[GESLOTEN] stilo van Jeroen180 MW 1.6 update 2-3-2017 NIEUWE COMPUTER YES
Geplaatst: zo jul 31, 2016 10:37 am
Op 8 juli 2016 kon ik het niet laten om mijn Honda weer in te ruilen voor een stilo de honda was tenslotte kapotgereden door iemand die wilde keren op de baan rechtdoor terwijl deze naar rechts ging.
update 23-8-2016 - De tegenpartij ontkent schuld... dit gaat nog wat worden
Deze keer wilde we voor wat meer ruimte dus ons oog viel snel op een MW 1.6 uit 2003 met 201034 KM op de teller.
8-7-2016 Aanschaf stilo en aflever afspraak gemaakt met de dealer (uitlaat lekte en zou gemaakt worden) Hebben ivm de tijd en sluiting van de dealer niet echt mee gereden maar alleen gestart. auto stond behoorlijk ingebouwd tussen de autos. Uitlaat was lek maar interieur als nieuw en mooie bandjes! Meteen de deal rond gedraaid. Uitlaat zou gemaakt worden en als er dan nog wat mee is is het mijn eigen probleem. Akkoord
P.S ik zag er niet uit die dag 11-7-2016 Dealer belt ze hebben een probleem op de uitlaat gevonden en zullen het verhelpen. 13-7-2016 mag ik em dan EINDELIJK ophalen!!
13-7-2016 Ophalen Dan eindelijk halen we m op. Vond m nog wel wat lawaaierig en ik kon eindelijk me eigenlijke proefrit maken. Meteen al op problemen gestuit.
-Radio stuk
-Airco werkt niet
-"Iets" onder de auto en in de kofferbak en ik HAAT rammeltjes
-Engine fault boven de 100/120km/u
14-7-2016 Dealer gebeld De dealer gebeld omdat de uitlaat lekte en de afspraak was dat ik hem gerepareerd mee zou krijgen. Ik mag maandag 18-7 wel langskomen in voorschoten om 9 uur.
18-7-2016 Op bezoek bij dealer - Op de brug bleek er nog een roestgaatje bij de middendemper te zitten en een flink gat op de naad van de einddemper. Of ik effe 150 euro wilde neertikken voor de reparatie (nieuwe demper) en dat was niet de afspraak. Ik zou een gemaakte uitlaat krijgen en de dealer zei toen "Ja maar we zouden alleen de flex maken voor je?? Eindeloze discussie gehad en boos weggegaan" toen maar Gungum gehaald[/quote]
18-7-2016 Echte werk kan beginnen Bij het bezoeken van Arthur eerdere keren wordt het tijd de verkregen informatie in de praktijk te brengen. Uitlezen, computer verplaatsen, contact sprayen, algemene staat beoordelen mbt onderstel, motorische staat, remmen, andere zwaardere accu, kleppenhuis reinigen. dat wordt een flink plan! Ik heb nu een bluetooth ELM gekocht van hakki-takkie voor 8 euro. Hoef toch alleen uit te lezen!
18-7-2016 Diverse foutcodes met uitlezen En ook bij deze stilo was het weer prijs. P0300 (misfire multiple cilinders, P0302 misfire cil 2, P0303 misfire cil 3, Aico pressure failure.
19-7-2016 Eerste aanpassingen Ik begin bij de computer. Die heb ik vastgezet aan de buis van de airintake. De bedrading zit namelijk vast aan het blok en airintake wiebelt lekker mee met het blok met als resultaat dat de kabels bij elke wenteling niet hoeven te buigen. Ik heb bewust de accubak daarom niet gekozen. Ik vind het ook veel werk. (foto ervan komt hier)
Daarnaast ging de radio niet aan. Deze met hulp van FSC eruit gekregen door kruislings de gaatjes te voorzien van een vis-aasnaald en een schroevendraaier onder de radio om de uitwaartse spanning er op te houden. Popte er zo uit! Bij heraansluiten van de radio ging die aan. Maar helaas niet uit. Knop kapot!
Radio weggegooid. waardeloos! Meteen een tijdelijke 1din erin geramt tot ik me double aftermarket erin heb. Knoppen op het stuur geen probleem. Daar heb je tegenwoordig die CANbus vertalers voor (helaas wel prijzig)
20-7-2016 Motorische controle Bougies en luchtfilter onderhoud. Staat eigenlijk bij mij bovenaan als ik een auto aanschaf. Alle 4 de bougies uit de auto getrokken en ze afgesteld met een voelermaat naar de voorgeschreven 0,85mm electrode afstand. Heb nu een stuk minder storing bij hoge toeren. Daarnaast Iradium plugs besteld nu om ze toch maar te vervangen. Inlegfilter was heel schoon.
[foto hier volgt. staat niet op de PC)
20~31-7-2016 Andere problemen oplossen FCS hulp gevraagd. Mijn kont staat omhoog van de auto. Afgaand op de expertise moet ik even kijken hoe ik die veren ga vervangen. las ergens iets over veerspanners enzo
update 23-8-2016 - De tegenpartij ontkent schuld... dit gaat nog wat worden
Deze keer wilde we voor wat meer ruimte dus ons oog viel snel op een MW 1.6 uit 2003 met 201034 KM op de teller.
8-7-2016 Aanschaf stilo en aflever afspraak gemaakt met de dealer (uitlaat lekte en zou gemaakt worden) Hebben ivm de tijd en sluiting van de dealer niet echt mee gereden maar alleen gestart. auto stond behoorlijk ingebouwd tussen de autos. Uitlaat was lek maar interieur als nieuw en mooie bandjes! Meteen de deal rond gedraaid. Uitlaat zou gemaakt worden en als er dan nog wat mee is is het mijn eigen probleem. Akkoord
P.S ik zag er niet uit die dag 11-7-2016 Dealer belt ze hebben een probleem op de uitlaat gevonden en zullen het verhelpen. 13-7-2016 mag ik em dan EINDELIJK ophalen!!
13-7-2016 Ophalen Dan eindelijk halen we m op. Vond m nog wel wat lawaaierig en ik kon eindelijk me eigenlijke proefrit maken. Meteen al op problemen gestuit.
-Radio stuk
-Airco werkt niet
-"Iets" onder de auto en in de kofferbak en ik HAAT rammeltjes
-Engine fault boven de 100/120km/u
14-7-2016 Dealer gebeld De dealer gebeld omdat de uitlaat lekte en de afspraak was dat ik hem gerepareerd mee zou krijgen. Ik mag maandag 18-7 wel langskomen in voorschoten om 9 uur.
18-7-2016 Op bezoek bij dealer - Op de brug bleek er nog een roestgaatje bij de middendemper te zitten en een flink gat op de naad van de einddemper. Of ik effe 150 euro wilde neertikken voor de reparatie (nieuwe demper) en dat was niet de afspraak. Ik zou een gemaakte uitlaat krijgen en de dealer zei toen "Ja maar we zouden alleen de flex maken voor je?? Eindeloze discussie gehad en boos weggegaan" toen maar Gungum gehaald[/quote]
18-7-2016 Echte werk kan beginnen Bij het bezoeken van Arthur eerdere keren wordt het tijd de verkregen informatie in de praktijk te brengen. Uitlezen, computer verplaatsen, contact sprayen, algemene staat beoordelen mbt onderstel, motorische staat, remmen, andere zwaardere accu, kleppenhuis reinigen. dat wordt een flink plan! Ik heb nu een bluetooth ELM gekocht van hakki-takkie voor 8 euro. Hoef toch alleen uit te lezen!
18-7-2016 Diverse foutcodes met uitlezen En ook bij deze stilo was het weer prijs. P0300 (misfire multiple cilinders, P0302 misfire cil 2, P0303 misfire cil 3, Aico pressure failure.
19-7-2016 Eerste aanpassingen Ik begin bij de computer. Die heb ik vastgezet aan de buis van de airintake. De bedrading zit namelijk vast aan het blok en airintake wiebelt lekker mee met het blok met als resultaat dat de kabels bij elke wenteling niet hoeven te buigen. Ik heb bewust de accubak daarom niet gekozen. Ik vind het ook veel werk. (foto ervan komt hier)
Daarnaast ging de radio niet aan. Deze met hulp van FSC eruit gekregen door kruislings de gaatjes te voorzien van een vis-aasnaald en een schroevendraaier onder de radio om de uitwaartse spanning er op te houden. Popte er zo uit! Bij heraansluiten van de radio ging die aan. Maar helaas niet uit. Knop kapot!
Radio weggegooid. waardeloos! Meteen een tijdelijke 1din erin geramt tot ik me double aftermarket erin heb. Knoppen op het stuur geen probleem. Daar heb je tegenwoordig die CANbus vertalers voor (helaas wel prijzig)
20-7-2016 Motorische controle Bougies en luchtfilter onderhoud. Staat eigenlijk bij mij bovenaan als ik een auto aanschaf. Alle 4 de bougies uit de auto getrokken en ze afgesteld met een voelermaat naar de voorgeschreven 0,85mm electrode afstand. Heb nu een stuk minder storing bij hoge toeren. Daarnaast Iradium plugs besteld nu om ze toch maar te vervangen. Inlegfilter was heel schoon.
[foto hier volgt. staat niet op de PC)
20~31-7-2016 Andere problemen oplossen FCS hulp gevraagd. Mijn kont staat omhoog van de auto. Afgaand op de expertise moet ik even kijken hoe ik die veren ga vervangen. las ergens iets over veerspanners enzo