Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Verwijderde gebruiker 136
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door Verwijderde gebruiker 136 »

Hoi Arie.

Het is zonde om een brandstof te gebruiken met een oktaan getal van 98 ROZ.
Deze brandstof is een stuk duurder en heeft geen enkele toegevoegde waarde bij een stilo Abarth.
De distributie riem behoor je bij een Stilo Abarth om de 60.000 km of 5 jaar te vervangen.
Bij de 120.000 km wordt geadviseerd ook de waterpomp mee te vervangen.
Zwarte rook duid op een onvolledige verbranding en blauwe rook onstaat door het verbanden van motorolie.


Groet Luigi.

Gebruikersavatar
Arie480
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 27, 2014 7:32 pm
Registration: 35jnld
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active Plus
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Winschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door Arie480 »

Dank je Luigi ik zal maandag als ik voor een 2e keer naar die Abarth ga direct kijken wanneer die waterpomp is vervangen. Bij mijn 944 was de aanbevolen brandstof 98, voornamelijk omdat de verbranding van 98 gunstiger is bij de grotere motoren dan met de 95. Hierbij moet ik wel naar eerlijkheid zeggen ik heb altijd 95 getankt. Het verbruik was iets hoger maar daar moet je ook niet over zeuren als je een 944 rijdt.

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door Andreas »

Tip:
Zoek een andere abarth op die te koop staat en ga daar ook even in rijden. Vergelijk het selespeed systeem met elkaar! Koop niet de eerste de beste abarth waar je in rijd. Het kan goed gaan, maar het gaat ook vaak fout.
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door cees26 »

Hoi Arie.

Een hartelijk welkom bij onze FSC, onze ?, ja want FSC is er voor en door leden !

Zoals je leest krijg je al veel tips van mede Stilo-liefhebbers.

Wellicht tot ziens op 1 van onze, altijd gezellige meetings, enne..........succes bij de beslissing van de aanschaf. We horen de afloop graag.

saluti
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Hiltjo
Beginner
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: do jan 30, 2014 3:02 pm
Woonplaats: Ede gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door Hiltjo »

ik had ook een airbag storing maar zetten hem met een klipje vast en nergens meer last van er zit een haakje onder je stoel en een haakje aan je airbagcomputer ding en die vastklikken was t bij mij weg alleen even achterkomen waar en welke stoel eventueel
fiat stiloooo 2.4 ABARTH Riderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Trots :$

Gebruikersavatar
Arie480
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 27, 2014 7:32 pm
Registration: 35jnld
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active Plus
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Winschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door Arie480 »

Goed er zijn een paar dagen verstreken en heb heel veel hier op het forum gelezen en dat in gedachten genomen bij een aantal proefritjes. Zo zag ik hier op het forum dat je moet luisteren bij de bestuurdersdeur voor de selespeed pomp.

Maar goed heb nog een Abarth en een 1.9 JTD bestuurd.
Abarth: Leuke auto en blijft ook een leuke auto, wel erg gevoelig op het gaspedaal, maar toch moet ik erbij zeggen eigenlijk stelt dat hele selespeed niets voor. Je kan net zo goed volledig op de automaat rijden als je sportief wilt rijden. Het is leuk maar voegt weinig toe. Als ik voor de Abarth zou gaan moet het een manuaal worden want nee, vindt het een ergenis dat de selespeed niet lekker vlot schakelt of ik moet eentje vinden die een manuale bak heeft.

1.9 JTD: Een wereld van verschil met de vorige 1.9 JTD die ik heb bestuurd. Wel veel kilometers al gedraaid (300.000 +), bijna alle JTD die op marktplaats of andere sites staan hebben een vrij hoge stand.
Alle boekjes zijn aanwezig, met rekeningen. Auto staat op Schumi velgen open dakje met navigatie aan boord en climate controle. Auto is lekker vlot schakelde ook soepel door de versnellingen. Ook een open dakje (wat het ook goed deed). Ja dit is een kanshebber,.....Maar....
IK heb een baanaanbod binnen voor een hotel in Engeland. Dus ik moet even wachten met aanschaf tot ik zeker weet of ik naar Engeland ga of niet...dus tot die tijd..Als ik naar Engeland ga. Moet ik een auto hebben invm de afstand tussen het bedrijf en de eventuele woning. En dat wordt een stilo 1.9 JTD daar ben ik al wel achter. Vond die toch lekkerder rijden dan een Abarth. En ook nog met het feit dat de wegenbelasting in Engeland niets voorstelt.
Deze gebruikers waarderen Arie480 voor dit bericht:
dennis12354 (ma mar 03, 2014 9:05 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Volvo naar Stilo naar Abarth of JTD

Bericht door dennis12354 »

Mooi man, zo'n JTD. Maar vergeet niet dat de JTD een EURO-3 motor is en daardoor af en toe best wel een zwarte rook mag geven.

Op websites zoals autotrack.nl kan je wel zien dat er ook genoeg JTD's zijn met een veel lagere kilometerstand. Ik zou hier zeker rekening mee gaan houden als je eventueel toch naar Engeland zou gaan en daardoor veel kilometers gaat maken.

Succes en als je vragen hebt, weet je me wel te vinden....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten