Hoihoi

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bosj185
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 01, 2018 8:50 pm
Registration: 21nrzv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Werkendam
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Hoihoi

Bericht door Bosj185 »

Wie ben ik?
Ik ben Jonathan, 18 jaar oud en na het behalen van mijn havo-diploma bij mijn oom in de oud-metaalhandel begonnen in september 2016. (Weet totaal niet welke opleiding ik wil gaan volgen.)
Augustus 2017 geslaagd voor mijn autorijbewijs en Tjah, dan moet er natuurlijk een autootje komen!

Mijn auto:
Mijn oog viel toevallig op een Fiat Stilo 3-dr en ik vond het zo’n leuk model dat ik wat actiever ben gaan zoeken naar een Stilo.
Vond uiteindelijk een leuke niet ver uit de buurt dus wezen kijken en besloten heb te kopen! (Augustus 2016)
De auto is een Fiat Stilo 2.4l 20v (Abarth?) uit 2004.
Beessie had bij aanschaf al wel 220d km ervaring maar liep en schakelde nog naar behoren zonder rare geluiden oid.
4 maanden lang niets geen problemen gehad, enige storing die me elke keer weer groette was ‘airbag failure’

Hoe kom ik op dit forum?
Nou wil het zo zijn dat ik 31-12-17 mijn originele autoradio vervangen heb voor een 2-din Caliber MCD833 waarbij ik de geschakelde draad bij het contactslot vandaan gehaald heb.
31-12 was er nog niets aan de hand. Motor startte gewoon netjes, auto reageerde op gaspedaal en geen storingen. (Op airbag na dan)

Maarr: ik wilde 01-01-18 naar huis rijden, startte de auto, viel direct uit.
30x starten en uitvallen later mijn zwager een belletje gedaan. (Is flink handig met auto’s). Hij startte en warempel, motor bleef draaien. Vol goede moet draaide ik de afrit af, reed 30meter waarna vervolgens de auto afsloeg en we hem ter plekke niet gestart kregen.
Auto teruggezet op de oprit en eerst nieuwe jaar wezen vieren.

Smiddags nogmaals gekeken. Auto startte niet en storingen als ABS, ASR, ESP, loose connection doken spontaan op. Auto de garage in geduwd, motorkap open, zekeringen naast de accu gecheckt (zat naast de grote kap die ook over de accu zit niets over zekeringkast zelf heen, ook zat deze niet vast maar hing een beetje los.
Niks mis mee, even aandachtig de accupolen bestudeerd en de -pool zat toch wel wat los. Na een schoonmaakbeurt weer teruggeplaatst, auto gestart en warempel, hij startte! Maar was helaas van korte duur. 5sec later viel hij weer uit.

Auto uitgelezen, gaf naast de bovengenoemde storingen alleen temperatuursensor aan. Klopt ook wel want bij alleen contact aan ging de radiatorfan al op standje oneindig.

Auto startte inmiddels wel, viel 9/10x na max 10sec weer uit en die ene keer dat hij bleeft draaien was een klein tikje op het gaspedaal al genoeg om hem te doen stilvallen.

Gashuisklep gedemonteerd, schoongemaakt en bestudeerd, maar was niets aanmerkelijks op te zien. Teruggeplaatst en weinig resultaat.

Stekkers van de ECU bestudeerd maar waren niet beschadigd. De aarding kan het probleem ook niet zijn (getest door kabeltje direct van -pool op ecu te houden)

Vervolgens horen we bij contact om de brandstofpomp achter niet meer aangaan. Omdat m’n zwager gek werd van de radiatorfan die vol stond te blazen trok hij de temperatuursensor los. (Die op de thermostaat) en spontaan begon brandstofpomp weer te werken.

Bombines vonkte bij starten ook niet, dus logisch dat ‘ie niet starten wou. Kan duiden op defect in de krukassensor. Krukassensor besteld, die plaatsen en kijken wat er gebeurd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door Schumi »

Hoi Jonathan,
Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo Abarth 2.4 allemaal kan betekenen.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten... :thumbup:

Ps,en download de "gratis" FSC App op je mobiel.... :o :clap:
https://play.google.com/store/apps/deta ... tstiloclub

En dit is alleen het "voorstel topic" nu kun je voor al je andere posten verder op het forum :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door RobertStilo16v »

Jonathan, Welkom bij de Groeiende Forum / Club
Deze gebruikers waarderen RobertStilo16v voor dit bericht:
Bosj185 (wo jan 03, 2018 9:30 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de FiatStiloClub en heel veel plezier op het forum
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Nutter
Senior
Senior
Berichten: 286
Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
Registration: 95-JV-TF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Heerde
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door Nutter »

Hartelijke welkom bij de Fiat Stilo Club.
Tot snel,
Ionut V. aka Nutter
Deze gebruikers waarderen Nutter voor dit bericht:
Dee01 (wo jan 31, 2018 7:34 pm)
Waardering: 14.29%
Fiat Stilo Abarth 2.4-170 PS

Fan page: https://www.facebook.com/FiatStil0

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten