Speed gear box storing

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Speed gear box storing

Bericht door derkrolof1964 »

Bij deze is er een vreemd probleem steeds krijg ik speed gear box storing en soms schakeld de stuurbekrachting niet in nu wel weer heb de staandaard accu compleet opgeladen bij het meten is er nu weer 14 volt aaanwezig soms was dat 13.8 soms zit hij in een dip weekend weer gereden en is redelijk weer heb de airco volop aangedaan lampen en schijnt nu weer te doen zal dit een week aan zien ook heb ik deze accu er aangehad waarbij hij niet wou starten en wel weer deed maar het toeren op en neer ging dus uitgezet en volledig de accu bijgeladen aan de lader . wie kent dit probleem biij het starten start nu wel weer de stuurbekrachting aan ...

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door Schumi »

derkrolof1964 schreef:Bij deze is er een vreemd probleem steeds krijg ik speed gear box storing en soms schakeld de stuurbekrachting niet in nu wel weer heb de staandaard accu compleet opgeladen bij het meten is er nu weer 14 volt aaanwezig soms was dat 13.8 soms zit hij in een dip weekend weer gereden en is redelijk weer heb de airco volop aangedaan lampen en schijnt nu weer te doen zal dit een week aan zien ook heb ik deze accu er aangehad waarbij hij niet wou starten en wel weer deed maar het toeren op en neer ging dus uitgezet en volledig de accu bijgeladen aan de lader . wie kent dit probleem biij het starten start nu wel weer de stuurbekrachting aan ...
Zorg er nu eerst een voor dat je in je Stilo Abarth een goede accu het zitten (bij voorkeur 12V74Amp) als deze niet goed is krijg je met diverse storingen te maken :(
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door HazeSpace »

Inderdaad de juiste accu is heel belangrijk gebleken.

Hoe krachtig is je accu nu? (ampere?)
Thomas

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door derkrolof1964 »

heb er standaard 55 op en heb 1 van 75 amp maar die heb ik er van de schop nieuw opgezet en toen ging mis die andere doet beter vreemd maar kan wezen dat die 75 amp niet goed is opgeladen die heb ik nu wel goed opgeladen als het probleem weer voor doet kan ik die 75 amp ook gebruiken bedankt thomas ik krijg wel steeds gearbox meldingen nu soms vaak achter elkaar soms ook niet

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door Schumi »

derkrolof1964 schreef:heb er standaard 55 op en heb 1 van 75 amp maar die heb ik er van de schop nieuw opgezet en toen ging mis die andere doet beter vreemd maar kan wezen dat die 75 amp niet goed is opgeladen die heb ik nu wel goed opgeladen als het probleem weer voor doet kan ik die 75 amp ook gebruiken bedankt thomas ik krijg wel steeds gearbox meldingen nu soms vaak achter elkaar soms ook niet
Als het een oude accu is moet je deze vervangen ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door HazeSpace »

Als het probleem minder of verholpen wordt met die 75 ampere accu zou ik sowieso die gaan gebruiken.. Als die accu niet meer helemaal 100 is zou ik gaan voor een nieuwe. Of je het geld nu kwijt bent aan de accu of aan aspirintjes van de koppijn door alle storingen....
Thomas

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door djacco »

Heb je al gecheckt op aardlekken?
Was bij mij oorzaak van een aantal storingen en langzaam leeglopen van de accu.

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door derkrolof1964 »

nu lijkt wel bij te laden meer dan 14 volt alleen speed gear meldingen nu valt ook ook weer de stuurbekrachting uit wat ik doe het stuur van links en rechts beweeg eerst op kontakt dan springt ie aan ? ja las iets over de aarding hoe kan je beste aarden dan welk punt naar welk punt ....de meldingen zijn behoorlijk met de speedgear soms vaak achter elkaar dan als je weer wat rijd soms blijft het in het display aan doe ik even de ruiten wisser aan dan is weer weg ...

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door Schumi »

derkrolof1964 schreef:nu lijkt wel bij te laden meer dan 14 volt alleen speed gear meldingen nu valt ook ook weer de stuurbekrachting uit wat ik doe het stuur van links en rechts beweeg eerst op kontakt dan springt ie aan ? ja las iets over de aarding hoe kan je beste aarden dan welk punt naar welk punt ....de meldingen zijn behoorlijk met de speedgear soms vaak achter elkaar dan als je weer wat rijd soms blijft het in het display aan doe ik even de ruiten wisser aan dan is weer weg ...
Dat is klop...dat je stuurbekachteging uit valt als je de accu los hebt gehad... ;)
nogmaals het advies...plaats een nieuwe accu !!! zo niet...blijf je aanmodderen :crazy:
En daarna de Stilo uitlezen om de storing (en) te bekijken die er dan eventueel uit komen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: heel apart probleem

Bericht door djacco »

Schumi schreef:
derkrolof1964 schreef:nu lijkt wel bij te laden meer dan 14 volt alleen speed gear meldingen nu valt ook ook weer de stuurbekrachting uit wat ik doe het stuur van links en rechts beweeg eerst op kontakt dan springt ie aan ? ja las iets over de aarding hoe kan je beste aarden dan welk punt naar welk punt ....de meldingen zijn behoorlijk met de speedgear soms vaak achter elkaar dan als je weer wat rijd soms blijft het in het display aan doe ik even de ruiten wisser aan dan is weer weg ...
Dat is klop...dat je stuurbekachteging uit valt als je de accu los hebt gehad... ;)
nogmaals het advies...plaats een nieuwe accu !!! zo niet...blijf je aanmodderen :crazy:
En daarna de Stilo uitlezen om de storing (en) te bekijken die er dan eventueel uit komen.
En check je aardes ;) anders heb je maar half zo veel plezier van je nieuwe accu.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten