Jij wilt weten wat de druk is als ik van vrij naar de 1ste en dan naar de 2de zet... Ik zei dat ik niet kan schakelen. Niet naar zijn 1 en niet in zijn achteruit... Niets. Of lees ik jouw vraag verkeerd? De druk in zijn vrij op de MES geeft zo'n 41 bar aan en als ik hem met draaiende motor lees, schiet hij wel omhoog. Ik heb hem vanmorgen uitgelezen. Volgens mij was het 47 bar.Schumi schreef:Wat is de pomp druk als je deze van de vrij in de 1e en dan naar de 2e zet ????
Waarschijnlijk is de drukbol overleden.....ik ga er even vanuit dat je geen selespeed olie lekkage hebt en dat je druklager nog oké is.
Stilo Abarth Gearbox failure
- gitaro
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di nov 10, 2015 10:41 pm
- Registration: 28jxbn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
- gitaro
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di nov 10, 2015 10:41 pm
- Registration: 28jxbn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Hey Schumi. Is het toch nog steeds verstandig om die drukbol te vervangen ondanks het geringe/geen drukverlies? Of heb je nog een andere suggestie?
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Ja...drukbol vervangen & de ventielen reinigen !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Dat had ik hem ook al verteld...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- gitaro
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di nov 10, 2015 10:41 pm
- Registration: 28jxbn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Mwah... "Het is de toon die de muziek maakt".... Dat zorgt ervoor hoe het wordt gezien en gelezen. iedereen legt het op zijn/haar manier uit en gaat er vaak vanuit dat het meteen duidelijk is. Maar de intenties zijn natuurlijk allemaal goed. Het gaat om de hulp die geboden wordt. Dus dank allen daarvoor... Ik ga hier even mee aan de slag en kom erop terug.
- gitaro
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di nov 10, 2015 10:41 pm
- Registration: 28jxbn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Oké... Vandaag kon ik eindelijk verder gaan met mijn Stilo. Ik heb mijn drukbol vervangen en met succes. Het beestje doet het weer en rijd weer super . Ik ben jullie allemaal erg dankbaar voor de tips en tricks. Het was een project wat me wat grijze haren heeft opgeleverd, maar achteraf makkelijk te doen. Je moet het allemaal even gedaan hebben en het forum biedt veel oplossingen. Een MES is ook een aanrader. Ik denk dat het me toch veel geld heeft bespaard.
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: stilo selespeed doet niets meer
Zoals ik al had gezegd....de drukbol dus
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Guido_S
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di dec 22, 2015 7:24 pm
- Registration: 26-JS-GB
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Putten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Gearbox Failure | Rijd niet | Schakelt niet | HELP
Beste Allemaal,
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn Fiat Stilo abarth 2.4 selespeed. Ik heb totaal geen verstand van auto's en al helemaal niet van de abarth met selespeed, vergeef het me me als ik niet duidelijk ben of verkeerde termen gebruik
Poging 1:
Het originele probleem was dat ik een gearbox failure melding kreeg bij het rijden van wat langere afstanden. Wanneer de auto een aardige temperatuur had bereikt schoot hij in gearbox failure en mocht ik ook niet meer schakelen, liet ik de auto dan 15 á 20 minuten stil staan en startte ik hem opnieuw dan mocht ik weer verder rijden.
Ik heb met de vorige eigenaar de nodige keren de auto uitgelezen maar er zijn geen duidelijke foutmeldingen die aangeven waar dit probleem ik kan zitten. Om hier toch wat aan te doen hebben we op een dag besloten om de ventielen van de schakelrobot te vervangen. We hebben de schakelrobot gedemonteerd en de kanalen goed schoongemaakt om er zeker van te zijn dat er geen troep in zat. Dit bleek geen beste beslissing te zijn. Na het vervangen van de ventielen hebben we de auto gestart en kon ik hem ook in alle versnellingen zetten, helaas kwam de auto geen meter vooruit. De vorige eigenaar had het vermoeden dat de de hydrolische druklager zijn druk niet meer kwijt kon waardoor deze de koppelingsplaat bezig hield. Ik kan de auto dan ook in zijn versnelling heen en weer duwen
Ter informatie: Ik heb de auto zelf naar de garage toe gereden zonder problemen.
Poging 2:
Schakelrobot wederom losgemaakt om zo een beter overzicht te krijgen op de druklager, deze lijkt op het oog prima te functioneren dus hebben we besloten om dit nog even te laten voor wat het is. De vorige eigenaar had toch het vermoeden dat het in de robot zat, we moesten dus even op zoek naar een vervanger. Nou blijkt dat de vorige eigenaar wel eens zaken had gedaan met Kaasjager en jawel, die had er nog wel een liggen. Andere schakelrobot er op gezet en door naar het volgende probleem, de auto schakelt niet meer (pomp was nog wel te horen). Het was laat op de avond en we hebben het even gelaten voor wat het is.
De volgende dag krijg ik een bericht dat de pomp nu helemaal niet meer aanslaat wanneer je de deur open doet, het word er dus niet echt beter op...
Iemand ideeën? Ik hoor het graag.
Groeten,
Guido.
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn Fiat Stilo abarth 2.4 selespeed. Ik heb totaal geen verstand van auto's en al helemaal niet van de abarth met selespeed, vergeef het me me als ik niet duidelijk ben of verkeerde termen gebruik
Poging 1:
Het originele probleem was dat ik een gearbox failure melding kreeg bij het rijden van wat langere afstanden. Wanneer de auto een aardige temperatuur had bereikt schoot hij in gearbox failure en mocht ik ook niet meer schakelen, liet ik de auto dan 15 á 20 minuten stil staan en startte ik hem opnieuw dan mocht ik weer verder rijden.
Ik heb met de vorige eigenaar de nodige keren de auto uitgelezen maar er zijn geen duidelijke foutmeldingen die aangeven waar dit probleem ik kan zitten. Om hier toch wat aan te doen hebben we op een dag besloten om de ventielen van de schakelrobot te vervangen. We hebben de schakelrobot gedemonteerd en de kanalen goed schoongemaakt om er zeker van te zijn dat er geen troep in zat. Dit bleek geen beste beslissing te zijn. Na het vervangen van de ventielen hebben we de auto gestart en kon ik hem ook in alle versnellingen zetten, helaas kwam de auto geen meter vooruit. De vorige eigenaar had het vermoeden dat de de hydrolische druklager zijn druk niet meer kwijt kon waardoor deze de koppelingsplaat bezig hield. Ik kan de auto dan ook in zijn versnelling heen en weer duwen
Ter informatie: Ik heb de auto zelf naar de garage toe gereden zonder problemen.
Poging 2:
Schakelrobot wederom losgemaakt om zo een beter overzicht te krijgen op de druklager, deze lijkt op het oog prima te functioneren dus hebben we besloten om dit nog even te laten voor wat het is. De vorige eigenaar had toch het vermoeden dat het in de robot zat, we moesten dus even op zoek naar een vervanger. Nou blijkt dat de vorige eigenaar wel eens zaken had gedaan met Kaasjager en jawel, die had er nog wel een liggen. Andere schakelrobot er op gezet en door naar het volgende probleem, de auto schakelt niet meer (pomp was nog wel te horen). Het was laat op de avond en we hebben het even gelaten voor wat het is.
De volgende dag krijg ik een bericht dat de pomp nu helemaal niet meer aanslaat wanneer je de deur open doet, het word er dus niet echt beter op...
Iemand ideeën? Ik hoor het graag.
Groeten,
Guido.
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 82 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Gearbox Failure | Rijd niet | Schakelt niet | HELP
Als de auto niet meer schakelt na het verwisselen van de robot zitten waarschijnlijk de ventielen niet op de plek waar ze horen, of zitten de stekkers niet in de goede volgorde.
Wat betreft de pomp die niet meer aanslaat na het openen van de deur, check even de zekering.
Of je deurslot is niet helemaal fris meer.
Zit er wel een goede accu in?
Je geeft aan dat er geen duidelijke fouten zijn naar aanleiding van het probleem. Staan er wel fouten in?
Zo ja, welke?
Waar mee is de stilo uitgelezen? Fiat specifiek of universeel?
Wat betreft de pomp die niet meer aanslaat na het openen van de deur, check even de zekering.
Of je deurslot is niet helemaal fris meer.
Zit er wel een goede accu in?
Je geeft aan dat er geen duidelijke fouten zijn naar aanleiding van het probleem. Staan er wel fouten in?
Zo ja, welke?
Waar mee is de stilo uitgelezen? Fiat specifiek of universeel?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast