Klantenauto staan met Selespeed problemen Stilo Abarth
- Vdub
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Ik zal speciaal voor jouw geruststelling zoeken naar een flesje van die wonderolie.. nadat ik alle stekkers heb gecheckt
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
ik hoop dat het helpt....vooral voor jou hoor...Vdub schreef:Ik zal speciaal voor jouw geruststelling zoeken naar een flesje van die wonderolie.. nadat ik alle stekkers heb gecheckt
Daar zie je de stekkers hangen....dit is ook weer zo iets...als de contacten een keer goed zijn gereinigd en weer goed in mekaar zijn gezet...het daar dan ook niet meer aan kan liggen...snap je... Ik heb het zelf bij mijn Abarth 6 jaar geleden ook allemaal mee gemaakt....en daarna NOOIT meer problemen gehad met de Sele Speed... het blijft gewoon een stappen plan die je moet volgen en 1 voor 1 afvinken...en check list dus....afwerken....en dan kom je er echt uit...ik weet het zeker...
O ja die relais (zwart) die je ziet hangen....ook belangrijk dat deze goed is...zeker de contacten hiervan schoonmaken.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Pulito
- Senior
- Berichten: 340
- Lid geworden op: za dec 28, 2013 3:33 pm
- Registration: 76-PR-RX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Hattem, het noordelijke puntje van de mooie Veluwe
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 69 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Wat ben ik blij met mijn handbak
Wat een ramp kan dat zijn zo,n selespeed zeg
En hoi Matthijs daarom had 1 van mijn vorige auto,s W8 (ben ik nog een x mee bij jou geweest) dus ook een handbak ik heb het niet zo op automaten......
Wat een ramp kan dat zijn zo,n selespeed zeg
En hoi Matthijs daarom had 1 van mijn vorige auto,s W8 (ben ik nog een x mee bij jou geweest) dus ook een handbak ik heb het niet zo op automaten......
Tuned by Unlimited Tuning Amersfoort
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Is geen ramp Pulito.... je hoort hier(forum) alleen de leden die klachten hebben ...maar ALLE leden die geen klachten hebben hoor je niet...zo krijg je wel een heel vertekend beeld hoor...Pulito schreef:Wat ben ik blij met mijn handbak
Wat een ramp kan dat zijn zo,n selespeed zeg
En hoi Matthijs daarom had 1 van mijn vorige auto,s W8 (ben ik nog een x mee bij jou geweest) dus ook een handbak ik heb het niet zo op automaten......
Deze basis is zoals altijd met dit soort dingen het onderhouden van de Stilo...en met name letten op de (zwakke) punten die de storingen kunnen veroorzaken...ben je deze voor...dan heb je het allemaal onder controle en rijdt je met een probleem loze Stilo Abarth rond.
Maar zoals het maar al te vaak gaat wordt er het eerst bezuinigd op het onderhoud, mensen denken dat ze geld uit sparen... NIET dus...
Ik zeg altijd....als je niet meer dat "moet/kan" doen om je Stilo in goede conditie te houden...zuur dan niet dat je op een gegeven moment alles te gelijk krijgt en je dan door de bomen het bos niet meer kan zien...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Ach ja, Vdub is in een nare situatie geplaatst. Hij heeft te maken met een eigenaar die een Stilo met Selespeed kocht en die eigenaar vervolgens denkt dat de onderhoudskosten aan die auto wel mee zullen vallen en de periodieke controles voor zo'n (ingewikkeld) systeem.
Al wilde die eigenaar nou een Stilo die niet veel motorisch onderhoudt nodig heeft en/of kosten, dan had hij beter voor de 1.2 t/m de 1.6 kunnen gaan, handgeschakeld uiteraard.
Kan Vdub wat dat betreft best begrijpen waarom hij er zich aan begint te ergeren. Maar zoals je zei, mensen die een goedwerkend systeem hebben zal je nooit horen, mensen die problemen hebben zal je het meeste horen. Maar das ook meer dan logisch.
Trouwens, er is volgens mij ook een handgeschakelde Abarth op de markt uitgekomen toch? Die werd volgens mij een Stilo GT genoemd. Las het paar weken terug op een engels forum.
Al wilde die eigenaar nou een Stilo die niet veel motorisch onderhoudt nodig heeft en/of kosten, dan had hij beter voor de 1.2 t/m de 1.6 kunnen gaan, handgeschakeld uiteraard.
Kan Vdub wat dat betreft best begrijpen waarom hij er zich aan begint te ergeren. Maar zoals je zei, mensen die een goedwerkend systeem hebben zal je nooit horen, mensen die problemen hebben zal je het meeste horen. Maar das ook meer dan logisch.
Trouwens, er is volgens mij ook een handgeschakelde Abarth op de markt uitgekomen toch? Die werd volgens mij een Stilo GT genoemd. Las het paar weken terug op een engels forum.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Pulito
- Senior
- Berichten: 340
- Lid geworden op: za dec 28, 2013 3:33 pm
- Registration: 76-PR-RX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Hattem, het noordelijke puntje van de mooie Veluwe
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 69 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Besparen op onderhoud van je auto is vragen om moeilijkheden En ja als alles goed gaat hoor je niemand. Ik had ook proefgereden in een Abarth met selespeed en een week later dan met een 5 versnellings handgeschakelde Abarth en mijn voorkeur ging (gaat) uit naar die laatste Maar dat is persoonlijk hoor. Ik ben dik tevreden met mijn Stilootje.....
En ik blijf hem gewoon goed verzorgen (net zoals ik mijzelf)
En ik blijf hem gewoon goed verzorgen (net zoals ik mijzelf)
Tuned by Unlimited Tuning Amersfoort
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... 260PK
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Goed bezig Pulito...Pulito schreef:Besparen op onderhoud van je auto is vragen om moeilijkheden En ja als alles goed gaat hoor je niemand. Ik had ook proefgereden in een Abarth met selespeed en een week later dan met een 5 versnellings handgeschakelde Abarth en mijn voorkeur ging (gaat) uit naar die laatste Maar dat is persoonlijk hoor. Ik ben dik tevreden met mijn Stilootje.....
En ik blijf hem gewoon goed verzorgen (net zoals ik mijzelf)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Vdub
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Ik weet hoe het is met problemen, ik ben oprichter/admin/drijvende kracht van de Passat club(300 betalende leden, en enkele duizenden leden die met enige regelmaat de site bezoeken, uiteraard zien we daar ook veel problemen voorbij komen, vooral modeljaren 2005-2008 zijn echt rampenbakken bij..
Ik weet dus best wel hoe en wat betreffende storingen en ben echt niet te beroerd om wat zaken aan te schaffen en te vervangen maar ik ben faliekant tegen het onnodig vervangen.
Ik krijg veel VAG-auto's binnen met defecte turbo's aldus dealers/garages waar hooguit een klepje of een slang van lek is/was.
Er wordt zoveel slecht gediagnoseerd dat ik echt wel weet wat ik doe, zelfs bij een Fiat, ik schaf niet zomaar een kabel en software aan voor 1 auto.
Ik ben alleen een leek op het gebied van de Selespeed, een VAG auto kan ik dromen en weet ik ook alle zwakke punten van en wat waaraan ligt incl afstelgegevens.
Wat betreft de Selespeed heb ik het idee dat er bijna niemand is die er alles vanaf weet, buiten het feit dat je zon beetje de halve auto moet vervangen om maar problemen uit te kunnen sluiten.
Bij de Passatclub bijvoorbeeld kun je door het hele land(en Belgie) rekenen op hulp van self-made experts als mijzelf.
Ik heb nl ook nog nergens een bevredigend antwoord gevonden op mn Buzzer foutmelding.,
Ik weet dus best wel hoe en wat betreffende storingen en ben echt niet te beroerd om wat zaken aan te schaffen en te vervangen maar ik ben faliekant tegen het onnodig vervangen.
Ik krijg veel VAG-auto's binnen met defecte turbo's aldus dealers/garages waar hooguit een klepje of een slang van lek is/was.
Er wordt zoveel slecht gediagnoseerd dat ik echt wel weet wat ik doe, zelfs bij een Fiat, ik schaf niet zomaar een kabel en software aan voor 1 auto.
Ik ben alleen een leek op het gebied van de Selespeed, een VAG auto kan ik dromen en weet ik ook alle zwakke punten van en wat waaraan ligt incl afstelgegevens.
Wat betreft de Selespeed heb ik het idee dat er bijna niemand is die er alles vanaf weet, buiten het feit dat je zon beetje de halve auto moet vervangen om maar problemen uit te kunnen sluiten.
Bij de Passatclub bijvoorbeeld kun je door het hele land(en Belgie) rekenen op hulp van self-made experts als mijzelf.
Ik heb nl ook nog nergens een bevredigend antwoord gevonden op mn Buzzer foutmelding.,
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
@Wat betreft de Selespeed heb ik het idee dat er bijna niemand is die er alles vanaf weet, buiten het feit dat je zon beetje de halve auto moet vervangen om maar problemen uit te kunnen sluiten.Vdub schreef:Ik weet hoe het is met problemen, ik ben oprichter/admin/drijvende kracht van de Passat club(300 betalende leden, en enkele duizenden leden die met enige regelmaat de site bezoeken, uiteraard zien we daar ook veel problemen voorbij komen, vooral modeljaren 2005-2008 zijn echt rampenbakken bij..
Ik weet dus best wel hoe en wat betreffende storingen en ben echt niet te beroerd om wat zaken aan te schaffen en te vervangen maar ik ben faliekant tegen het onnodig vervangen.
Ik krijg veel VAG-auto's binnen met defecte turbo's aldus dealers/garages waar hooguit een klepje of een slang van lek is/was.
Er wordt zoveel slecht gediagnoseerd dat ik echt wel weet wat ik doe, zelfs bij een Fiat, ik schaf niet zomaar een kabel en software aan voor 1 auto.
Ik ben alleen een leek op het gebied van de Selespeed, een VAG auto kan ik dromen en weet ik ook alle zwakke punten van en wat waaraan ligt incl afstelgegevens.
Wat betreft de Selespeed heb ik het idee dat er bijna niemand is die er alles vanaf weet, buiten het feit dat je zon beetje de halve auto moet vervangen om maar problemen uit te kunnen sluiten.
Bij de Passatclub bijvoorbeeld kun je door het hele land(en Belgie) rekenen op hulp van self-made experts als mijzelf.
Ik heb nl ook nog nergens een bevredigend antwoord gevonden op mn Buzzer foutmelding.,
Dit is dan een onjuiste conclusie die je nu stelt....een beetje jammer dat je nu wat vertrouwen gaat verliezen nu je het niet 1.2.3. voorelkaar gaat krijgen... maar het is nu eenmaal moeilijk om op het forum een complex gebeuren als en Sele Speed bak die niet goed functioneert op te lossen... wij zouden ook liever de Stilo in ons bezit hebben en er na kijken zoals we dat altijd doen met dit soort problemen...op afstand blijft moeilijk maar niet onmogelijk
Ik ga voor jou die "Buzzer foutmelding" uitzoeken je hoort van mij...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Abarth en Selespeed
Vdub,
Voor zover ik het gelezen heb kun je de inleer procedures niet uitvoeren vanwege de buzzer melding? Als het goed is kun je de buzzer ook testen via de software. Vaak wordt de buzzer verwijderd of los gekoppeld omdat men de buzzer irritant vind. buzzer gaat af op het moment dat het contact uitgezet wordt en de versnellingsbak in neutraal staat. Staat de bak in 1 dan hoor je de buzzer niet. Op deze manier wil fiat een soort wegrol beveiliging creeren en heb je de handrem vaak niet nodig.
Op het moment dat er inleer procedures gedaan worden moeten alle fouten uit de betreffende ecu zijn, dus ook de buzzer fout. Met selespeed inleren zorgen dat motor op temperatuur is en aan alle voorwaarden is voldaan die bij de procedure staat. In principe is de 'End Of Line' test voldoende, ook kun je daarvoor eventueel de test 'clutch bleed' en 'enable clutch self calibration' uitvoeren. Ook is er een procedure wanneer je componenten hebt vervangen en deze wil inleren, ventielen bijvoorbeeld.
Schumi kan wel een mooie afbeelding op zoeken waar de betreffende buzzer op vermeld staat, waarschijnlijk is alleen het kabeltje los gekoppeld.
Laat maar horen!
Voor zover ik het gelezen heb kun je de inleer procedures niet uitvoeren vanwege de buzzer melding? Als het goed is kun je de buzzer ook testen via de software. Vaak wordt de buzzer verwijderd of los gekoppeld omdat men de buzzer irritant vind. buzzer gaat af op het moment dat het contact uitgezet wordt en de versnellingsbak in neutraal staat. Staat de bak in 1 dan hoor je de buzzer niet. Op deze manier wil fiat een soort wegrol beveiliging creeren en heb je de handrem vaak niet nodig.
Op het moment dat er inleer procedures gedaan worden moeten alle fouten uit de betreffende ecu zijn, dus ook de buzzer fout. Met selespeed inleren zorgen dat motor op temperatuur is en aan alle voorwaarden is voldaan die bij de procedure staat. In principe is de 'End Of Line' test voldoende, ook kun je daarvoor eventueel de test 'clutch bleed' en 'enable clutch self calibration' uitvoeren. Ook is er een procedure wanneer je componenten hebt vervangen en deze wil inleren, ventielen bijvoorbeeld.
Schumi kan wel een mooie afbeelding op zoeken waar de betreffende buzzer op vermeld staat, waarschijnlijk is alleen het kabeltje los gekoppeld.
Laat maar horen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten