Even een vraag mijn abarth uit 2003 heeft het volgende probleem.
Ik heb de auto sinds 2 dagen en het volgende komt nu naar boven.
Hij schakelt wat ruw over vooral van N naar 1 wat kan dit zijn.
Ook wil het over schakelen van 4 naar 5 niet heel lekker gaan soms doet hij het soms valt hij terug naar N
Olie staat goed en de pomp slaat ook gewoon aan.
Graag hoor ik van iemand wat dit kan zijn.
Alle schakel problemen met de Selespeed
- lindenbartje
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo jan 11, 2015 12:16 pm
- Registration: 97-NK-LB
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Dordrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Ik zou beginnen met de bak uit laten lezen bij voorkeur dus ook onder het rijden.
Het kan namelijk een hoop zijn en lukraak dingen gaan vervangen gaat naast een hoop irritatie ook een hoop geld kosten..
Het kan namelijk een hoop zijn en lukraak dingen gaan vervangen gaat naast een hoop irritatie ook een hoop geld kosten..
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Klopt....dan kun je ook zien of de pomp druk is zoals hij moet wezen ....als deze niet goed is zal dit voor schakel problemen zorgen! !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Waarom niet hier een reactie zetten 'ForzaOlanda'? dan hebben overige gebruikers er ook nog wat aan
@Lindenbartje: Waarschijnlijk moet je het zoeken in de Accumulator of de Selespeed pomp. De accumulator (grote ronde zwarte bal op de Selespeed robot) houdt het systeem op druk, ook als de pomp niet loopt. Mocht deze kapot zijn dan krijg je een hydraulische drukval in de schakelrobot en krijg je symptomen zoals het in neutraal schakelen tijdens het rijden. Ook kan de Selespeed pomp voor problemen zorgen, wat is de km-stand van de auto? Bij wat hogere km-standen kan het zijn dat de koolborstels versleten zijn wat tot een onregelmatig lopende pomp kan leiden en uiteindelijk tot een niet werkende pomp.
Het handigste is om het systeem even uit te lezen. Misschien is er een forum gebruiker met MultiECUScan bij jou in de buurt (of je hebt het zelf?) zodat we weten welke richting we moeten zoeken.
Mocht het de accumulator zijn, dan is deze los te bestellen bij Tuynder in Nootdorp of anders elke Fiat dealer in nederland. Onderdeelnummer: 71751195 kosten liggen rond de 100 / 120 euro afhankelijk waar je hem besteld. Via Ebay kan natuurlijk ook, even zoeken op onderdeelnummer. Ik zou wel altijd voor een nieuwe gaan, van een gebruikte weet je nooit hoeveel KM hij er al op zit en de werking testen gaat bijna niet.
Hou ons even op de hoogte!
@Lindenbartje: Waarschijnlijk moet je het zoeken in de Accumulator of de Selespeed pomp. De accumulator (grote ronde zwarte bal op de Selespeed robot) houdt het systeem op druk, ook als de pomp niet loopt. Mocht deze kapot zijn dan krijg je een hydraulische drukval in de schakelrobot en krijg je symptomen zoals het in neutraal schakelen tijdens het rijden. Ook kan de Selespeed pomp voor problemen zorgen, wat is de km-stand van de auto? Bij wat hogere km-standen kan het zijn dat de koolborstels versleten zijn wat tot een onregelmatig lopende pomp kan leiden en uiteindelijk tot een niet werkende pomp.
Het handigste is om het systeem even uit te lezen. Misschien is er een forum gebruiker met MultiECUScan bij jou in de buurt (of je hebt het zelf?) zodat we weten welke richting we moeten zoeken.
Mocht het de accumulator zijn, dan is deze los te bestellen bij Tuynder in Nootdorp of anders elke Fiat dealer in nederland. Onderdeelnummer: 71751195 kosten liggen rond de 100 / 120 euro afhankelijk waar je hem besteld. Via Ebay kan natuurlijk ook, even zoeken op onderdeelnummer. Ik zou wel altijd voor een nieuwe gaan, van een gebruikte weet je nooit hoeveel KM hij er al op zit en de werking testen gaat bijna niet.
Hou ons even op de hoogte!
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
@ForzaOlanda: Dat is informatie waar de gebruikers wat aan hebben, via PB blijft deze informatie verborgen en we willen een zo open en transparant mogelijk forum.
- Waardering: 14.29%
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Het probleem bij "Lindenbartje" is opgelost...
Na dat de drukbol was vervangen..(was niet door ons gedaan ) was het porbleem alleen maar erger geworden..of wel Bart kwam stil te staan aan de kant van de weg
Abarth weg gesleept richting Boskoop waar het FSC team A&A&A aan de slag zijn gegaan...na het Selespeed systeem uitgelezen…waar we geen fout meldingen in konden vinden, hebben we de olie afgetapt…en de 3 druk ventielen los gehaald.
Toen we deze los hadden zagen we meteen al restjes van het membraam in de gaatjes van de ventielen zitten.
De ventielen schoon gemaakt en door geblazen…en weer gemonteerd op de robot.
Nieuwe Selespeed olie gevuld en het systeem ontucht en opnieuw in-geleerd.
Alle kabels en connector ’s weer netjes vast gezet…(bij de Fiat hadden ze er een zooitje van gemaakt)
Toen zijn we gaan proef rijden... en de SeleSpeed bak schakelde weer als een zonne-tje.
Klus geklaard…en weer een blij FSC-lid
Met dank aan onze FSC "sponsor" Van der Laan voertuigtechniek
Wat impressie foto's
Aandacht punt..
Na dat de drukbol was vervangen..(was niet door ons gedaan ) was het porbleem alleen maar erger geworden..of wel Bart kwam stil te staan aan de kant van de weg
Abarth weg gesleept richting Boskoop waar het FSC team A&A&A aan de slag zijn gegaan...na het Selespeed systeem uitgelezen…waar we geen fout meldingen in konden vinden, hebben we de olie afgetapt…en de 3 druk ventielen los gehaald.
Toen we deze los hadden zagen we meteen al restjes van het membraam in de gaatjes van de ventielen zitten.
De ventielen schoon gemaakt en door geblazen…en weer gemonteerd op de robot.
Nieuwe Selespeed olie gevuld en het systeem ontucht en opnieuw in-geleerd.
Alle kabels en connector ’s weer netjes vast gezet…(bij de Fiat hadden ze er een zooitje van gemaakt)
Toen zijn we gaan proef rijden... en de SeleSpeed bak schakelde weer als een zonne-tje.
Klus geklaard…en weer een blij FSC-lid
Met dank aan onze FSC "sponsor" Van der Laan voertuigtechniek
Wat impressie foto's
Aandacht punt..
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- lindenbartje
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo jan 11, 2015 12:16 pm
- Registration: 97-NK-LB
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Dordrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Vorige week mijn stilo weer opgehaald in Boskoop. Voor iedereen die er aan mee geholpen heeft top gedaan.stilo rijd weer en schakeld weer als een jecco. Jongens bedankt voor de goede hulp
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Mooi en goed om te horen! Snelle en goede fix veel plezier met de auto, en we zien je wel een keer op een meeting verschijnen
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: selespeed tijdens rijden in N
Ben blij dat we weer een blij lid hebben met een goeie Stilo. Veel plezier met je Abarth
Het A&A&A-team heeft het weer voor mekaar
Het A&A&A-team heeft het weer voor mekaar
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- paul
- Junior
- Berichten: 144
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Automatisch terugschakelen van de SeleSpeed bak
Hallo, zoals jullie weten schakelt de selespeed ook in de stand manual toch automatisch terug.
Ik ervaar dit als vervelend,want soms rijdt ik zachtjes in 3, wil dan handmatig naar twee en eindig dan met veel toeren in 1 omdat de computer tegelijkertijd ook terugschakelt.
Is er een mogelijkheid om dit in de computer te veranderen zodat handmatig ook echt handmatig is?
Ik ervaar dit als vervelend,want soms rijdt ik zachtjes in 3, wil dan handmatig naar twee en eindig dan met veel toeren in 1 omdat de computer tegelijkertijd ook terugschakelt.
Is er een mogelijkheid om dit in de computer te veranderen zodat handmatig ook echt handmatig is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten