De nieuwe stilo van thewizzz

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Woensdag 4 Oktober 2023
Het volgende pakketje is binnengekomen. Op de verwachtte gebruikerskrasjes zag alles er redelijk uit. De pookhoes had wel vele kleine scheurtjes. Daar geld voor teruggekregen.
Afbeelding

Als eerste maar het middelste ventilatierooster vervangen. Om daar bij te komen moet je eerst de radio eruit halen. Als je na 5 minuten geen dun stukje ijzerdraad o.i.d. kan vinden, maar wel je viskoffer tegenkomt, moet het maar even zo:
Afbeelding

Ventilatierooster vervangen en meteen de nieuwe android head unit geprobeerd. De fit van de unit is eigenlijk voor een volkswagen/seat, maar hij past al aardig goed. Ik vermoed dat hier geen speciale 2din frames voor te koop zijn. Dus zal ik binnenkort zelf wat fabriceren.
Afbeelding

Hoedenplank vervangen. Echter heeft de vorige eigenaar het stuk waar de plastic schanieren zitten afgebroken. Dit zal ik nog gaan lijmen oid
Afbeelding

Sideskirts ga ik pas monteren wanneer ik het roestgat heb gefixt.


Vrijdag 6 Oktober 2023
Op bezoek bij Luigi. Afgesproken dat ik de airbag sensormat mee zou nemen om zo zijn airbag failure probleem op te lossen en zijn Stilo uit te lezen en zijn MES te fixen. Dus de avond ervoor een plaatje van een airbag sensor opgezocht en daarna de al kapotte stoel stoel gedemonteerd, opengesneden en de 2 draden gevolgd. 1 ging naar de autogordel en detecteert of je wel je gordel aan hebt. Maar de andere ging naar een airbag die in de stoel zat.

JA MAAR WAAR ZIT DIE SENSORMAT NOU? Dus voorzichtig de zitting opengesneden op zoek naar sporen van de sensormat, maar niets gevonden. Na wat navragen werd me duidelijk dat van de 3deurs alleen de eerste Stilos een airbag sensormat hadden?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afijn, eenmaal bij Luigi aangekomen, hebben we eerst een lekkere bak koffie gedronken en hebben we zijn MES gefikst. Daarna hebben we zijn Stilo uitgelezen en meteen wat foutcodes gewist. We constateerden dat zijn airbag melding zoals (we al vermoedde) aan de bijrijdersstoel lag. Dat probleem had ik bij mijn oude en nieuwe Stilo al gefikst. Dus dat gaan we binnenkort oppakken. Dan gaan we meteen zijn oude stoelen eruit halen en zijn lederen stoelen deukvrij maken en installeren.
Afbeelding

Nog wat leuke Stilo 17 inch velgen mee naar huis meegenomen, welke ik ga opknappen en spuiten.
Afbeelding

Na 1 keer wassen:
Afbeelding

Overigens, toen we de velgen ophaalden viel mijn instrumentenpaneel/cluster weer uit. Ga nu een oude accu van Luigi proberen aangezien mijn accu sowieso niet goed meer was. Maar het ziet er naar uit dat ik het instrumentenpaneel moet vervangen. Voordat ik dat doe probeer ik nog 1 maal uit te zoeken waar de storing zit en om alles te solderen en in te spuiten met elektrospray (Ja ik ben koppig). Luigi had eventueel nog een zwarte instrumentenpaneel liggen om te testen. maar waarschijnlijk heeft die meer dan 140.000km gelopen en wordt dat weer een gedoe met goed zetten. Als het idd aan het paneel ligt dan haal ik een witte met minder dan de gereden 140.000km.

Als ik het goed begrijp uit de eerdere topics hierover (correct me if I am wrong) kan ik wel makkelijk een instrumentenpaneel plaatsen met minder KM dan de mijne. d.m.v. MES kan ik het dan weer synchroniseren? En bij een instrumentenpaneel welke meer dan de gereden 140.000km heeft, kan het ook wel teruggezet worden, maar dat is weer gedoe en moet je weer voor allerlei diensten betalen? Is dat een kloppende samenvatting?

Weet iemand of ik dan ook meteen kan gaan voor een witte variant met een groter LCD schermpje?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

Jullie kunnen weer aan de slag👍 , ik moet bij mij ook nog eens dat midden rooster vervangen🙈 ook z'n project wat je maar uit blijft stellen 😉
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Schumi schreef: di okt 10, 2023 6:38 am Jullie kunnen weer aan de slag👍 , ik moet bij mij ook nog eens dat midden rooster vervangen🙈 ook z'n project wat je maar uit blijft stellen 😉
nice, ja als je weer eens in Brabant bent, help ik je er graag mee.

ben zelf ook nog op zoek naar middenrooster zoals de 1.4's dit hadden
Afbeelding

Maar ik vind vooralsnog alleen complete bumpers, terwijl ik alleen het gemarkeerde onderdeel nodig heb. Helaas kan dit los onderdeel nog vinden. Ga hem zwart spuiten

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

thewizzz schreef: di okt 10, 2023 11:05 am
Schumi schreef: di okt 10, 2023 6:38 am Jullie kunnen weer aan de slag👍 , ik moet bij mij ook nog eens dat midden rooster vervangen🙈 ook z'n project wat je maar uit blijft stellen 😉
nice, ja als je weer eens in Brabant bent, help ik je er graag mee.

ben zelf ook nog op zoek naar middenrooster zoals de 1.4's dit hadden
Afbeelding

Maar ik vind vooralsnog alleen complete bumpers, terwijl ik alleen het gemarkeerde onderdeel nodig heb. Helaas kan dit los onderdeel nog vinden. Ga hem zwart spuiten

Eerst even z',n ventilatie rooster gaan vinden 😉 die nog heel is, waarvan die klepjes niet vanzelf naar beneden vallen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Deze grillen zijn alleen in het laatste jaar geleverd. De dealer kan ze niet meer leveren. Ik heb mijn grill via e-bay besteld.
Goed zoeken op het internet.
Zitten ze eenmaal in de bumper geklikt is het zeer lastig ze er heel uit te krijgen.
Zijn allemaal plastic lipjes, maar met veel geduld en voorzichtigheid moet het lukken.

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

24 Oktober 2023:
Gebruikt instrumentenpaneel binnengekomen. Heb toch gekozen voor een wit paneel met groot LCD scherm geschikt voor benzine.
Afbeelding

27 Oktober 2023:
Na het werk even naar Luigi om hem te helpen om zijn lederen stoelen te installeren. Hij had de airbagkabel doorgesneden toen hij de lederen bekleding eruit haalde. heeft ie nu vastgezet met een kroonsteen. Airbagfout is voor hem opgelost.

28 Oktober 2023:
Op bezoek bij yellowstilo om mijn instrumentenpaneel te fixen. Op weg naar hem toe viel het instrumentenpaneel om de 5 seconden uit. heel irritant. Toen ik net bij hem de straat in reed, deed hij het ineens weer.

Was makkelijk om het paneel eruit te halen. stuur naar achteren en omlaag en 4 schroefjes eruit halen (2 kruiskop en 2 inbus). yellowstilo heeft me nog even geholpen.

Overigens: Ik ben dol op mijn Stilo, maar stond bij aankomst heus wel open voor een ander merk hoor. Vond het daarom ook heel flauw van yellowstilo dat hij niet van auto wilde ruilen :) . Nee even zonder gein. Hij heeft nu een indrukwekkend exemplaar waar mijn stilo helaas niet tegenop kan. Leuk speelgoed!

Afbeelding

Ziet er veel beter uit met een wit paneel met groot LCD scherm. Geen foutmeldingen meer:
Afbeelding

Afbeelding

Ook maar even de android head unit aangesloten (kudo's voor luigi). Begint nu echt mooi te worden:
Afbeelding

Ohja ik kwam er achter dat de lichten niet meer oplichten wanneer ik mijn auto ontgrendel via de afstandsbediening. Dus heb ik MultiECUScan er op losgelaten. Na het uitvoeren van de procedure met fiat stilo code doet hij het weer als vanouds.

TO DO LIJST:

PRIORITEIT NR 1 (MOET GEBEUREN)
- Ondanks nieuwe APK toch nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken door een goede vriend en/of bij stilo punt om even stand van zaken op te stellen.
- scheur bumper voor dichtmaken
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- plastic omhulsel sleutel vervangen

PRIORITEIT NR 2 (wil ik graag, maar moet niet)

- dab plus antenne bestellen
- achteruitrijcamera met lange bekabeling bestellen
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken
- autolak kleien
- polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- krikpunt aanpakken
- 2dehandse of nieuwe speakers voor en achter incl tweeters (heb nog een versterker gereed staan en speakers voor achterin)
- ramen blinderen
- fiatstiloclub kentekenplaten

PRIORITEIT NR 3 (extra als ik geld en tijd over heb)
- remklauwen schoonmaken en geel lakken (of oranje als ik kies voor bijpassend oud fiat logo)
- velgen zwart spuiten
- rode of gele fiat of abarth logo op de wielen (of een oranje van hele oude fiat)
- rode of gele fiat of abarth logo op voorkant auto (of een oranje van hele oude fiat)
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen
- trekhaak
- fiat stilo 2de sleutel
- sideskirt monteren

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Lekker bezig hoor :clap:
Hoe doet de radio het?

Groet Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Luigi schreef: wo nov 08, 2023 10:56 am Lekker bezig hoor :clap:
Hoe doet de radio het?

Groet Luigi
De radio is geweldig. Ben er erg blij mee. Ben nog wel aan het experimenteren met verschillende software, zowel op de android headunit als op mijn telefoon. Hij doet nu bijna alles wat ik wil, maar nog niet helemaal. Moet nog wel een dab+, fm/am, achteruitrijcamera en vooruitrijcamera op aansluiten en misschien een OBD lezer zodat ik mutiecuscan voortaan vanaf het schermpje kan doen en live data ontvang over de sensoren. De mic ga ik vervangen door een externe microfoon en er moeten nog nieuwe speakers (composetje 16,5cm 50 of 60rms) gevonden worden (de huidige zijn opgeblazen). Heb wel voor elkaar gekregen om er Android Auto op te zetten middels een vage betaalde app, maar is niet stabiel, verliest vaak connectie en android auto zelf bevalt me ook niet zo goed. Men name het feit dat ik mn eigen snelheid niet kan zien en dat ik niet een beetje kan uitzoomen van de navigatie stoort me. Maar wellicht dat ik nog meer moet experimenteren en configureren.

Afbeelding

12-11-2023
[*]Vandaag samen met een vriend de armsteun geplaatst. Direct op het plastic frame. Wat gaatjes geboord aan de zijkanten van de onderkant van het bakje en het plastic eruit gesneden. Daarna wat gaatjes geboord door het aluminium frame van de armsteun heen en bevestigd op het plastic frame van de middenconsole. Werkt goed en is redelijk stevig, maar vertrouw het nou ook weer niet zo goed dat ik er met mijn volle gewicht op durf te leunen. Dus wanneer ik het metalen frame dat onder de middenconsole tegenkom op de sloop, dan vervang ik hem. maar voor nu is het perfect. Rijdt toch net wat luxer. Ben er blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[*]Ook meteen gekeken naar hoe we volgende week de sideskirts gaan bevestigen. Op de sideskirts zijn namelijk diverse clipjes afgebroken en om het goed te bevestigen zou ik eigenlijk gaten moeten boren aan de zijkant van mijn stilo en onderop de sideskirts zodat de pluggen er in kunnen. Even gekeken, maar de gaten onder de sideskirts komen niet overeen met de gaten die al onder de auto zitten. Besloten dat we onder nieuwe gaten gaan maken en dit met schroeven en ringetjes gaan bevestigen (of met zelftappende schroeven). De zijkanten gaan we bevestigen met montagekit terwijl we het goed vastzetten met klemmen.

Afbeelding

[*]Gat bij krikpunt nog eens goed bekeken. Dat is dus niet op het krikpunt, maar meer naar buiten. Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk gedacht dat je het op dit punt kon opkrikken. Ik verwacht dat de nieuwe sideskirts dit probleem oplossen

[*]Ook maar even naar de bouwmarkt en automaterialenzaak geweest om alvast schuurpapier en metaal putty te kopen als voorbereiding op het renoveren van de velgen. Zal waarschijnlijk veel tijd in gaan zitten, maar wel de moeite waard.

Afbeelding

Ohja, zoals je weet kraakt mijn auto af en toe heel lichtjes wanneer ik langzaam rijd en over oneffenheden rij. Ik denk zelf aan stabilisatorstang of ophangrubbers. Nog niet naar gekeken. Dus binnenkort even kijken wat het nu exact is en vervangen.

TO DO LIJST:

PRIORITEIT NR 1
- nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken om even stand van zaken op te stellen.
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- gekraak voorin auto oplossen

PRIORITEIT NR 2
- scheur bumper voor dichtmaken
- sideskirt monteren
- dab plus antenne bestellen en installeren
- achteruitrijcamera met lange bekabeling bestellen en installeren
- dorpelverlichting armatuur bestellen en installeren
- lampje asbak bestellen en installeren
- lampje aantsteker bestellen en installeren
- externe microfoon bestellen en installeren
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken, autolak kleien, polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- speakers voor en achter incl tweeters bestellen en installeren
- ramen blinderen, folie bestellen en installeren
- fiatstiloclub kentekenplaten bestellen en installeren
- 4x gele remklauwprotector bestellen en installeren
- usb oplaadpaneel bestellen en installeren plek asbak
- velgen zwart spuiten (alleen nog verf halen)
- abarth logo op de wielen bestellen en installeren
- abarth logo op voorkant auto bestellen en installeren
- abarth logo op ventieldoppen bestellen en installeren
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt (duur geworden joh) bestellen en installeren
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen bestellen en installeren
- trekhaak + bedrading electra installeren en electra bestellen
- plastic omhulsel sleutel bestellen en installeren
- fiat stilo 2de sleutel
- plastic frame middenconsole vervangen door metalen t.b.v. armsteun

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Woensdag 15 November 2023

Nu ik een mooie android radio heb, begin ik me toch ietswat te irriteren aan de opgeblazen speakers.
Dus het volgende besteld: Speakers van JBL composet stage 3, 50 watt rms (250 watt piek)

android radio is 4x 60rms. Maar mocht dit niet goed gaan en problemen opleveren dan heb ik nog 2 versterkers liggen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Zo Paul lekker bezig.
Ziet er allemaal zeer goed uit.
Waarvoor gebruik je die putty?
Ik ken dat spul niet.

Groet Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten