Geen druk meer in koppelingspedaal

Alles over de mechanica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harveydwijs2
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr nov 25, 2016 11:49 am
Registration: 36-ph-lv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hendrik ido ambacht
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Geen druk meer in koppelingspedaal

Bericht door Harveydwijs2 »

Hallo allemaal!

Iedereen nog de beste wensen toegewenst :)

Helaas is mijn jaar wat minder goed van start gegaan. Afgelopen zondag stond ik met pech langs de vluchtstrook en alarmlichten aan. Reden? Kon niet meer schakelen en me pook zat muurvast. Reden hiervoor is je raad het al... Mijn pedaal. Hier zat totaal geen druk meer op en na 5 minuten stil gestaan had ik eindelijk genoeg druk opgebouwd om nog 60 kilometer naar huis te rijden.... Paar keer onderweg gestopt omdat het ook vrij zwaar voor de pook was om in versnelling te komen.

A fijn. Misschien de vloeistof die leeg aan het raken is? Helaas niet.

Gisteren dus naar een lokale garage gegaan en vertelde me dat er nergens vloeistof lekt. Er kunnen dus twee dingen zijn volgens de monteur. koppelingscilinder of de druklager. Helaas konden ze niet gaan testen omdat ze de onderdelen niet terug kunnen sturen dus ik was al geld kwijt.

Vandaag auto opgehaald en de kosten waren 201 euro voor het vervangen van de cilinder. Heeft het geholpen? Nope. Garage was net dicht gegaan dus ben ik maar scheldend terug naar huis gereden.

Heeft iemand ook maar enig idee of er hier een oplossing voor is.. Als het inderdaad de druklager is zet ik de auto te koop en moet ik helaas vaarwel zeggen tegen de fijne mensen hier :wave: :thumbdown:

Ben al namelijk tegen de 1000 euro aan reparaties kwijt in één maand en 4000 km rijden

Kort samengevat:

Rijden zonder te schakelen en remmen zorgen voor weinig tot geen druk in mijn pedaal na een tijdje. Als ik als een woeste ga remmen en schakelen kan ik normaal rijden

Gebruikersavatar
mark-abarth24
Master
Master
Berichten: 636
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 07-RP-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 72 keren
Contacteer:

Re: Geen druk meer in koppelingspedaal

Bericht door mark-abarth24 »

Werkt het vacuüm systeem wel goed van je hoofdremcilinder?
Want bij de 5m loopt je koppeling op remvloeistof uit ervaring.
Het klinkt als dat de druk weg valt maar je remvloeistof zakt niet?
Is je rem druk wel goed of kan je hem tot de bodem trappen als je remt af en toe?
Het zou een een slechte vacuüm slang kunnen zijn.
Je zou is naar Auto Romeo in Nootdorp kunnen rijden deze hebben er ook erg veel verstand van dat is voor jou 30 minuten rijden.

Succes met de reparatie!

Mvg Mark
Onze auto's

Fiat Stilo Abarth 5M Zwart

Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha

Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Geen druk meer in koppelingspedaal

Bericht door EntonoX »

Wat mark zegt kun je controleren. Ook kun je misschien de koppeling proberen te ontluchten op de aansluiting bij de bak. Als daar vloeistof uit komt bij het intrappen van de koppeling dan weet je in iedergeval of dat gedeelte werkt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten