Het chippen laat ik nog even achterwegen ondanks dat al vanaf het begin wel aan het kriebelen is, wil ik eerst een proberen om de Stilo zo betrouwbaar als redelijkere wijs mogelijk is te maken. De chipboeren kunnen de EGR wegschrijven las ik, de huistuner (unlimited tuning) doet dat ook volgens mij.
Dat ga ik ook niet zelf doen probeer eerst deze week even aan te kijken en als mijn gevoel klopt ga ik als nog een afspraak maken. Voor 8 November moet ik even kijken want dan heb in consignatiedienst van mijn werk en dan moet ik binnen 45 minuten op het werk zijn (maar ik zal eens kijken wat ik kan regelen).@estingo: verstuivers moet je zelf niet aankomen, dat is echt een dealerzaak, bij ons op school hebben ze ene keer de verstuivers losgehad en bij het terugplaatsen startte de auto niet meer. Zelfs de dealer kon toen niet helpen en uiteindelijk is er iemand van Bosch moeten komen om alle verstuivers weer werkend te krijgen.
Wat ik nog wel had gevonden over de turbo is dat hij mogelijk verontreinig kan zijn (topic over een turbo probleem gevonden in combinatie met de EGR).
http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index ... opic=14652
Over de VTG ga ik informatie zoeken net zoals het mogelijk de LMM nog zou kunnen zijn.Want bij de kleinste beschadiging aan de vinnen gaat een turbo al fluiten en een hard fluit geluid (harder dan goed lijkt) kan duiden op een kapotte turbo.
Turbo's fluiten altijd wel een beetje natuurlijk want lucht en een compressorwiel dat met 20.000 tpm ronddraait gaat al bij het kleinste vuiltje fluiten.
Thanks voorals nog