Pagina 1 van 1

[GESLOTEN] Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificatie

Geplaatst: do jul 24, 2014 10:31 am
door jeroen180
Beste clubleden,

Wat vinden jullie van de wegligging algemeen
voor bewerking van onderstel dmv;
-verlaging
-speacers
-bredere banden

of gewoon naturel;
-Wegligging; -grip
-bochtenwerk (wordt je door de auto geslingerd of niet)
enz enz

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: za aug 02, 2014 4:18 pm
door HazeSpace
De originele vering vind ik veel te slap. Het naar links en rechts bewegen is echt te veel naar mijn mening en hij is sowieso te slap. Bij veel drempels word de hele vering ingedrukt en schaaf regelmatig over de grond (ook als ik heel traag eroverheen ga). Of dit aan de belachelijke drempels ligt of aan de stilo laat ik even in het midden.

Van meerdere mensen hoor ik wanneer ze een standaard 30 mm verlagingsveren setje kopen dit al stukken minder is. Sowieso minder roll en omdat je vering stugger is zal deze ook minder indrukken als je over drempels heen gaat dus ookal zijn ze verlaagd ze hebben minder last van de drempels. Dit is ook de reden dat ik in de nabije toekomst veren wil kopen.

Betreft spacers en iets bredere banden zal je wel verbetering hebben maar denk dat dit bij normaal straatgebruik geen merkbaar verschil zal geven. Wat wel belangrijk is is je bandenkeuze. Hoe zachter hoe meer grip en hoe kortere remweg maar je verbruik kan wel klein beetje hoger worden als je hele zachte banden neemt. Ook slijten deze sneller. Als je goede banden hebt merk je dat wel erg. Helemaal bij minder weer en bochtenwerk met wat snelheid. Banden is sowieso iets waar je niet op moet bezuinigen. Als je de goedkoopste banden koopt zijn dit zeer waarschijnlijk hele harde en is het grip 10 keer niets met name bij regen. En dat is natuurlijk ook gevaarlijker met name als je sportief rijd.

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: za aug 02, 2014 4:50 pm
door longtimeago
HazeSpace schreef:De originele vering vind ik veel te slap. Het naar links en rechts bewegen is echt te veel naar mijn mening en hij is sowieso te slap. Bij veel drempels word de hele vering ingedrukt en schaaf regelmatig over de grond (ook als ik heel traag eroverheen ga). Of dit aan de belachelijke drempels ligt of aan de stilo laat ik even in het midden.
Dit hoor ik dus vaker, dat de Stilo enorm 'rolt' in de bochten. Maar het zal vast aan mijn giga lichte 1.2 motor liggen dat ik dat niet/amper heb.

Dat over drempels heen gaan merk ik wel, maar is waarschijnlijk omdat de lip van de Stilo gewoon enorm laag zit al standaard. :)

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: za aug 02, 2014 5:21 pm
door djacco
Uit nieuwsgierigheid hoe veel cm zit er bij jullie tussen de straat en de lip?

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: vr aug 08, 2014 3:18 pm
door jeroen180
djacco schreef:Uit nieuwsgierigheid hoe veel cm zit er bij jullie tussen de straat en de lip?
Ik ga eens meten maar inderdaad .. drempels doen vaak zeer! ik post de results later hier

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: vr aug 08, 2014 6:48 pm
door HazeSpace
Komt gewoon doordat de vering van de stilo zo super zacht is. Mijn bodemplaat en lip zien eruit alsof mijn auto 10 cm verlaagd is ofzo... Dit en de bodyrol is ook de voornaamste reden dat ik sportveren wil/verlagen.

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: zo okt 26, 2014 7:58 pm
door klaas1991
Ik rij met mijn stilo op kw schroefpoten met weitec veren perfecte wegligging stug maar wel comfortabel

Verder heb ik voor 16 mm spacers en achter 20 mm spacers

Ja het is waar dat ik op moet letten bij drempels ik heb maar een paar cm tussen de lip en de grond maar het is me het zeker waard

Re: Algemene Weglgging van je auto - Voor en/of na modificat

Geplaatst: wo okt 29, 2014 11:11 pm
door mark1981
Heb zelf onder mijn abarth ms design verlagingsveren. Ondanks de niet extreme verlaging moet ik goed opletten met drempels. Originele lip zit er niet meer zo onder als Fiat het ooit bedacht had. De wegligging vind ik redelijk en comfortabel. Mijn vorige auto een originele Ford fiesta st ging harder en stabieler de bocht om.