71
Stekker passagiersstoel
-

H66
Bediening stoelverstelling bestuurdersstoel
-

H67
Bediening van stoelverstelling passagierszijde
-

I106
Schakelaar easy entry bestuurderzijde
-

I107
Schakelaar easy entry passagiersstoel
-

N127
Motor voor lengteverstelling bestuurdersstoel
-

N128
Motor hoogteverstelling passagiersstoel
-

N130
Motor voor lengteverstelling passagiersstoel
-

N132
Motorunit rugleuningverstelling bestuurdersstoel
-

N133
Motorunit lendensteunverstelling passagiersstoel
-

N135
Motorunit rugleuningverstelling passagiersstoel
-

N38
Motorunit lendensteunverstelling bestuurdersstoel
-

N39
Motor hoogteverstelling bestuurdersstoel
2016_02_21_18_50_28_eLearn.png
2016_02_21_18_50_57_eLearn.png
Snap er zelf geen drol van maar dit zegt de elearn file :oops: :lol: :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door Ecniv »

Kom net dit met toeval tegen, mocht je er nog niet uitgekomen zijn:

http://www.fiatforum.com/stilo-guides/2 ... hback.html :wave:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door kaasjager »

Bedankt!
Ik ga het op mijn gemak eens doorlezen.

Waarschijnlijk ga ik de originele kabelboom uit de sloop stilo halen en deze in mijn huidige stilo plaatsten.
Dan gaan we eens kijken of alles werkend te krijgen is :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door Schumi »

Ik heb bij de Fa. Tuynder geinformeerd...die vertelde mij dat dit niet zomaar mogelijk is, omdat dit een fabriek optie is..en er dan een andere kabelboon in deze Stilo zit.. :o
Wat je dus moet doen is niet alleen de stoelen over zetten maar ook de complete kabelboom overzetten...dit ook om geen ECU problemen te krijgen.

Dit wordt dan ook zo een project waar je wel even over moet gaan nadenken voordat je hier aan gaat beginnen ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door kaasjager »

Schumi schreef: Dit wordt dan ook zo een project waar je wel even over moet gaan nadenken voordat je hier aan gaat beginnen ;)
Ik ben er al aan begonnen :lol:
Ergens aankomende week ga ik de oude kabelboom uit de sloop stilo halen en even nakijken hoe en waar alles loopt.
Als ik dat allemaal duidelijk heb, dan ga ik alles monteren in de huidige stilo(waar de stoelen al in zitten)

Gebruikersavatar
Leen
Senior
Senior
Berichten: 294
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door Leen »

Wilde ook graag elektrische stoelen maar zie er nu vanaf....wordt te veel werk :(
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Elektrisch schema stoelen

Bericht door kaasjager »

Leen schreef:Wilde ook graag elektrische stoelen maar zie er nu vanaf....wordt te veel werk :(
380V er op en klaar :lol:


Het is een lekker werkje, maar het gaat vast wel lukken :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten