Alle schakel problemen met de Selespeed
- J.Amersfoort
- Senior
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
- Registration: jn-188-h
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Moeilijk in r en springt er uit
Ik zou als eerste maar even teruggaan naar de fiat garage, ook hun kunnen iets verkeerd gedaan hebben. Laat ze even kijken wat er is en misschien valt het onder garantie
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen
- Generalmurf
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za feb 10, 2018 8:24 pm
- Registration: 26-JH-PZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Auto blijft in neutraal staan
Ik heb het zElfde probleem sins gister.. kan iemand mij verder helpen
- RobertV
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do jan 24, 2019 10:24 pm
- Registration: 12-JZ-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Selespeed met wat kuren
Hallo allemaal,
Sinds kort (ongeveer een week) heb ik nu een Stilo Abarth en hij bevalt me erg goed! Nu zijn er alleen wat probleem...pjes. Als hij koud is bokt hij aardig, maar ik begrijp dat dat vrij veel voorkomt. Maar nu lijkt het erop dat de symptomen erger worden.
Vandaag reed ik met de auto naar werk, niks aan de hand en als hij warm is schakelt hij ook een stuk soepeler. Maar nu nam ik de afrit richting het stoplicht waar ik dus ja.. moest stoppen! De auto schakelde van zijn 5de versnelling naar de 4de, en daarna in zijn neutraal. En wat blijkt, daar wilde hij ook met geen mogelijkheid meer uit. Dus uiteindelijk tussen de uitvoegende auto's door de auto naar een parkeerplek geduwd.
Gelijk gebeld met garage Jansen in Voorburg. En tijdens dat gesprek heb ik wat aan de zekeringen en het relais gefriemeld. En nu doet hij het dus weer opeens! Toch zit het mij totaal niet lekker en ben bang dat als ik weer ga rijden hetzelfde gebeurd. Zou het toch dan elektrisch zijn? Of iets mechanisch? De pomp gaf in eerste instantie geen reactie met de deur open doen, nu weer wel. En het systeem geeft geen foutmelding.
Groeten,
Robert
Sinds kort (ongeveer een week) heb ik nu een Stilo Abarth en hij bevalt me erg goed! Nu zijn er alleen wat probleem...pjes. Als hij koud is bokt hij aardig, maar ik begrijp dat dat vrij veel voorkomt. Maar nu lijkt het erop dat de symptomen erger worden.
Vandaag reed ik met de auto naar werk, niks aan de hand en als hij warm is schakelt hij ook een stuk soepeler. Maar nu nam ik de afrit richting het stoplicht waar ik dus ja.. moest stoppen! De auto schakelde van zijn 5de versnelling naar de 4de, en daarna in zijn neutraal. En wat blijkt, daar wilde hij ook met geen mogelijkheid meer uit. Dus uiteindelijk tussen de uitvoegende auto's door de auto naar een parkeerplek geduwd.
Gelijk gebeld met garage Jansen in Voorburg. En tijdens dat gesprek heb ik wat aan de zekeringen en het relais gefriemeld. En nu doet hij het dus weer opeens! Toch zit het mij totaal niet lekker en ben bang dat als ik weer ga rijden hetzelfde gebeurd. Zou het toch dan elektrisch zijn? Of iets mechanisch? De pomp gaf in eerste instantie geen reactie met de deur open doen, nu weer wel. En het systeem geeft geen foutmelding.
Groeten,
Robert
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Selespeed met wat kuren
Zie Pm
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- RobertV
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do jan 24, 2019 10:24 pm
- Registration: 12-JZ-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Selespeed met wat kuren
Hallo allen,
Inmiddels is de auto uitgelezen (met dank aan Schumi), en het blijkt dat de pomp etc. de druk niet meer hoog genoeg kan houden. Hij staat momenteel helemaal stil en zal dus binnenkort voor reparatie moeten.
Ik zal binnenkort nog een update doen van wat er precies gaat gebeuren voor degene die dit probleem misschien ook hebben.
Gr
Robert
Inmiddels is de auto uitgelezen (met dank aan Schumi), en het blijkt dat de pomp etc. de druk niet meer hoog genoeg kan houden. Hij staat momenteel helemaal stil en zal dus binnenkort voor reparatie moeten.
Ik zal binnenkort nog een update doen van wat er precies gaat gebeuren voor degene die dit probleem misschien ook hebben.
Gr
Robert
- zSz
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo feb 11, 2015 11:09 pm
- Registration: 90-JP-JJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Selespeed soms niet in zijn achteruit
Goeie dag.
Ik heb sinds 2 weken last dat die soms niet in zijn achteruit wilt.
Zeg maar 5 van de 10 keer niet. Ik weet niet of het toeval is maar soms als ik een stuk vooruit rij wilt die opeens wel. Ook hoor en zie ik aan mijn lichten dat die wel wat probeert te doen.
In 1 van de 30 keer krijg ik een gearbox failure.
De rest van de versnellingen werken prima en dat verloopt ook altijd soepel, het is echt alleen de achteruit.
Net even de laptop eraan gehangen en gekeken naar de waardes, en dat ziet er prima uit. (van wat ik begrijp dan)
Pomp werkt en geeft max 50 bar aan en dat houd die vast voor +-20 soms 30 seconden vol.
Drukbol is 2 jaar geleden vervangen dus is vrij nieuw.
Remschakkelaar werkt naar behoren
Accu is net 3 maanden oud en is een krachtiger dan voorheen. (wat een errors gelul scheeld dat btw )
Ook de test gedaan en daar kwam die niet doorheen steeds gearbox failure, Hij schakelt trouwens dan wel succesvol in zijn achteruit.
Zat misschien te denken aan het slechte solenoïde? Of is het toch wat ernstig?
Ik wil toch even wat info van de experts voor als ik hem eventueel weg moet brengen, dan heb ik genoeg informatie voor de monteur en dat ik niet opgelicht word.
Hartelijk dank John.
Ik heb sinds 2 weken last dat die soms niet in zijn achteruit wilt.
Zeg maar 5 van de 10 keer niet. Ik weet niet of het toeval is maar soms als ik een stuk vooruit rij wilt die opeens wel. Ook hoor en zie ik aan mijn lichten dat die wel wat probeert te doen.
In 1 van de 30 keer krijg ik een gearbox failure.
De rest van de versnellingen werken prima en dat verloopt ook altijd soepel, het is echt alleen de achteruit.
Net even de laptop eraan gehangen en gekeken naar de waardes, en dat ziet er prima uit. (van wat ik begrijp dan)
Pomp werkt en geeft max 50 bar aan en dat houd die vast voor +-20 soms 30 seconden vol.
Drukbol is 2 jaar geleden vervangen dus is vrij nieuw.
Remschakkelaar werkt naar behoren
Accu is net 3 maanden oud en is een krachtiger dan voorheen. (wat een errors gelul scheeld dat btw )
Ook de test gedaan en daar kwam die niet doorheen steeds gearbox failure, Hij schakelt trouwens dan wel succesvol in zijn achteruit.
Zat misschien te denken aan het slechte solenoïde? Of is het toch wat ernstig?
Ik wil toch even wat info van de experts voor als ik hem eventueel weg moet brengen, dan heb ik genoeg informatie voor de monteur en dat ik niet opgelicht word.
Hartelijk dank John.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Alle schakel problemen met de Selespeed
Lees dit topic even door zou ik zeggen, hier komen alle Selespeed schakel problemen aan de orde...dus ook alle eventuele acties die ondernomen moet(en) worden.
En dat je een "gearbox failure" krijgt zegt dat er in het systeem zaken zijn die aangepakt moeten worden en deze kun je vaak alleen maar opgelost krijgen bij iemand die hier echt verstand van heeft (Mike Kaasjager)
En dat je een "gearbox failure" krijgt zegt dat er in het systeem zaken zijn die aangepakt moeten worden en deze kun je vaak alleen maar opgelost krijgen bij iemand die hier echt verstand van heeft (Mike Kaasjager)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- RobertV
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do jan 24, 2019 10:24 pm
- Registration: 12-JZ-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Alle schakel problemen met de Selespeed
Mijn Abarth had ook schakel problemen afgelopen week. Maar met dank aan Kaasjager en Schumi is dit weer helemaal verholpen! Een gereviseerde pomp, drukbol en de correcte olie hebben het verschil gemaakt. Het bleek dus dat ook de juiste olie niet was gebruikt.. Maar alles werkt weer fantastisch!
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Alle schakel problemen met de Selespeed
Goed te horen Robert... en als er weer iets is meteen langs komen he !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Moertje380
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di mei 09, 2017 1:34 pm
- Registration: 53-JN-HL
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Kampen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Alle schakel problemen met de Selespeed
Dag allemaal,
Ik ga mijn vraag toch stellen aangezien ik er niets over kan vinden.
Als de auto een nachtje heeft gestaan en ik probeer weg te rijden bokt de auto een beetje (zoals bijna elke selespeeds). Het beetje bokken is niet storend en gaat weg naarmate de auto warm gereden is. Zodra ik van mijn tweede (2) versnelling naar de drie (3) probeer te schakelen krijg je een schok door de hele auto heen. Bij alle andere versnellingen is dit niet zo, alleen van de 2 naar de 3 en van de 3 naar de 2.
Nou heb ik een klein maandje terug een motorwissel gedaan en heb ik daarbij alle vloeistoffen laten vervangen inclusief alle van de selespeed.
Waar kan dit aan liggen?
Ik ga mijn vraag toch stellen aangezien ik er niets over kan vinden.
Als de auto een nachtje heeft gestaan en ik probeer weg te rijden bokt de auto een beetje (zoals bijna elke selespeeds). Het beetje bokken is niet storend en gaat weg naarmate de auto warm gereden is. Zodra ik van mijn tweede (2) versnelling naar de drie (3) probeer te schakelen krijg je een schok door de hele auto heen. Bij alle andere versnellingen is dit niet zo, alleen van de 2 naar de 3 en van de 3 naar de 2.
Nou heb ik een klein maandje terug een motorwissel gedaan en heb ik daarbij alle vloeistoffen laten vervangen inclusief alle van de selespeed.
Waar kan dit aan liggen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten