Verkoop van m'n stilo.

Aanbod Fiat gerelateerde zaken
Gesloten
Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Verkoop van m'n stilo.

Bericht door Wesley1- »

Na heel wat plezier te hebben beleefd in m'n stilo, moet ik m'n auto jammer genoeg wegdoen. Liever niet maar het is niet anders. Nu met een nieuwe studie heb ik niet genoeg inkomen om m'n auto EN de studie te betalen. Naast te weinig geld heb ik ook de tijd niet meer om er zelf aan te werken in verband met teveel schoolwerk. Ik was van plan om wat onderdelen te vervangen maar meer daarover verder in de post.

(fotos waren te groot om te uploaden dus gebruik ik imgur)
https://imgur.com/a/mcXYUyM

De apk is net gedaan en vervalt dus op 15-11-2019. Voor de apk zijn een remslang rechtsvoor, cilindertang voor de handrem rechts achter en de draagarm links voor (voor de fuseekogel) vervangen. Gedaan door een vriend en vervolgens laten controleren en laten keuren door een garage. Allemaal nieuwe onderdelen gekocht bij Tuynder.

Aangezien dit een 1.6 is en hier veel problemen met de ecu's zijn, is het handig om te weten dat de ecu in deze auto vervangen en verplaatst is. Ik rijd nu al 3 kwart jaar, sinds vervanging, zonder problemen.

Er zit een leuke android radio in van het merk Joying. Zowel de originele als de joying radio krijg je dus mee als je de auto van me overkoopt.

Onderdelen die het afgelopen jaar zijn vervangen/gerepareerd/gekocht:
- Reservesleutel gekocht.
- Ecu. Gekocht hier op het forum van yellowstilo en werkt uitstekend. Gelijk verplaatst, weg van het motorblok.
- Distributieriem vervangen op 3-5-2018. Tot nu toe +/- 2000 km mee gereden
- Expansievat vervangen (Was erg oud en lekte bij een aansluiting met een slang)
- Bougies vervangen (niet zeker hoelang de vorige bougies er al in zaten dus vervangen)
- Accu vervangen (was niet nodig maar gedaan uit voorzorg)
- Voorste draagarmrubbers vervangen (stuur trilde bij gas geven en gas los)
- Radiateur vervangen (Hier zat een scheurtje in)
- Thermostaathuis recentelijk vervangen.


Echter zijn er een paar kleine dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden.

- De bussen moeten binnenkort vervangen worden. Onderdelen hiervoor zijn al gekocht. Deze zijn nieuw en gekocht bij tuynder.
- Draagarm rechts voor heb ik het onderdeel voor. Hoewel er niks mis is met de draagarm rechts voor, zou ik deze toendertijd eigenlijk vervangen samen met de linker die vervangen is voor de apk. Alleen kwamen we in tijdsnood en hebben we hier dus nooit meer de tijd voor gehad. Dit onderdeel heb je dus op voorraad als rechts voor ooit vervangen moet worden.
- Stuurkolomschakelaar moet vervangen worden. De richtingaanwijzer wilt niet altijd blijven hangen en schiet soms terug. Dit zou ik een lange tijd geleden al hebben gedaan alleen geen geld en geen tijd hiervoor gehad.
- Dashboard geeft engine fault aan. Dit is een fout die alleen een seconde tijdens het starten voorkomt. Ik vermoed dat de massapunten opgeschuurt moeten worden. Ik rijd al bijna een jaar met deze fout dus is geen probleem. De fout is wel te verwijderen met multiecuscan. Waarna de fout ook een tijdje weg blijft.
- Sleutel moet opnieuw worden ingeleerd. Afstandsbediening werkt niet. De sleutelcode of securitycode om dit te doen zat niet bij de auto toen ik deze aanschafte. Dit zou ik nog doen bij een quickpoint maar ik wacht nog op nieuwe apparatuur waar een quickpoint op wacht.

Zoals je kan zien, redelijk wat gerepareerd waar je niet meer naar om hoeft te kijken en nog wat te doen. Leuke auto voor wie van klussen houdt of wie wat kleine problemen kan negeren tot je tijd hebt voor de reparatie.

Bieden t.e.a.b.

Bedankt voor je tijd.
Wesley

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Verkoop van m'n stilo.

Bericht door Wesley1- »

Auto is verkocht, kan een slotje op.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten