Klantenauto staan met Selespeed problemen Stilo Abarth

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

ik heb de ELM327 kabel

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Vdub schreef:ik heb de ELM327 kabel
Dat is oke...maar daar mee kun je niet alles benaderen..je hebt nog een 2e kabel nodig voor de overige componenten... ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Nou ja.. de storingen zijn eruit.. vanzelf..

Kreeg alleen de auto niet in een versnelling, enorm lopen pielen met alles, deuren 10x open/dicht, accu 10min los etc..

Het wonder is geschied.. ik kan weer in een versnelling zetten. rijden wil ook zowaar.. 1, 2, 3, 3, 3, 3, 3, 4, 5, en vanzelf komen er weer storingen in..
2 dagen lang gas kunnen geven zo vaak ik wil(in N), geen storingen.. nu weer die Buzzer, schakelsensor en.. daar is ie weer.. Gaspedaal stand 2..

Het vervelende is dat die einde lijn adaptie niet wil voltooien.. ik hoop met de nieuwe schakelsensor aankomende week eindelijk van de Fiasco verlost te zijn..

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Ja.....het is niet zo simpel. .. :) het is de kunst om te vinden wat er nu echt defect is.
Vandaar dat je niet zonder de juiste test middelen kan bij een Stilo Abarth.

Vaak ga je dan componenten wisselen die achteraf niet nodig zijn gewees.
Maar nog een vraag...kun je wel met de flippers goed schakelen dan?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Volgens de auto zelf is zon beetje alles defect ;)

Vandaag ff de sensor schoongemaakt, dit heeft al redelijk geholpen.

Aangezien ik niks van een Fiat heb liggen (houd ik graag zo) vervang ik in eerste instantie de goedkoopste dingen..

Het schakelen ging vandaag in zoverre goed dat voornamelijk het inleggen van de 4e wat vertraging had, zowel opschakelen als terugschakelen.
Heb ruim een half uur rondgereden in de buurt hier..

Ik bestel morgen een nieuwe sensor.. inductiesensoren begeven het soms toch wel eens zonder dat je het ziet..

Als ie niet in de versnelling wil dan met geen enkele knop. Als ie wel wil dan schakelt ie zowel met de pook, de flippers als in A of M hetzelfde..


Heeft er iemand nog een idee van die Buzzer foutmelding? Waar zit die buzzer?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Je zou even moeten gaan rijden met je laptop naast je en dan kijken wat de druk van de pomp doet tijdens het schakelen....het zou kunnen zijn dat dan ineens even de druk wegvalt waardoor de versnelling niet geschakeld kan worden...!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Nee, de druk blijft ten alle tijde boven de 45bar.

Zondag dus neergezet.. vanmorgen toen de nieuwe sensor kwam.. je raad het al... wil niet in de versnelling..
Je hoort het mechaniek wel maar er gebeurt niks.

Er is 1 fout die terug blijft komen en dat is die van de buzzer. Ik wil de einde lijn test doen, die wil die alleen niet voltooien, je hoort een soort ontluchten, dan een beep Gearbox Fault

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Vdub schreef:Nee, de druk blijft ten alle tijde boven de 45bar.

Zondag dus neergezet.. vanmorgen toen de nieuwe sensor kwam.. je raad het al... wil niet in de versnelling..
Je hoort het mechaniek wel maar er gebeurt niks.

Er is 1 fout die terug blijft komen en dat is die van de buzzer. Ik wil de einde lijn test doen, die wil die alleen niet voltooien, je hoort een soort ontluchten, dan een beep Gearbox Fault
Je hebt het systeem ontlucht een opnieuw ingeleerd ???
En het relais voor de aansturing van de Sele Speed vervangen???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Volgens mij had de Fiat gehoord dat ik em het kanaal in zou rijden.. ineens deed ie alles weer, schakelt goed etc etc..

Klant heeft em vanavond even opgehaald om er mee proef te rijden...

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5371
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Vdub schreef:Volgens mij had de Fiat gehoord dat ik em het kanaal in zou rijden.. ineens deed ie alles weer, schakelt goed etc etc..

Klant heeft em vanavond even opgehaald om er mee proef te rijden...
:o :o :o Hou ons op de hoogte van de test van de klant :)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast