[GESLOTEN] Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Aanbod Fiat gerelateerde zaken
Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

[GESLOTEN] Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

Met pijn in mijn hart heb ik dan toch besloten om mijn mooie Fiat Stilo Abarth weg te doen.
De reden ervoor is dat ik nu al een dik jaar in een lease auto rij en zo als het nu uitziet dit ook nog wel even blijf doen.
Ik wilde de Abarth erbij houden maar ik reed er gewoon te weinig mee en sinds een half jaar staat ze nu geschorst bij mij onder de carport.

Deze Abarth heeft twee vorige eigenaren gehad, de eerste eigenaresse was de directrice van een verzekeringskantoor en de tweede eigenaar de receptioniste van dit bedrijf.
De auto is daarna ingeruild bij de Fiat dealer in Venray en daar heb ik deze dan ook gekocht in 2014.
De auto is altijd daar in onderhoud geweest en er is nooit bezuinigd op wat dan ook.
Ik heb heel lang gezocht naar een goede Abarth want we weten allemaal wat er ook een rotzooi wordt aangeboden.
Omdat deze door de Fiat dealer werd verkocht en alle historie bekend was heb ik niet lang geaarzeld en toen deze gekocht.
Het is geweldig om deze auto te rijden, genoeg power en de heerlijke selespeed.

Eigenlijk wilde ik de Abarth niet weg doen maar laten we eerlijk zijn.....Abarths moeten niet stil staan, daar moet in gereden worden.

Wat kan de nieuwe eigenaar/eigenaresse verwachten?
Een hele mooie Stilo welke echt goed is onderhouden altijd.
Er zit nu een Sebring einddemper onder, dat is het enige wat ik zelf heb gedaan na de aankoop.
O ja....en een Abart logo in de gril voor ipv het Fiat logo.
Van binnen is de Stilo uiteraard ook erg netjes en er is nooit in gerookt of iets dergelijk.
Bekleding en alles is uiteraard als nieuw.
Ze heeft nu iets meer dan 170.000 gelopen en zoals alle Abarths lust ze wel wat olie maar dat valt reuze mee.
De selespeed schakelt als nieuw en de motor klinkt verder prima.

Wat moet er dan aan gebeuren om deze Stilo helemaal op en top te krijgen?
Ze zal sowieso een nieuwe distributieset moeten krijgen, maar dan heb je daarna wel de zekerheid dat deze is vervangen EN ben je daar de eerste jaren vanaf.
Het spreekt voor zich dat ik dat niet meer laat doen, dat mag de nieuwe eigenaar/eigenaresse zelf regelen.
En de APK is verlopen omdat de auto nu ook geschorst onder de carport staat.

Nu zal dit meteen mensen afschrikken want ai ai ai.....meteen kosten.
Maar dan weet je wel zeker dat dit is gebeurd EN dat je een echt goede originele Abarth hebt waar je nog jaren plezier van zult hebben.

En dan nu de prijs.......uiteraard gaat deze Abarth niet voor een appel en een ei weg.
Ik weet wat ik er zelf voor betaald heb in 2014 en ook nu zal dit niet de allergoedkoopste Abarth zijn welke je kunt kopen maar wel een van de allerbeste/origingeelste/onverprutste.
Wil je dit niet ervoor geven? Even goede vrienden maar dan hoef je ook niet te reageren maar verwijs ik je graag naar de lokale handelaar of naar Markplaats.
Zoek je een eerlijke en goede Abarth,.....neem dan contact met me op.

Ik wil voor deze Abarth 1000 euro hebben zoals ze er nu bij staat, en dat is eigenlijk een koopje.
Ja.....ze moet een nieuwe distributie en ja ze zal weer APK gekeurd moeten worden.
Maar zoals ik al eerder zei.....dan weet je wel zeker dat het gebeurd is qua distributie!

Op dit moment heb ik alleen de foto's hoe ze er toen bij stond bij de garage.
Ze ziet er nog steeds zo uit overigens, alleen dus een Sebring demper en een Fiat Abarth logo in de gril.
Recente foto's zou ik moeten maken maar ze staat onder de carport en ze is niet gewassen dus daar moet je ff doorheen prikken.
Uiteraard is ze lopend te horen, er zit ook nog een nieuwe zware Varta accu van 74Ah in.

Dus nogmaals....heb je echt serieuze interesse, neem contact met me op.
Aangezien ze geschorst is kan er niet mee proefgereden worden, hou daar wel rekening mee.
Starten is uiteraard geen probleem.
Stilo 1.jpg
[
Bijlagen
Stilo 3.jpg
Stilo.jpg
Laatst gewijzigd door Gagen op do mar 22, 2018 11:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.

Gebruikersavatar
Dreamcatcher2007
Junior
Junior
Berichten: 187
Lid geworden op: za feb 07, 2015 9:12 am
Registration: 23-JD-JT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Barneveld
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Dreamcatcher2007 »

Waar staat de Stilo ? en verwacht je wat met de APK ? wel elke keer nog laten lopen of echt een jaar stil gestaan ???

Recente foto's ?

Dank je

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

De Stilo staat bij mij thuis onder de carport in Sittard (Limburg)

Ik heb helaas geen glazen bol maar ik verwacht bij de APK eigenlijk niets, vorig jaar zonder problemen er doorheen. Maar ja....garanties heb je natuurlijk nooit maar dat is wat ik ervan denk gebaseerd op het onderhoud en de vorige APK.

Ze heeft niet een jaar lang stilgestaan gelukkig, nu staat ze wel al voor langere periode stil (dat zie je ook aan het stof)
Vorige week echter nog gestart en even achteruit op de oprit gereden.
Motor laten warmdraaien, geen gekke geluiden of andere zaken.

Kijk...ik kan het allemaal wel nog mooier maken dan het is door de auto de wassen en te cleaneren en van alles andere onzin te gaan roepen maar what you see is what you get.
Een eerlijke Stilo met nu 3 eigenaren die altijd dealer is onderhouden, waar vindt je dat nog?
Vandaar dat ik ook nu net deze foto's heb genomen, met vuil en al 8-)

De Abarth hoeft niet weg maar mag weg aan de liefhebber.
Wordt ze niet verkocht, prima.....dan blijft ze staan en misschien zet ik 'r dan wel in een garage voor 10 jaar.

Maar zoals ik al zei, in deze auto's moet gereden worden vandaar dat ik ze hier te koop aanbied, hopelijk naar een echte liefhebb(st)er.
Bijlagen
2016-06-21 18.19.41.jpg
2016-06-21 18.21.23.jpg
2016-06-21 18.21.31.jpg

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

En nog twee
Bijlagen
2016-06-21 18.18.57.jpg
2016-06-21 18.19.22.jpg
Deze gebruikers waarderen Groschl voor dit bericht:
Dreamcatcher2007 (di jun 21, 2016 7:28 pm)
Waardering: 14.29%

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

Het zal voor een potentiële koper weliswaar niet doorslaggevend zijn maar bij de koop zit ook nog een set wintervelgen met winterbanden erbij.
Gewone velgen overigens, maar wel met originele Fiat Punto wieldoppen :thumbup:

Dus voor iemand die op zoek is naar een goed onderhouden Abarth....sla je slag zou ik zeggen.

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

Ok, ze mag nu weg voor 1000 euro.
Ze staat te lang stil en dat is gewoon zonde voor zo'n auto.
Lager bieden heeft overigens geen zin.

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

Ze is nog steeds aan het wachten op een nieuw baasje....
Sla je slag zou ik zeggen.

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

De Abarth maar eens gewassen......en ze heeft uiteraard weer even gelopen.

Misschien heeft iemand wel iets leuks te ruilen?
Bijlagen
IMG_20170529_164201.jpg
IMG_20170529_164150.jpg
IMG_20170529_164143.jpg
Laatst gewijzigd door Groschl op za jun 03, 2017 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

En nog een foto van de achterkant
Bijlagen
IMG_20170529_164300.jpg

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Te koop Fiat Stilo Abarth 2002

Bericht door Groschl »

Settler11 schreef:Je hebt 'm nu bijna een jaar te koop staan. Staat die alleen hier? Anders is het hoog tijd om 'm ergens ook aan te bieden. :)
Ja, staat alleen hier te koop, de Abarth moet niet weg namelijk.
Uiteraard vind ik nog altijd dat zulke auto's niet moeten stilstaan vandaar dat ik hoop dat ie naar een echte liefhebber gaat.
Het nadeel van Marktplaats bv is dat er types op af komen die ik de Abarth gewoon niet gun :lol: en zodoende daar mijn tijd aan moet verdoen.
Maar goed, het wordt lastig om ze zo kwijt te komen vrees ik, maar ze staat niet in de weg en ik heb geduld.
Deze gebruikers waarderen Groschl voor dit bericht:
Settler11 (ma jun 05, 2017 11:42 am)
Waardering: 14.29%

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten