2e kat

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
izbram
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jul 27, 2016 9:49 pm
Registration: 19-pd-np
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Landgraaf
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

2e kat

Bericht door izbram »

Hallo!

Mijn stilo abarth is in de afgelopen 2 maanden steeds slechter gaan lopen.. Had op het ergste punt bijna geen vermogen meer. (Plank gas in de 2 haalde ik na 40-50 seconden 50 km/h)

Nu hebben wij het een en anders nagekeken zonder resultaat, auto uitgelezen en de enige melding die we tegen kwamen was de labda sensor, echter gaf die deze al sinds het begin aan, dus hadden al een vermoeden dat dit het niet zou oplossen. Labda sensor vervangen en nog altijd hetzelfde probleem.

Nog meer nagekeken maar nergens uitgekomen, toch maar naar de garage geweest en deze kwam tot de conclusie dat de body computer waarschijnlijk defect is. Voordat we deze gingen reviseren/vervangen zijn we toch nog verder gaan zoeken..

We hebben even een stukje gereden zonder 1e labda sensor(geen aanrader aangezien het luchtfilterhuis nu gedeeltelijk weg is gesmolten( :oops: ).. Echter reed hij hier wel weer beter mee, waardoor dus onze conclusie, in combinatie met het feit dat ik eigenlijk alleen kleine stukjes rijd, dat of de 2e katalysator of de einddemper verstopt zit.

Is hier iemand die dezelfde ervaringen heeft gehad met een stilo?
Tevens vroeg ik me af, aangezien ik hier meerdere keren heb gelezen dat mensen de 2e kat eruit halen, of de stilo ook zonder 2e kat door se keuring komt.

Deze vraag omdat wij in plaats van de kat schoon wilde maken hem er gewoon ertussenuit wilde halen, maar dan willen we eerst eigenlijk weten of die door de keuring komt zonder, zodat we hem niet ieder jaar weer in hoeven te bouwen en weer na de keuring eruit hoeven te halen.

Met vriendelijke groet,
Bram van Emmerik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast