Selespeed olie test

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door Schumi »

djacco schreef:Kleine correctie op de bijschriften op de foto:
Het is geen "remolie" want....het is geen olie :D
(heb ik vorig weekend geleerd van Luigi ;) )
Dan heb je waarschijnlijk niet goed geluisterd naar Luigi... ;)
Je kan het over rem-olie of over rem-vloeistof hebben... :o
En dan heb je ze in verschillende specificaties t.w.

Remoliespecificaties zijn hoofdzakelijk gebaseerd op FMVSS Federale DOT 3 van de
Veiligheidsnorm van het Motorvoertuig, DOT 4, Super DOT 4 en DOT 5/5,1; SAE
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

theboyk
Junior
Junior
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 25, 2014 9:51 pm
Registration: 49-LR-ZH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Schiedam
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door theboyk »

Even een oud topic leven inblazen:

EntonoX...hoe houd de Selespeed olie zich in de wat koudere temeparturen zoals nu?
Ik vraag dit omdat je laatst aangaf dat ik ook mijn olie kon wisselen.

Ik kan je wel appen, maar doe het liever via het forum zodat de rest er ook wat aan heeft.
+++++++ STILO ABARTH SELESPEED 2.4 LPI +++++++

Verwijderde gebruiker 136
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Selespeed olie test

Bericht door Verwijderde gebruiker 136 »

Schumi schreef:
djacco schreef:Kleine correctie op de bijschriften op de foto:
Het is geen "remolie" want....het is geen olie :D
(heb ik vorig weekend geleerd van Luigi ;) )
Dan heb je waarschijnlijk niet goed geluisterd naar Luigi... ;)
Je kan het over rem-olie of over rem-vloeistof hebben... :o
En dan heb je ze in verschillende specificaties t.w.

Remoliespecificaties zijn hoofdzakelijk gebaseerd op FMVSS Federale DOT 3 van de
Veiligheidsnorm van het Motorvoertuig, DOT 4, Super DOT 4 en DOT 5/5,1; SAE
Beste Stilofielen.

Remvloeistof is gebaseerd op Glycolether of bij DOT 5 op siliconen maar nooit op basis van olie.
Gebruik nooit olie want dit lost de rubber delen in het remsysteem en hydraulische koppelingsbedieningssysteem op.


Groet Luigi.

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door paul »

Mijn Stilo begint ook wat hakkerig te schakelen,zeker bij koude motor.
Heeft het zin om de olie uit het reservoir te zuigen en dan nieuwe erin en dit desnoods een aantal keren te herhalen.
een niet zo effectieve manier van spoelen,maar wel simpel.
wat ik begrijp om het goed te doen, moet er nogal wat gedemonteerd worden en daar heb ik helaas de mogelijkheid (lees werkplaats) niet toe.
Paul.

Verwijderde gebruiker 136
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Selespeed olie test

Bericht door Verwijderde gebruiker 136 »

Ben wel benieuwd naar de uitkomst van de olie test.
Hoe staat het er tot nu toe voor?

Hoi Paul.
Ben zelf ook met een projectje selespeed bezig.
Ik zal eens kijken of er een eenvoudige manier is om de selespeed olie te wisselen.
Wil dit bij mijn auto ook graag doen.
Ben nu met de auto van Thenu bezig en zag wel verontreinigingen in het reservoir.
Het lijkt mij dus geen slecht plan om de olie te wisselen indien dit niet te gecompliceerd is.

Groet Luigi.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door Schumi »

Je kunt ook eerst het systeem ontluchten en opnieuw in-leren...dan kijken of er wat is verbeterd...je kunt de olie altijd nog eens gaan vervangen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door EntonoX »

Paul,

Dat kan zeker, ik adviseer je om 2 originele 'Tutela CS Speed' flesjes te nemen. Via MES systeem drukloos maken, reservoir loshalen, legen en schoonmaken. Geheel monteren en verse olie erin. Dan systeem via MES ontluchten (2x). Deze procedure herhaal je ong. 5x. Je zult dan zien dat je olie schoner is dan voorheen. Als laatste even de 'End Of Line' Calibratie uitvoeren en klaar.

Uiteraard is het reinigen van het EV0 koppelingsventiel nog beter. Naderhand ook je koppelingsleiding handmatig ontluchten via de nippel en MES ontluchtingsprocedure. Alleen moet je wel een beetje weten wat je doet en het gereedschap hebben. De spoelprocedure helpt in ieder geval. :thumbup:

Succes!

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door paul »

Dan ga ik dat als eerste doen.
op naar de how-to sectie.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door Schumi »

Schumi schreef:Je kunt ook eerst het systeem ontluchten en opnieuw in-leren...dan kijken of er wat is verbeterd...je kunt de olie altijd nog eens gaan vervangen.
Maar wat ik zelf ook altijd belangrijk vind is, om de pomp druk te kontroleren tijdens het schakelen...als deze niet de druk kan leven als nodig is dat gaat je Selespeed bak nooit goed schakelen.

Het is vaak niet zo bij dit systeem dat het niet maar een dingjetje kan zijn...het moet in de hele "keten" van het Selespeed systeem allemaal goed zijn. :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Selespeed olie test

Bericht door paul »

Helaas kom ik nu op het punt dat mijn multiecuscan niet goed werkt,want ik zie dat je het drukloos maken en ontluchten via de computer moet doen.
Ik wacht wel tot zondag a.s. en hoop dat iemand mij kan helpen met uitlezen en misschien kan vinden wat het probleem is met mijn diagnose apparaat.
Paul

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten