[GESLOTEN] project stilo arbarth 2.4 20v
Geplaatst: vr okt 13, 2017 10:42 pm
zoals jullie hebben kunnen lezen (ff voorstellen) ben ik sinds 4 oktober in het bezit van een stilo arbarth.
ik heb deze gekocht in bennekom / ede (vast wel zien staan op internet) met de wetenschap dat het mooie auto-tje wat problemen had.
met het inruilen van mijn oude 206 uit 2000 heb ik er 500 voor betaald , iets zei mij dat ik de gok gewoon moest nemen.
Na een spannende rit van ede naar Lage vuursche met alleen 1 , 2 ,en R tot mijn beschikking heb ik het oude beestje veilig thuis gekregen.
gelukkig want daarna deed ie niets meer
afgelopen dinsdag laten slepen naar soest om precies te zijn Autofficina in soest (aanrader!!!!!)
afgeleverd met de volgende klachten ;
niet meer willen schakelen
alarmbellen voor airbag ,regensensor ,darknessensor,enginefault ,gearbox ,etc etc .
de monteur/eigenaar was meteen begaan met het zielige beestje en is voor mij aan de slag gegaan.
wat blijkt?
de vorige eigenaar is niet zo lief geweest voor zijn auto , er is waarschijnlijk ooit iets met zijn accu gebeurd (accuhouder was ook aan diggelen) ontploft of accuzuur gelekt
iig bleek dat zowat alle draden boven en onder de accu beschadigd waren.
deze zijn nu weer voorzien van nieuwe stekkertjes of ogen.
ook is hij zo lief geweest om op de sloop een andere accuhouder te halen en deze zit er nu in.
na dit alles was het probleem van de versnelling ook gelijk opgelost.
na het vervangen van de luchtmassameter rijdt ie weer soepel.
helaas zijn we er nog niet.
het bleek dat er ook erg weinig olie inzat. de garage heeft er 3 1/2 liter bijgevuld .
dus het volgende dient zich nu aan.
de ervaring van de monteur leert dat de aandrijfaslagers bij een arbarth exstreem gevoelig zijn als het gaat om te weinig olie en dat dit waarschijnlijk problemen gaat geven in de toekomst.
plus het feit dat ie toch echt wel erg rookt en we de geschiedenis niet kennen van dit lieve bakkie,
heb ik besloten dat we deze auto gaan verwennen en een 2 de leven te geven.
plan van aanpak,
nu ff een weekje rijden en kijken hoe de versnelling zich houd en/of er storing komt.
daarna gaan we de motor spoelen en de aandrijfaslagers vervangen plus de distributie en multie-snaar.
hierna zal er ongetwijfeld nog wel meer naar boven komen maar dat zien we dan wel weer ,maar stap voor stap gaat dit mooie auto-tje er weer helemaal bovenop komen.
wilde dit gewoon ff delen met jullie en ik houd jullie verder op de hoogte.
gr. Reyk
ik heb deze gekocht in bennekom / ede (vast wel zien staan op internet) met de wetenschap dat het mooie auto-tje wat problemen had.
met het inruilen van mijn oude 206 uit 2000 heb ik er 500 voor betaald , iets zei mij dat ik de gok gewoon moest nemen.
Na een spannende rit van ede naar Lage vuursche met alleen 1 , 2 ,en R tot mijn beschikking heb ik het oude beestje veilig thuis gekregen.
gelukkig want daarna deed ie niets meer
afgelopen dinsdag laten slepen naar soest om precies te zijn Autofficina in soest (aanrader!!!!!)
afgeleverd met de volgende klachten ;
niet meer willen schakelen
alarmbellen voor airbag ,regensensor ,darknessensor,enginefault ,gearbox ,etc etc .
de monteur/eigenaar was meteen begaan met het zielige beestje en is voor mij aan de slag gegaan.
wat blijkt?
de vorige eigenaar is niet zo lief geweest voor zijn auto , er is waarschijnlijk ooit iets met zijn accu gebeurd (accuhouder was ook aan diggelen) ontploft of accuzuur gelekt
iig bleek dat zowat alle draden boven en onder de accu beschadigd waren.
deze zijn nu weer voorzien van nieuwe stekkertjes of ogen.
ook is hij zo lief geweest om op de sloop een andere accuhouder te halen en deze zit er nu in.
na dit alles was het probleem van de versnelling ook gelijk opgelost.
na het vervangen van de luchtmassameter rijdt ie weer soepel.
helaas zijn we er nog niet.
het bleek dat er ook erg weinig olie inzat. de garage heeft er 3 1/2 liter bijgevuld .
dus het volgende dient zich nu aan.
de ervaring van de monteur leert dat de aandrijfaslagers bij een arbarth exstreem gevoelig zijn als het gaat om te weinig olie en dat dit waarschijnlijk problemen gaat geven in de toekomst.
plus het feit dat ie toch echt wel erg rookt en we de geschiedenis niet kennen van dit lieve bakkie,
heb ik besloten dat we deze auto gaan verwennen en een 2 de leven te geven.
plan van aanpak,
nu ff een weekje rijden en kijken hoe de versnelling zich houd en/of er storing komt.
daarna gaan we de motor spoelen en de aandrijfaslagers vervangen plus de distributie en multie-snaar.
hierna zal er ongetwijfeld nog wel meer naar boven komen maar dat zien we dan wel weer ,maar stap voor stap gaat dit mooie auto-tje er weer helemaal bovenop komen.
wilde dit gewoon ff delen met jullie en ik houd jullie verder op de hoogte.
gr. Reyk