Sta knooppunt Emmeloord... Krak olielampje aan, motor kapot. Vorige week olie gecheckt, nieuwe banden, nieuwe spk.
Start niet meer ook geen gepruttel, helemaal niets meer.
Denk motor vast.
Vraag: heeft het zin te laten repareren bij wel een goedkoop adres of.... Einde verhaal?
motor kapot sta langs weg
- J.Amersfoort
- Senior
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
- Registration: jn-188-h
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: motor kapot sta langs weg
Als het blok echt vastgelopen is dan mag je uitgaan van economisch total loss
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen
- Mike12345
- Junior
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
- Registration: 31jnxx
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Groningen
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: motor kapot sta langs weg
Was ik al bang voor. Sta er nog, een vriend is hier over 15 minuut om te slepen.
Ik vraag gewoon!
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: motor kapot sta langs weg
Hoi Mike.
Het sleeppunt zit achter de voorbumper.
Even een klepje weghalen dan kun je het schroefdraad zien.
Als het goed is, ligt er achter bij het reserve wiel een sleepoog dat je daar in kunt schroeven.
Suc6.
Luigi.
Het sleeppunt zit achter de voorbumper.
Even een klepje weghalen dan kun je het schroefdraad zien.
Als het goed is, ligt er achter bij het reserve wiel een sleepoog dat je daar in kunt schroeven.
Suc6.
Luigi.
- Waardering: 14.29%
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 529
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: motor kapot sta langs weg
Ik zou de distributieriem eens controleren.
Wanneer is je distributieriem voor het laatst vervangen? en hoeveel km's heb je ermee sindsdien mee gereden?
Wanneer is je distributieriem voor het laatst vervangen? en hoeveel km's heb je ermee sindsdien mee gereden?
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
- Mike12345
- Junior
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
- Registration: 31jnxx
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Groningen
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: motor kapot sta langs weg
Zo, ben thuis. Vriend heeft me gesleept vvan Emmeloord naar Groningen.
Ten eerste dank aan jullie!!! Had bijv. sleep punt anders nooit gevonden! Echt super!
OK, dus ik rijd vanaf Schiphol naar Groningen en voor de mooie bochtencombinatie bij knooppunt Emmeloord hoor ik een soort tik (2x vlak achter elkaar), motor valt uit en gas geven doet niet, compleet geen reactie. Verder geen ratelen of schuren of tikken of wat-dan-ook van de motor. Zet hem aan de kant. Starten -> lijkt alsof motor draait, maar niet zoals je normaal verwacht dus geen gedeeltelijk ontsteking, helemaal niets, geen gepruttel of zo.
Auto slepen: Laat koppeling opkomen en motor draait mee (wel op contact, echter geen ontsteking), geen tikken, ratelen of schuurgeluiden. Op deze manier maar af en toe koppeling laten opkomen in de 5e versnelling om accu te voeden/opladen tijdens slepen zodat ik i.i.g. waarschuwingslampen aan kan laten en achterlichten heb (middels stadslicht om stroom te besparen).
Dat werkte allemaal prima. Ik heb trouwens vele jaren geleden en bijna identiek iets gehad met een Subaru WRX in Duitsland. Zelfde soort tik en einde verhaal, geen vermogen meer. Toen was de ECU kapot. Geen idee of het nu ook zo is (is al wel verplaatst).
Nou, ik ga een biertje doen en dan slapen.... wat een rit.
Kan zijn dat ik een beetje een incoherent verhaal heb getikt, maar sta te rillen van de kou.
Ten eerste dank aan jullie!!! Had bijv. sleep punt anders nooit gevonden! Echt super!
OK, dus ik rijd vanaf Schiphol naar Groningen en voor de mooie bochtencombinatie bij knooppunt Emmeloord hoor ik een soort tik (2x vlak achter elkaar), motor valt uit en gas geven doet niet, compleet geen reactie. Verder geen ratelen of schuren of tikken of wat-dan-ook van de motor. Zet hem aan de kant. Starten -> lijkt alsof motor draait, maar niet zoals je normaal verwacht dus geen gedeeltelijk ontsteking, helemaal niets, geen gepruttel of zo.
Auto slepen: Laat koppeling opkomen en motor draait mee (wel op contact, echter geen ontsteking), geen tikken, ratelen of schuurgeluiden. Op deze manier maar af en toe koppeling laten opkomen in de 5e versnelling om accu te voeden/opladen tijdens slepen zodat ik i.i.g. waarschuwingslampen aan kan laten en achterlichten heb (middels stadslicht om stroom te besparen).
Dat werkte allemaal prima. Ik heb trouwens vele jaren geleden en bijna identiek iets gehad met een Subaru WRX in Duitsland. Zelfde soort tik en einde verhaal, geen vermogen meer. Toen was de ECU kapot. Geen idee of het nu ook zo is (is al wel verplaatst).
Nou, ik ga een biertje doen en dan slapen.... wat een rit.
Kan zijn dat ik een beetje een incoherent verhaal heb getikt, maar sta te rillen van de kou.
Ik vraag gewoon!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten